Megbüntette a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az M1 közszolgálati csatorna híradóját, mert 2019. október 21-i adásukban a hírbemondójuk „megsértette a politikai hírekhez fűzött hírolvasói kommentár tilalmát”.

Íme a műsorrészlet, ami miatt eljárás indult a köztévé ellen, amiben Németh Balázs bemondó úgy vezette fel a Hadházy Ákos ellenzéki képviselő parlamenti táblás akciójáról szóló hírt, hogy

„Primitív, bunkó, felháborító akcióval nyitotta a szezont az ellenzék”.

A Médiahatóság felszólította a szolgáltatót, hogy a jövőben tartózkodjon a hasonló jogsértésektől.

Az MTI-nek eljuttatott közleményükben hozzátették: a szabályozás nem általában véve a vélemények közzétételét korlátozza, hanem a nézők, hallgatók befolyásolását a hírek értelmezésében azzal, hogy a hírolvasó saját véleményt fűz a hírekhez. A hírek és a vélemények elkülönült bemutatását nem korlátozza a törvény – hangsúlyozták.

Az NMHH azt is közölte,

kétszázezer forintos bírságot szabtak ki az RTL Klub szolgáltatójára, amiért Reggeli című műsorukban szeptemberben egy parkolási mobilalkalmazásról olyan többletinformációkat adtak, amelyek a termék használatára ösztönözhették a nézőket.

Forrás

Minderről az érintett….

“Vicc ez: az évi 100 milliárdból kitartott propagandagépezet egyik verőlegénye kapott egy csendes ejnye-bejnyét…

A legszebb, azaz a legcinikusabb a határozat vége:

a határozat a fokozatosság és arányosság elve alapján született

Ha ez igaz lenne, már százmilliós büntetési tételeknél tartanánk…

De a Médiatanácsnak ugyanaz a szerepe, mint az Alkotmánybíróságnak, ÁSZ-nak, Ügyészségnek stb: a demokrácia látszatának fenntartása. A mi felelősségünk, hogy ezt a látszatot segítjük-e fenntartani.”

1 hozzászólás

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét