Connect with us

Kerítésen innen

Újabb céget finanszírozhatunk, csődvédelmet kapott az IKARUS Egyedi Kft.

penznyelo
Megosztás

Mint arról beszámoltunk, a cég, amitől a magyar buszgyártás fellendülését várta Tarlós István és a kormány, csődöt jelentett és azt kérte az államtól, hogy nyissa meg a pénzcsapot, vagyis minősítse stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté.

És lőn!

A vállalat közleménye szerint az Ikarus Egyedi már egy ideje fizetési nehézségekkel küzd. Ahogy olvasható:

„A csődeljárás legfőbb célja, hogy a társaság működését reorganizálják és fizetőképessége helyreállításra kerüljön. Egyben szeretné megköszönni partnereinek és munkavállalóinak eddigi türelmét és együttműködését.”

Ha már így esett, kérték a kormányt, hogy lehessenek stratégiailag baromi fontosnak minősítve, ami azért jó nekik, mert az ilyen cégek csődeljárását csak az állami felszámolócég, a Hitelintézeti Felszámoló Nonprofit Kft. vezetheti, a cég élére pedig állami vagyonfelügyelőt kell kinevezni.

Nemzeti buszstratégia

Mint mindenből, ebből is „nemzeti”, Varga Mihály gazdasági miniszter arról álmodozott, hogy három év alatt 3000-3500 új magyar buszt vesznek magyar közlekedési cégek. Hát nem így lett. Nincs megrendelés,  ember, aki legyártsa, pénz, amiből fedeznék a kiadásokat. Csőd az, ami van. Ezért újra közpénzt kell beletenni.

A megoldás – ha akarat és pénzünk van, minden lehetséges

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium kedd este közleményt adott ki:

„Budapest, 2018. július 10., kedd (OS) – Csődvédelmet kap a magyar buszgyártó

Az IKARUS Egyedi Kft. fizetési nehézségeinek kezelése érdekében csődvédelmet kért. A kormány a céget – annak kérésével összhangban – stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek minősítette.

A döntéssel lehetővé válhat a cég vagyona, a felhalmozott termelőeszközök, készletek és tudás egyben tartása. A hazai buszgyártás fejlesztésére a kormány kiemelt nemzetgazdasági érdekként tekint, de ezt továbbra is piaci és nem állami szereplők tevékenységére támaszkodva kívánja elérni. Változatlan cél, hogy Magyarországon olyan buszok készüljenek, amelyek hazai hozzáadott értéke magas, és amelyek a nemzetközi piacokon is versenyképesek.

Kiadó: Innovációs és Technológiai Minisztérium”

Cégtörténet

Az evopro csoport a hazai buszgyártás fellendítése érdekében ipari összefogást kezdeményezett a hazai buszgyártók között. Buszgyártási kompetenciájának biztosításához elsőként a NABI-t (North Amerikan Bus Industrie) vásárolta meg, majd ez a cég immár Mabi (Magyar Busz Innováció) néven a buszgyártási kapacitások koncentrálása érdekében új magyar buszgyártó tagokkal (Lanta Kft., ARC csoport) bővült. A Mabi, az Albatric Kft.-től (ARC csoport) vásárolta meg a nyolcvanas évek végén a Mogürt és az Ikarus által alapított Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft.-t is, annak teljes múltjával, azaz az összes gyártási tervével, referenciájával és teljes tudásbázisával. 2016 július 1-jén a két cég (vagyis a Mabi és az Ikarus Egyedi) összeolvasztásával az Ikarus Egyedi Kft. cégnevet vitték tovább. A telephelyen a kompozit kocsitestű elektromos és a fémvázas autóbuszok termékfejlesztését és gyártását végzik Modulo márkanév alatt. (forrás: Ikarus Egyedi Kft honlapja

Mi az igazság az Ikarus buszai körül? – az érem sok oldala

Súlyos műszaki gondok az új magyar buszokkal

BKV – botrány! Az át nem adott, át nem vett buszok esete

Szerző

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük