Connect with us

Budapesti hétköznapok

Karácsony Gergely: hosszas huzavona és kormányzati csúsztatások után elém került a 12 milliárd forintról szóló szerződés!

Megosztás

Közös ellenzéki akció és hetekig tartó üzengetés kellett ahhoz, hogy a kormány végre betartsa a saját törvényét, vagyis éves szinten 7 százalékkal járuljon hozzá a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozásához – írta Karácsony Gergely közösségi oldalán.

Karácsony Gergely: hosszas huzavona és kormányzati csúsztatások után elém került az a 12 milliárd forintról szóló szerződés!
Megosztás

Közös ellenzéki akció és hetekig tartó üzengetés kellett ahhoz, hogy a kormány végre betartsa a saját törvényét, vagyis éves szinten 7 százalékkal járuljon hozzá a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozásához – írta Karácsony Gergely közösségi oldalán.

Ez ma megtörtént,

hosszas huzavona és kormányzati csúsztatások után elém került az a 12 milliárd forintról szóló szerződés, ami biztosítja az állami támogatást Budapestnek. Eddig minden évben erről menetrendszerűen és csupán szakértői szinten zajlott az egyeztetés, de most azt is politikai szintre emelte a kormány, hogy működhet-e a közösségi közlekedés Budapesten.

Veszélybe sodorták a közlekedési cégek működését,

bizonytalanságban tartották az utasokat és feleslegesen fitogtatták az erejüket. Nem kellett volna ürügyeket keresni arra, hogy miért tartották vissza a törvényben előirt szerződést, nem kellett volna hazudozni, hogy már a Fővárosnál vannak a dokumentumok aláírásra várva, és érthetetlen az is, hogy minderről miért egy vasárnap délután világosodott meg Palkovics miniszter úr, belekavarodva eddigi magyarázkodásaiba.

Budapesten a közösségi közlekedés szolgáltatási színvonalának megőrzése nemzeti érdek.

Munkatársaink a BKK-nál és a BKV-nél egy átlagos napon 4,2 millió utazást tesznek lehetővé a közel 3000 km hosszú útvonalhálózaton: a budapesti M3-as metrót például többen használják, mint a MÁV egész vonathálózatát.

A kormány eddig minden közlekedési fejlesztésünknek igyekezett keresztbe tenni

Blokkolja a kedvezményes hitelfelvételi lehetőségeinket, hogy elektromos trolik és új villamosok közlekedjenek a fővárosban, hiába van rengeteg lehetőség az Európai Unió helyreállításai alapjából közlekedési fejlesztésre költeni, Budapest nem kap ebből semmit. A főváros és az agglomeráció közlekedésének fejlesztésében partnerségre törekszünk, erről nem háborúzni kell, forrásokat elvonni és politikai hasznot lesni, hanem közösen tenni azért, hogy a budapestieknek és az agglomerációban élőknek a legjobb szolgáltatást nyújthassuk.

Kapcsolódó

Lázár kispostásnak használta Palkovicsot….

„”Budapest hagyjon levegőt az országnak!”

Lázár János országgyűlési képviselő, a tram-train kormánybiztosa Palkovics László miniszteren keresztül üzente meg: jó dolgok nemcsak Budapesten történhetnek!

„Mi vidékiek korábban kelünk, és több pénzt tudunk leszívni a kormánytól”

– hangzott el a tárcavezető és a kormánybiztos beszélgetésén az első vasútvillamos-járaton.

Egy kommentelő:

„Jani, már megint csúsztatsz! Te is jól tudod, hogy Budapest termeli meg az országosan beszedett adók 75%-át. Ez a pénz most már teljes egészében az államkasszába kerül és a Ti jóindulatotokon múlik (még), hogy abból mennyit kap vissza Budapest. A többi megy vidéki beruházásokra. Karácsony jó polgármester, ti fideszesek vagytok aljasok.”

 

Karácsony Gergely: hosszas huzavona és kormányzati csúsztatások után elém került az a 12 milliárd forintról szóló szerződés!

Szerző

2 hozzászólás

2 Comments

  1. tóth lászló

    2021.11.29 10:02 at 10:02

    Egí kicsit keményeben és offenzívebbnek kellene lenni a fidesszel szemben.

  2. Gabó

    2021.11.29 10:10 at 10:10

    A hatalom packázásai… aki kiszolgáltatott, és a főváros az, hogyan keménykedhetne? KG teszi, amit tennie kell, és amit tehet. Ha Budapest, ha a budapestiek és a nagyvárosok lakói véget akarnak vetni az ilyen cicóknak, egyszerűen megtehetik: szavazzanak 22-ben az ellenzéki összefogásra. Utána lesz pénze az önkormányzatoknak, és akkor az embereknek is. Olvasom valahol, hogy bebetonozták az embereiket a cégekbe, a jövőben is minden közbeszerzést ők nyerhetnek. Na és? Ha úgy írják ki a pályázatokat, hogy menet közben és a végén sem módosíthatnak az áron, mindenképp vége lesz a lopásoknak. /Ja, hogy reménytelenül naiv vagyok? Inkább naivan reménykedő./

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük