Lánchíd és környéke - forgalmirend változás! - Városi Kurír

Sorting by

×

Lánchíd és környéke – forgalmirend változás!

A Lánchíd korszerűsítési munkái miatt mától augusztus közepéig ideiglenesen lezárják a Halász utca és a Döbrentei tér közötti rakpartszakaszt a közúti forgalom elől.

Hirdetés

Ne akarjon “megszokásból” közlekedni!

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábbi tájékoztatása szerint ebben az időszakban Óbuda felől, déli irányba a Halász utcáig haladhatnak a gépjárművel közlekedők. Ott fel kell hajtaniuk a Fő utca irányába, majd a Fő utca-Alagút-Alagút utca-Attila út-Krisztina körút-Szent Gellért rakpart és Műegyetem rakpart útvonalon, vagy a Fő utca-Lánchíd utca-Apród utca-Krisztina körút-Szent Gellért rakpart és Műegyetem rakpart útvonalon haladhatnak.
Északi irányba a Döbrentei térig lehet közlekedni. Onnan az Attila út irányába haladhatnak tovább a gépjárművel közlekedők az Attila út-Alagút utca-Alagút-Fő utca-Jégverem utca-Bem rakpart, vagy az Attila út-Lánchíd utca-Fő utca-Jégverem utca-Bem rakpart útvonalon, és a Halász utcától térhetnek vissza a budai alsó rakpartra.
Az Óbuda felől, az Árpád fejedelem útján érkezők – a Halász utcai felhajtó szűk kapacitása miatt – a Margit hídnál sem tudnak majd lehajtani déli irányba az alsó rakpartra.
A BKK szerint a teherforgalomnak érdemes az Árpád híd-Hungária-gyűrű-Rákóczi híd útvonalon közlekednie. A pesti alsó rakparton – ott ahol korábban hétvégente a gyalogosok számára nyitottak meg egy szakaszt – ebben az időszakban a hét minden napján, így hétvégente is lehet majd gépjárművel közlekedni.

Lánchídi árcsata

A Lánchíd projektet számos bírálat érte amiatt, hogy a nemrég aláírt szerződés szerinti ár mintegy 5 milliárd forinttal drágább, mint a korábbi, eredménytelenül zárult tenderen érkezett legolcsóbb árajánlatnak a hídfelújításra vonatkozó része – írja a Magyar Építők. A szaklap a két külön közbeszerzést egyaránt megnyerő A-Híd Zrt. vezérigazgatóját, Sal Lászlót kérdezte. Sal cége a 2019-ben és a 2020-ban kiírt közbeszerzésen is győztes ajánlatot tett, a projekt kivitelezésére végül nettó 18,8 milliárd forintért szerződtek, amihez hozzájönnek még egyéb költségek és 10 százalékos tartalék.

Másodszor is meghirdették a projektet, az ekkori győztes ajánlat viszont már ötmilliárd forinttal magasabb volt. Sal szerint ebben az esetben eleve egy bruttó összegről van szó, ami nemcsak a kivitelezői költségeket, hanem a 27 százalékos ÁFÁ-t és a 10 százalékos tartalékkeretet is tartalmazza

-írtuk meg tavaly februárban “Kíváncsi mitől drágult meg milliárdokkal a Lánchíd felújítása’ című cikkünkben

Hirdetés
átver

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.