Connect with us

Kerítésen innen

Még hogy repülni veszélyes? Budapesten az odaút sokkal gázosabb!

Még hogy repülni veszélyes? Budapesten az odaút sokkal gázosabb!
Megosztás

Remek, hogy visszaállították Budapesten a belvárosból induló repülőtéri járatot. Gyors, kényelmes, olcsó – a dráguló taxizáshoz képest mindenképpen. Azért a helyzet kicsit árnyaltabb, legalább is, ha a rosszullétek arányát nézzük.

A rosszullétek útja

A Közlekedő Tömeg közösségi oldalon találtuk a hírt, hogy ahogy melegszik az idő, egyre elviselhetetlenebb a zsúfoltság, a meleg és a levegőtlenség, így gyakoriak a rosszullétek a vonalon.

„Nincs mire várni: a reptéri expresszbuszt sűríteni kell – A BKK vezetése egy éve tétlenül nézi a járaton egyre inkább eluralkodó káoszt

A 100E járat júliusi indulása után 2 héttel nyilvánvalóvá vált, hogy a 30 percenkénti közlekedés elégtelen – jelenleg a 2,5-szeres jegyárért egy minden más járatnál zsúfoltabb buszon utazhatunk. A BKK lassan egy éve képtelen úrrá lenni az egyébként igen egyszerű helyzeten: rendszeresen előfordul, hogy nem lehet felférni a túlzsúfolt buszokra, az utasszám egyre nő, és közeleg a megnövekedett légiforgalmú nyári időszak is, miközben a járat maga rendkívül nyereséges.

Nincs mire várni, sűríteni kell.

1. 4 hónappal a járat indulása után az Index címoldalán is megjelent blogbejegyzésünk, melyben a 100E sűrítésének szükségességéről beszéltünk.

2. Január elején – látván, hogy már a légiforgalmi szempontból leggyérebb hónapban is elképesztően tömöttek voltak a járatok – két videóval is demonstráltuk a problémát, melyet összesen 24000-en néztek meg.

3. Szintén januárban levelet írtunk a BKK illetékes vezetőségének, melyben a helyzet kezelésével kapcsolatos terveikről kérdeztünk. A 2,5 hónappal későbbi válaszukban csupán a februári társadalmi egyeztetésre hivatkoztak.

4. Amely társadalmi egyeztetésből szinte semmi sem derül ki a járatsűrűségről: akár az is előfordulhatna, hogy a BKK ritkítja az egyébként is túlzsúfolt járatot. A cég az “utazási igényekhez igazítaná” a járat menetrendjét, de ezt a kifejezést korábban konzekvensen olyankor használták, amikor egy járatot visszafejlesztettek.

5. A társadalmi egyeztetésre a Közlekedő Tömeg Egyesület saját javaslatot készített: szinte egész nap 10 percenként, fenntartható módon közlekedhetne a reptéri expressz, amely így hosszú távon is képes lenne kielégíteni az igényeket. Javaslatunkat száznál is többen küldték el a BKK-nak.

6. De még ha mindezt nem is vesszük figyelembe: a 100E járat az egyetlen, amelyről minden részletre kiterjedő információja van a BKK-nak. Minden egyes járat utasszáma és az eladott jegyek mennyisége folyamatosan rögzítésre kerül, tehát ismertek az igények, és ismert a várható bevétel is. Vagyis minden adott a járat megalapozott fejlesztéséhez.

Ennél több segítséget már nagyon nehezen kaphat a BKK vezetősége.

A társadalmi egyeztetés február 16-án lezárult, a nyár közeleg, a reptér forgalma egyre nő, miközben a ritka, kritikusan alacsony színvonalú szolgáltatás rengeteg utast taszít el a közösségi közlekedéstől. Az áldatlan állapotokat fel kell számolni, meg kell végre hozni a döntést.

Mi a 10 percenkénti közlekedésnek látjuk értelmét. Meggyőződésünk, hogy hosszú távra csak ez oldhatja meg a problémát.

A fényképek április 12-én, kedden készültek, délelőtt 10 órakor. Keddenként egyébként az átlagosnál kevesebben utaznak a 100E járaton.”

Érdemes lenne végiggondolni a fentieket, mert azon kívül, hogy egy európai nagyvárosnak kijár, hogy normális körülmények között lehessen megtenni a repülőtér – belváros távot, azt is tudomásul kellene venni, hogy az első benyomás mély nyomot hagy az emberekben. Ha egy hozzánk érkező turista azt tapasztalja, hogy a városközpontba jutás felér egy tortúrával, akkor a jövőben nem valószínű, hogy visszavágyna.

https://www.facebook.com/kozlekedotomeg/posts/1739275872833901

(Forrás: Közlekedő Tömeg)

Szerző

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük