Kerítésen innen
Még hogy repülni veszélyes? Budapesten az odaút sokkal gázosabb!
Remek, hogy visszaállították Budapesten a belvárosból induló repülőtéri járatot. Gyors, kényelmes, olcsó – a dráguló taxizáshoz képest mindenképpen. Azért a helyzet kicsit árnyaltabb, legalább is, ha a rosszullétek arányát nézzük.
A rosszullétek útja
A Közlekedő Tömeg közösségi oldalon találtuk a hírt, hogy ahogy melegszik az idő, egyre elviselhetetlenebb a zsúfoltság, a meleg és a levegőtlenség, így gyakoriak a rosszullétek a vonalon.
„Nincs mire várni: a reptéri expresszbuszt sűríteni kell – A BKK vezetése egy éve tétlenül nézi a járaton egyre inkább eluralkodó káoszt
A 100E járat júliusi indulása után 2 héttel nyilvánvalóvá vált, hogy a 30 percenkénti közlekedés elégtelen – jelenleg a 2,5-szeres jegyárért egy minden más járatnál zsúfoltabb buszon utazhatunk. A BKK lassan egy éve képtelen úrrá lenni az egyébként igen egyszerű helyzeten: rendszeresen előfordul, hogy nem lehet felférni a túlzsúfolt buszokra, az utasszám egyre nő, és közeleg a megnövekedett légiforgalmú nyári időszak is, miközben a járat maga rendkívül nyereséges.
Nincs mire várni, sűríteni kell.
1. 4 hónappal a járat indulása után az Index címoldalán is megjelent blogbejegyzésünk, melyben a 100E sűrítésének szükségességéről beszéltünk.
2. Január elején – látván, hogy már a légiforgalmi szempontból leggyérebb hónapban is elképesztően tömöttek voltak a járatok – két videóval is demonstráltuk a problémát, melyet összesen 24000-en néztek meg.
3. Szintén januárban levelet írtunk a BKK illetékes vezetőségének, melyben a helyzet kezelésével kapcsolatos terveikről kérdeztünk. A 2,5 hónappal későbbi válaszukban csupán a februári társadalmi egyeztetésre hivatkoztak.
4. Amely társadalmi egyeztetésből szinte semmi sem derül ki a járatsűrűségről: akár az is előfordulhatna, hogy a BKK ritkítja az egyébként is túlzsúfolt járatot. A cég az “utazási igényekhez igazítaná” a járat menetrendjét, de ezt a kifejezést korábban konzekvensen olyankor használták, amikor egy járatot visszafejlesztettek.
5. A társadalmi egyeztetésre a Közlekedő Tömeg Egyesület saját javaslatot készített: szinte egész nap 10 percenként, fenntartható módon közlekedhetne a reptéri expressz, amely így hosszú távon is képes lenne kielégíteni az igényeket. Javaslatunkat száznál is többen küldték el a BKK-nak.
6. De még ha mindezt nem is vesszük figyelembe: a 100E járat az egyetlen, amelyről minden részletre kiterjedő információja van a BKK-nak. Minden egyes járat utasszáma és az eladott jegyek mennyisége folyamatosan rögzítésre kerül, tehát ismertek az igények, és ismert a várható bevétel is. Vagyis minden adott a járat megalapozott fejlesztéséhez.
Ennél több segítséget már nagyon nehezen kaphat a BKK vezetősége.
A társadalmi egyeztetés február 16-án lezárult, a nyár közeleg, a reptér forgalma egyre nő, miközben a ritka, kritikusan alacsony színvonalú szolgáltatás rengeteg utast taszít el a közösségi közlekedéstől. Az áldatlan állapotokat fel kell számolni, meg kell végre hozni a döntést.
Mi a 10 percenkénti közlekedésnek látjuk értelmét. Meggyőződésünk, hogy hosszú távra csak ez oldhatja meg a problémát.
A fényképek április 12-én, kedden készültek, délelőtt 10 órakor. Keddenként egyébként az átlagosnál kevesebben utaznak a 100E járaton.”
Érdemes lenne végiggondolni a fentieket, mert azon kívül, hogy egy európai nagyvárosnak kijár, hogy normális körülmények között lehessen megtenni a repülőtér – belváros távot, azt is tudomásul kellene venni, hogy az első benyomás mély nyomot hagy az emberekben. Ha egy hozzánk érkező turista azt tapasztalja, hogy a városközpontba jutás felér egy tortúrával, akkor a jövőben nem valószínű, hogy visszavágyna.
https://www.facebook.com/kozlekedotomeg/posts/1739275872833901
(Forrás: Közlekedő Tömeg)
Szerző
Friss
- „Ide figyeljenek emberek!” – Elmarasztaló ítélet egy meg nem törtét cselekmény után
- Óvodabezárási hullám Csepelen
- Már megint naivságunk áldozatai lettünk: felkészültek az illetékesek a havazásra
- Barátság-horoszkóp itt és most
- Hull a hó és ez most (állítólag) nem érte váratlanul az illetékeseket – Mit jósol mára Pártai Lucia + orvosmeteorológia
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár