Nem akarunk riogatni, de az ősz komoly meglepetéseket tartogathat diáknak, szülőnek, tanárnak egyaránt – 4-ik hullám
Megosztás
A magyar szülők több mint háromnegyede arra számít, hogy a koronavírus 4-ik hulláma várhatóan újabb iskolabezárásokhoz vezet és a diákok ismét visszakényszerülnek a digitális oktatásba, derül ki egy, a MediaMarkt megbízásából készült országos felmérésből. A családok közel egyharmada nem rendelkezik a digitális oktatáshoz szükséges megfelelő műszaki eszközökkel.
A magyar szülők több mint háromnegyede arra számít, hogy a koronavírus 4-ik hulláma várhatóan újabb iskolabezárásokhoz vezet és a diákok ismét visszakényszerülnek a digitális oktatásba, derül ki egy, a MediaMarkt megbízásából készült országos felmérésből. A családok közel egyharmada nem rendelkezik a digitális oktatáshoz szükséges megfelelő műszaki eszközökkel.
Készüljön a negyedikre!
Az egészségügyi szakértők figyelmeztetése szerint Magyarországnak is fel kell készülnie a koronavírus járvány negyedik hullámára. A magyar családok túlnyomó többsége arra számít, hogy a járvány felerősödése újabb iskolabezárásokhoz vezet idén ősszel, derül ki a MediaMarkt felméréséből-írja a Pénzcentrum. A megkérdezett szülők 79 százaléka szerint biztosan lesz átmeneti ideig digitális oktatás Magyarországon a járvány újabb hulláma miatt, illetve valószínűleg nem elkerülhető, hogy az iskolák átmenetileg bezárjanak. A megkérdezettek mindössze 11 százaléka véli úgy, hogy nem lesz szükség a digitális oktatásra való átállásra. A közvéleménykutatásból kiderül, hogy nemcsak a fővárosban, hanem az ország teljes területén számítanak az iskolák átmeneti bezárására és az offline oktatás felfüggesztésére.
A megkérdezettek több mint fele (54%) úgy nyilatkozott, hogy a gyerekek a személyes oktatási formát részesítik előnyben.Mindössze 23 százalék vélekedett úgy, hogy a diákok szívesebben tanulnak digitális keretek között és 17 százalék pedig úgy gondolja, hogy a diákok egyformán szeretik a két oktatási formát. A szülők szempontjából is hasonló a megítélés, hiszen 61 százalék úgy érezte, hogy a személyes oktatás több előnnyel járt számára és mindössze 18 százalék nyilatkozott úgy, hogy a digitális oktatás volt előnyösebb számára, mint szülő. A válaszadók 9 százaléka nem tapasztalt különbséget a két oktatási forma között.
Otthon nincs meg a feltételrendszer
A felmérés rámutatott, hogy a magyar családok közel egyharmadának gondot okozna, ha újra digitális oktatást vezetnének be az iskolákban, mert az otthoni műszaki eszközök száma vagy minősége nem megfelelő ahhoz, hogy a gyerekek be tudjanak kapcsolódni a digitális tanórákba. A válaszokból az is kiderül, hogy a leginkább hiányzó műszaki eszköz a laptop (35%), ezt követi az internet jelerősítő (22%), a nyomtató (19%), az asztali számítógép (17%), valamint a különböző tartozékok (17%).
Azt látjuk, hogy még mindig magas azoknak a családoknak a száma, akiknek nehézséget okozna digitális oktatásra váltani valamilyen eszköz hiánya miatt. Hasonló okok vezérelték a tavaly őszi iskolakezdés előtti vásárlásokat is, amikor a második hullám miatti online oktatásra készülve többszörösére nőtt az ahhoz kapcsolódó eszközök forgalma. Az idei tanév várhatóan fizikai jelenléttel indul, mégis, idén is erős forgalomnövekedés látható a tanuláshoz kapcsolódó eszközök és kiegészítők terén – magyarázta Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezető igazgatója. Hozzátette:
„Ebben szerepet játszhat többek között az is, hogy a felsőoktatásban résztvevők szinte már nem is tudják elkezdeni az iskolát digitális eszközök nélkül az online ügyintézés miatt, de annak is szerepe lehet, hogy az iskolakezdés kapcsán sokan egy újabb esetleges online tanulási időszakra számítanak.”
Vegye mindenki tudomasul, hogy a tavoktatas kizarolag szuksegmegoldaskent, es Magyarorszagon csak atmenetileg megoldas: hiaba van ugy, hogy pl. a svedeknel mar legalabb 50 eve megszerveztek a tavoktatast a tv segitsegevel, de meg is lehet nezni a svedek jellembeli es erzelmi fejlodeset – nem kene olyannak lenni a magyar gyerekeknek. Amikor egy kisiskolas bekerul az elso osztalyba, akkor igenis kellenek a kozos elmenyek, a testkozelseg, az egymashoz valo viszonyulas vitathatatlanul ekkor alakul ki. Az en legjobb baratsagaim mar 62 evesek, hiszen 6 eves koromban az elso osztalyban alakitottam ki azokat magamnak, es igy voltak ezzel a kis tarsaink is, akikkel mind a mai napig nagyon kozeli kapcsolatot tartunk fenn. Most ezt nullazza le teljesen az eroltetett tavoktatasi rendszer, ami meg azzal a hatrannyal is jar, hogy nem minden csalad engedheti meg maganak a szamitogepet vagy okoseszkozt anyagilag. Es mi van, ahol az egyik gyerek eppen elso osztalyba keszul, mig a testvere mar a gimi elso osztalyaba megy? Vagy eppen 2-3 gyerek van az altalanosban, de kulonbozo osztalyokban? EZT hogyan oldjak meg? Es mit tudnak tanitani egy irni-olvasni nem tudo gyereknek, aki jo, ha be tudja kapcsolni a laptopot? Nincs ez atgondolva, meg jobban nincs megszervezve: miert kell akkor ezt IGY forszirozni? Vagy a mostani gyerekeknek ez mar mindegy is, hiszen epp eleg lesz az, ha csak ala’kaparja a nevet a szerzodesre, amikor meszilolohoz elmegy valamelyik szallodajaba takaritani?
Marta Brash
2021.08.18 04:44 at 04:44
Vegye mindenki tudomasul, hogy a tavoktatas kizarolag szuksegmegoldaskent, es Magyarorszagon csak atmenetileg megoldas: hiaba van ugy, hogy pl. a svedeknel mar legalabb 50 eve megszerveztek a tavoktatast a tv segitsegevel, de meg is lehet nezni a svedek jellembeli es erzelmi fejlodeset – nem kene olyannak lenni a magyar gyerekeknek. Amikor egy kisiskolas bekerul az elso osztalyba, akkor igenis kellenek a kozos elmenyek, a testkozelseg, az egymashoz valo viszonyulas vitathatatlanul ekkor alakul ki. Az en legjobb baratsagaim mar 62 evesek, hiszen 6 eves koromban az elso osztalyban alakitottam ki azokat magamnak, es igy voltak ezzel a kis tarsaink is, akikkel mind a mai napig nagyon kozeli kapcsolatot tartunk fenn. Most ezt nullazza le teljesen az eroltetett tavoktatasi rendszer, ami meg azzal a hatrannyal is jar, hogy nem minden csalad engedheti meg maganak a szamitogepet vagy okoseszkozt anyagilag. Es mi van, ahol az egyik gyerek eppen elso osztalyba keszul, mig a testvere mar a gimi elso osztalyaba megy? Vagy eppen 2-3 gyerek van az altalanosban, de kulonbozo osztalyokban? EZT hogyan oldjak meg? Es mit tudnak tanitani egy irni-olvasni nem tudo gyereknek, aki jo, ha be tudja kapcsolni a laptopot? Nincs ez atgondolva, meg jobban nincs megszervezve: miert kell akkor ezt IGY forszirozni? Vagy a mostani gyerekeknek ez mar mindegy is, hiszen epp eleg lesz az, ha csak ala’kaparja a nevet a szerzodesre, amikor meszilolohoz elmegy valamelyik szallodajaba takaritani?