Kiemelt hírek
Nyári útlezárások, csak, hogy meg ne lepődjön – Nehéz két hónap elé nézünk Budapesten
Megszokhattuk már, ha nyár, akkor dugó. Mintha a Tarlós-féle adminisztráció direkt tolna rá a városlakókra minden lezárást egyszerre, hátha nem lesz elég meleg, majd ők megizzasztanak minket. Alább a nyárra várható közlekedési dugók.
Egy kis összefoglaló a nyári lezárásokról a Közlekedő Tömeg jóvoltából
1. Egész nyárra le lesz zárva a 4-6-os középső szakasza, mert az eredetileg 2016-ra tervezett felújítás a Fővárosi Közbeszerzési Kft. hanyagsága miatt csak idén tud megvalósulni.
2. Egész nyárra le lesz zárva az 1-es dél-pesti szakasza, mert az eredetileg 2015-re bejelentett felújítást a BKK és a Főváros szervezetlensége nyomán szintén csak idén lehet kivitelezni. A pótlóbuszok vonalán lényegében egyáltalán nem lesz buszsáv, és rengeteg ügyfélnek kell majd kétszer is átszállni, indokolatlanul.
3. Az M3-as metró helyett továbbra is minden este és minden hétvégén a teljes vonalon pótlóbuszok járnak. A szükséges előnyben részesítések hiánya miatt a buszok menetideje kétszer annyi, mint a metróé. Javaslatunk ellenére a BKV nem fogja a nyári hétvégéken is közlekedtetni a metrót.
4. A Dózsa György úton távhővezetéket építenek, ezért az alternatív metrópótló járatok csúcsidőben óriási dugókat állnak végig, 10-15 perces késésekkel közlekednek.
Tehát a város legfontosabb vonalcsoportjai közül négy (M3, 1, 4-6, 20E-30) finoman fogalmazva is jelentős kellemetlenségek árán használható, egész nyáron.
Ebben a helyzetben a Főváros úgy gondolta, hogy ez egy kiváló időszak ahhoz, hogy a kulcsfontosságú kötöttpályás járatokon kívül az összes kelet-nyugati felszíni járatot is több, mint fél évre megsemmisítse – holnap indul ugyanis a Kossuth Lajos utcai távhővezeték fektetése. Ráadásul annyira nagyra tartja a városvezetés a lakosság igényeit, hogy minderről tegnap délután tájékoztatták a nyilvánosságot először.
Az, hogy számos felújítás éveket késett, a Főváros felelőssége. Az, hogy ezt a sok lezárást egyszerre időzítik, szintén a Főváros felelőssége. Ezek után különösen pikáns gesztus, hogy erről az aprócska lezárásról kevesebb, mint 36 órával előre tájékoztatnak.
És akkor még nem is vettük számba, hogy kedden elkezdődik a BAH-felüljáró felújítása is. 🙂
Azért fogadnánk egy kisebb összegben, hogy minderről mit gondol a városvezetés.
“A Főváros mindent megtett a kellemetlenségek minimalizálásáért.”
(Forrás: Közlekedő Tömeg)
Szerző
Friss
- Mi változott az elmúlt 120 év alatt? – ‘Legyünk ez egyszer számítók. Kerekedjünk föl s menjünk vissza Ázsiába’
- Tízből hat ember annak örülne, ha elvesztené a Fidesz a 2026-os választást
- Orbán-rádió Budapest, ma sem maradtunk magyarázkodás nélkül
- Szomorú napindító: tiltott jelkép közszemlére téve szabadon a Garay-n
- Budapesten fogták el az USA legkeresettebb pedofilját
- Csendben, lábujjhegyen elindult kifelé Magyarországról az Audi
- Havas Henrik nem finomkodott, kimondta: Orbánnak vége
- Időjárás: ez sem a mi napunk és a folytatás sem rózsás
- Varga Judit ‘vakon van’ a közélet híreivel kapcsolatban: nem olvas újságot, helyette magol és fúr-farag
- Szájer-intézet: Magyarország a legesleg-szuverénebb hely az Unióban – Magad, uram, ha más nem teszi….