Connect with us

Blogbazár

Semjén „akkor” és „most” – fejlődés nem tapasztalható

Megosztás

Gábor György vallásfilozófus 2017 áprilisában írta az alábbi bejegyzést közösségi oldalán az akkor és most is miniszterelnök-helyettesi posztot betöltő Semjén Zsoltról. Akkor nem történt semmi, sőt a nép jóvoltából újrázhatott.

semjen
Megosztás

Gábor György vallásfilozófus 2017 áprilisában írta az alábbi bejegyzést közösségi oldalán az akkor és most is miniszterelnök-helyettesi posztot betöltő Semjén Zsoltról. Akkor nem történt semmi, sőt a nép jóvoltából újrázhatott.

Esetleg manapság érdekel valakit?

“Nincs abban semmi különös, hogy a ragyogó Semjén Zsolt kivételes sürgősségi szavazást kért a lex CEU-ról. Menjünk akkor sorjában:

  • az 1991-ben, a Pázmány Péter Hittudományi Akadémián készített teológiai doktori disszertációjáról kiderült, hogy jelentős mennyiségű szöveget és szó szerinti fordításokat vett át korábbi művekből, idézőjelek alkalmazása nélkül. A Pázmány Péter Katolikus Egyetem nem indított vizsgálatot.
  • Ugyancsak kiderült, hogy az 1992-ben, az ELTE Szociológiai Tanszékére beadott szakdolgozata és a doktori disszertációja között jelentős átfedések mutathatók ki. Arra is fény derült, hogy a szociológiai szakdolgozata szó szerint megegyezik Molnár Attila Károlynak, Semjén Zsolt egykori konzulensének két később publikált cikkével. Az ELTE súlyos szakmai-etikai vétség miatt elmarasztalta Semjén Zsoltot.
  • Végül az is nyilvánosságot kapott, hogy 1997-ben a Pázmány Péter Katolikus Egyetem szabálytalanul minősítette át Erdő Péter akkori dékán egyedi döntésével Semjén laureatus fokozatát vallástudományi PhD-vé, ugyanis 1. az egyetemen nem volt vallástudományi képzés, 2. Semjén a doktori szabályzattal ellentétben nem tudott (és azóta sem tud) tudományos publikációkat felmutatni, 3. végezetül a megfelelő nyelvtudással sem rendelkezett (rendelkezik).

„A csalás, az csalás, akárki is követi el”

– mondta a minap Orbán Viktor, a négy sarkalatos erény legfőbb megtestesítője. Kivéve persze, ha az ő kézből etetett emberei követik el a csalást, mert – mint az köztudott– a seggnyalás neutralizálja a csalást, s kivéve, ha valaki nem csalt, de nem is nyalta az említett közjogi méltóság hátfelét, ennek elmaradása ugyanis minden tettet és cselekedetet (még a puszta gondolatot is) a csalás minősített esetévé teszi.

Azon pedig ne csodálkozzunk,

hogy miért pont Semjén vállalkozott e dicső feladatra. Érthető, hisz szívből gyűlölheti a CEU-t, ugyanis a hazai egyetemi felhozatalból lassan már csak ez az egy egyetem az, ahol nem sikerült plagizálnia, nem sikerült csalnia, s ahol nulla nyelvtudása, s nulla tudományos publikációja ellenére sem szerzett doktori fokozatot, mi több, még egy vacak professzúrával sem kínálták meg.”

A vallásfilozófus azóta is kritikus figyelemmel kíséri Semjén ténykedését

„Nincs abban semmi meglepő, ha Semjén Zsolt hülyeségeket beszél, vagyis amikor azt mondja, hogy

„a kereszténység mindig is nemzetben gondolkodott”,

inkább az a röhejes, hogy saját hitvilágát nem ismeri, s saját vallását ócska és lepusztult árucikként, afféle politikai kofaként próbálja kiárusítani a politika nagybani piacának egyik koszos kis standján az épp arra tévedő, mindenevő és mindent meggusztáló politikai kiskereskedők számára, termékét erősen leértékelve, összeömlesztve, ám kétségtelenül kedvező szezonáron.

Kereszténység és nacionalizmus vallási nonszensz, teljes önellentmondás.

A kereszténység lényege éppen az egyetemessége, az evangéliumi szellem univerzális üzenete, s a hit abszolút centruma, hogy tudniillik Jézus valamennyi emberért (mindenkiért) szenvedett mártírhalált. A mostani kulturkampfos időszakban megemlíteném, hogy Bismarck nacionalista kormánya épp azért fordult a katolikus egyházzal szembe, mert azt hazafiatlan erőnek tekintette, Róma „ötödik hadoszlopának”, vagyis egy nemzetközi központból irányított erőnek.

Magyarországon a keresztény-nemzetinek nevezett kurzus (ahol a keresztény „nemzsidót” jelentett) már más volt: politikai indíttatású „nemzeti kereszténység”-nek álcázott antiszemitizmus, amelyben a keresztény egyházak is nagy politikai elkötelezettségről tévén tanúbizonyságot, fegyelmezetten szavazták meg a zsidótörvényeket.

Semjén pedig olvassa el végre Pál apostolnak a Galatákhoz írott levelét, amelyben fellelheti:

„Nincs többé zsidó vagy görög, rabszolga vagy szabad, férfi vagy nő, mert mindannyian eggyé lettetek Krisztus Jézusban.” (Gal 3,28).

Szóval nincs többé zsidó vagy görög – mondja Pál apostol. Ostobák, politikai érdekemberek és lélekkufárok persze akadnak.”

Iványi Gábor visszavágott Semjénnek

Szerző

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük