Ugye arról nem látott közmilliókból nyomtatott óriásplakátot, hogy a brutál-nagy árrés miatt átlagosan 76 forinttal olcsóbb egy liter benzin Romániában, Szlovéniában 70, Horvátországban pedig 31 forinttal kedvezőbb az áltagár, mint Magyarországon? Érdekes, azt sem rágják Rogán-tacepaok szájba, hogy mindez az ÁFA-kulcs, az ársapka és a különadók miatt van! Ja, meg persze azt sem, hogy ezt a regnáló kormánynak köszönhetjük….. ha tankol, ezt ne feledje!
Amiról nem hangoskodik az Orbán-kormány
A nagy árrés miatt drágább az üzemanyag Magyarországon, mint a környező országokban – a jegybank friss elemzése szerint. Februárban 70 százalékkal nagyobb felárral tankolták a magyarok a benzint a régió többi országában élőkhöz képest.
A kutasok azt mondják, kénytelenek az autósokra hárítani a megemelt különadókat és az árstop miatti veszteségeiket.
Majdnem 600 forintot kérnek egy liter üzemanyagért egy békéscsabai kúton, annyit, mint két hete. Egyelőre nem látszik a kútoszlopon, hogy
5 nap alatt 13 százalékkal, 15 havi mélypontra zuhant az olaj világpiaci ára.
Jelenleg átlagosan 76 forinttal olcsóbb egy liter benzin Romániában, mint Magyarországon. Szlovéniában 70, Horvátországban pedig 31 forinttal kedvezőbb az áltagár.
A kormány "sánta kutya utolérés"-esete a benzin-ársapka elengedése kapcsán
ÁFA-kulcs
Bujdos Eszter, a Holtankoljak.hu ügyvezető igazgatója szerint január és február hónapban akár Ausztriában és Szlovákiában is olcsóbban lehetett tankolni, mint nálunk. Az egyik ok: az áfakulcs nálunk a legnagyobb, jövedéki adóból viszont az uniós minimumnál is kevesebbet tartalmaz az üzemanyagok ára Magyarországon – a jegybank friss elemzése szerint. Azt írják, az árrés magasabb nálunk, mint máshol. Úgy számolnak, februárban literenként 170 forint volt a benzin estében, miközben a régió több országában átlag 102 forintra rúgott – tehát 70 százalékkal nagyobb. Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára hozzátette:
a cégeknek itthon olyan különadókat kell megfizetnie, amelyek óhatatlanul is meg kell, hogy jelenjenek az üzemanyagárban. A nagy kútláncokat képviselő szövetségnél azt mondják új, illetve meglévő és megemelt különadókat hárítanak az autósokra.
Benzinmatek: egy tank benzinen több mint 9 ezer forintot keres az állam, a kutas bruttó 25,2 forintot - Van még kérdés?
Hatósági ár
Azzal is érvelnek, hogy a költségeik nagyobbat emelkedtek Magyarországon, mint máshol: a hatósági ár kivezetése után a piacnak újra kellett építenie az importcsatornákat, ennek óhatatlanul is költségei, többletköltségei vannak. A kisbenzinkutasok szervezetnél azt mondják, a bérköltségük és a rezsiszámlájuk tavalyi emelkedését is idén fizettetik meg az autósokkal, a majdnem 13 hónapig tartó üzemanyagárstop megszüntetése után.
A jegybank szerint „az üzemanyagár-sapka versenycsökkentő hatása is hozzájárulhatott” a magas felárhoz.
Az RTL megkérdezte a kormányt, hogyan értékelik az állami beavatkozás hatásait. Azt írták,
„az orosz-ukrán háború” miatt döntöttek „2021 novemberében az üzemanyagok árának rögzítéséről”. Csakhogy Oroszország hónapokkal később, 2022 februárjában támadta meg Ukrajnát.
Ezen a ponton mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy hisz, vagy gondolkodik!
Békesi László: a kormány és a jegybank hitelessége nálunk zéró, (...) az inflációs várakozások önbeteljesítő számításokká válnak