Kerítésen innen
Újabb csörte Lázár János és a multik között
A makói gumigyár mondjuk úgy nem kedvence a térség országgyűlési képviselőjének Lázár Jánosnak. A cég az elmúlt hónapokban többször a híroldalak élére került.
A makói gumigyár mondjuk úgy nem kedvence a térség országgyűlési képviselőjének, Lázár Jánosnak. A cég az elmúlt hónapokban többször a híroldalak élére került.
Sorcsere?
Legutóbb szeptember elején derült ki, hogy a Continental német multinacionális nagyvállalat makói gumigyárában viselkedési kódexet vezetett be a vezetőség, miközben folyamatosan bocsátanak el régi, akár több évtizede a gyárban dolgozó kollégákat. A Gumiipari Szakszervezeti Szövetség (GSZSZ) szerint azokat rúgják ki, akik a februári sztrájkokban részt vettek, ezért ezek a munkavállalók folyamatos bizonytalanságban kell, hogy éljenek. A GSZSZ azt állítja, hogy a cég közben hirdetés útján keres új munkásokat – vélhetően azért, mert arra számít, hogy az így frissen felvett dolgozók körében kisebb lesz a sztrájkhajlandóság, és a szervezettségi szintjük és szerveződési hajlandóságuk is alacsonyabb lesz. A legendásan embertelen távol-keleti gyárak hangulatát idéző, a szakszervezet szerint megfélemlítési céllal bevezetett viselkedési kódex többek között előírja, hogy a
dolgozóknak írásos engedélyt kell kérniük ahhoz, hogy beszélgessenek egymással.
Inkább fizetnek, csakhogy szabadulhasson a „renitensektől”
Lázár János csütörtöki posztjából kiderül, hogy a makói gumigyár előre menekült, ahelyett, hogy teljesítette volna, amit vállalt: inkább visszafizeti a munkahelymegtartó támogatások egy részét, csak szabadon kirúghassa az embereket…
„Magyarország kormányától azt a tájékoztatást kaptam, hogy a Continental makói gyára (hivatalosan a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft.) kezdeményezte az állammal kötött szerződés felmondását, mert nem tudja, nem akarja megtartani az érintett munkahelyeket.”
Lázár szerint a pénz visszafizetése vereség a multinak, de még nem győzelem a kirúgott munkásoknak. Az országgyűlési képviselő kijelentette, hogy az utcára tett emberek megsegítéséért további lépéseket kell tenni. Ahogy Lázár fogalmazott:
„összefogással elértük, hogy ne lehessen büntetlenül átverni a magyar államot. (…)Figyelmébe ajánlom az esetet minden olyan nagyvállalatnak, amely baleknak nézi Magyarországot. Tisztességtelen multik, vigyázó szemeteket Makóra vessétek!”
Mennyi az annyi?
Októberben derült ki, hogy a pandémia gazdasági hatásai és az autóipar strukturális átalakulása egyszerre sújtja a makói ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft.-t: év végéig újabb 140 fős elbocsátásra kényszerülnek, amely túlnyomórészt a kölcsönzött állományt érinti. A nyilvános cégadatok szerint 2020-ban 62,6 milliárd forintos árbevétel mellett 3,217 milliárd forint vesztesége volt adózás előtt a vállalatnak, az üzemi tevékenység eredménye pedig 3,7 milliárd forintos mínuszt mutatott, miközben a saját tőke is csökkent az előző évhez képest.
Szűrszabó Levente ügyvezető igazgató elmondása szerint az állandó alkalmazottak megnyugvással, a kölcsönzött állomány érthető aggodalommal fogadta a híreket. Mint mondta,
az üzem az elmúlt években veszteségesen működött, részben emiatt is kényszerültek tavasz óta 37 saját alkalmazott és 57 kölcsönzött dolgozó elbocsátására.
-írta meg a Respublika.hu, több más orgánumra hivatkozva.
Szerző
1 Comments
Leave a Reply
Leave a Reply
Friss
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten
- Orbán és Matolcsy, „két férfi egyeset”
- A horoszkóp ígérete szerint…
- (Nagyon)kisnyugdíjasunk felveszi a kesztyűt: a Mikulásgyár jár a gyerekeknek
Pingback: Semjén és Lázár egy biciklin - Ej döntsd a (nyugati) tőkék... - Városi Kurír