Vágó István: Ördögi. Még ez a 14-es szám is stimmel…
Megosztás
Ellenzékben még hevesen védte, most felszámolná mellékvonalakat a Fidesz. Tizennégy szakasz van veszélyben, de az önkormányzati választások előtt jegelnék az ügyet. – tudta meg a Népszava.
Ellenzékben még hevesen védte, most felszámolná mellékvonalakat a Fidesz. Tizennégy szakasz van veszélyben, de az önkormányzati választások előtt jegelnék az ügyet. – tudta meg a Népszava.
Emlékeznek még a fröcsögésre?
Újra napirenden van vasúti mellékvonalak bezárása – értesült lapunk több vasutas szakszervezeti vezetőtől. Más forrásaink szerint a kis forgalmú vonalszakaszok megszüntetésének előkészítését jelzi az is: Fónagy János államtitkár irányításával már javában tart a párhuzamosságokat csökkenteni hivatott egységes országos vasúti- és buszmenetrend létrehozása.
A Közlekedő Tömeg Egyesület szakértője azonban úgy látja,
nem a járatok megszüntetése, hanem éppen azok sűrítése hozna megoldást: több utast és magasabb bevételt.
„Ördögi. Még ez a 14-es szám is stimmel…2007. március 5-én interpellált Fónagy János (ma államtitkár) a parlamentben:
A kormány 14 vasútvonalon 474 kilométer távolságon, arcpirító módon reformnak nevezve, megszüntette az évtizedek óta működő személyszállítást. A vidék biztonságát, a munkába és iskolába járás lehetőségét, az orvoshoz jutást és nem utolsósorban munkahelyeket jelentő vasúti személyszállítást kizárólag vállalati ügynek tekintve, megalapozatlan gazdasági érvekre hivatkozva szüntette meg.
A kormány ezzel a döntésével is szembemegy az ország lakosságának alapvető érdekeivel, de szembemegy az Európai Unió közösen vállalt törekvéseivel, a közösségi érdekekkel is. (…) A vasútvonalak jelenlegi és tervezett további bezárásával nem bővítik, hanem szűkítik a közösségi közlekedés alapszolgáltatásait.
A fejlődést, jó irányú változtatást jelentő „reform” kifejezést megcsúfolva visszalépnek, ezzel is nehezítik a vidéken élő emberek történelmileg meglévő hátrányos helyzetét, az egyenlő esélyek biztosítása helyett fokozzák a napi életvitelben ma is meglévő nehézségeket.
A Fidesz a vasúti szárnyvonalak újranyitást ígérte a 2010-es választási kampányban, a zöménél meg is tette. És mit mond Fónagy János ma, amikor épp 14 szárnyvonal bezárását tervezi?”