Connect with us

Kerítésen innen

Vágó István: Ördögi. Még ez a 14-es szám is stimmel…

Megosztás

Ellenzékben még hevesen védte, most felszámolná mellékvonalakat a Fidesz. Tizennégy szakasz van veszélyben, de az önkormányzati választások előtt jegelnék az ügyet. – tudta meg a Népszava.

Megosztás

Ellenzékben még hevesen védte, most felszámolná mellékvonalakat a Fidesz. Tizennégy szakasz van veszélyben, de az önkormányzati választások előtt jegelnék az ügyet. – tudta meg a Népszava.

Emlékeznek még a fröcsögésre?

Újra napirenden van vasúti mellékvonalak bezárása – értesült lapunk több vasutas szakszervezeti vezetőtől. Más forrásaink szerint a kis forgalmú vonalszakaszok megszüntetésének előkészítését jelzi az is: Fónagy János államtitkár irányításával már javában tart a párhuzamosságokat csökkenteni hivatott egységes országos vasúti- és buszmenetrend létrehozása.

A Közlekedő Tömeg Egyesület szakértője azonban úgy látja,

nem a járatok megszüntetése, hanem éppen azok sűrítése hozna megoldást: több utast és magasabb bevételt.

Vágó István közösségi oldalán reagált:

„Ördögi. Még ez a 14-es szám is stimmel…2007. március 5-én interpellált Fónagy János (ma államtitkár) a parlamentben:

A kormány 14 vasútvonalon 474 kilométer távolságon, arcpirító módon reformnak nevezve, megszüntette az évtizedek óta működő személyszállítást. A vidék biztonságát, a munkába és iskolába járás lehetőségét, az orvoshoz jutást és nem utolsósorban munkahelyeket jelentő vasúti személyszállítást kizárólag vállalati ügynek tekintve, megalapozatlan gazdasági érvekre hivatkozva szüntette meg.

A kormány ezzel a döntésével is szembemegy az ország lakosságának alapvető érdekeivel, de szembemegy az Európai Unió közösen vállalt törekvéseivel, a közösségi érdekekkel is. (…) A vasútvonalak jelenlegi és tervezett további bezárásával nem bővítik, hanem szűkítik a közösségi közlekedés alapszolgáltatásait.

A fejlődést, jó irányú változtatást jelentő „reform” kifejezést megcsúfolva visszalépnek, ezzel is nehezítik a vidéken élő emberek történelmileg meglévő hátrányos helyzetét, az egyenlő esélyek biztosítása helyett fokozzák a napi életvitelben ma is meglévő nehézségeket.

A Fidesz a vasúti szárnyvonalak újranyitást ígérte a 2010-es választási kampányban, a zöménél meg is tette. És mit mond Fónagy János ma, amikor épp 14 szárnyvonal bezárását tervezi?”

Szerző

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük