Connect with us

Budapesti hétköznapok

Mi lesz veled Vörösmarty téri karácsonyi vásár?

Megosztás

Emlékeznek még a júniusi sajtóhírre, ami szerint a kormány ellentételezés nélkül államosítaná Budapest három rendkívül fontos, a Fővárosi Önkormányzat tulajdonában lévő terét, a Vörösmarty, a Podmaniczky és a Széchenyi teret. És mindezt azért, hogy utána átadja az V. kerületi önkormányzatnak

Published

on

A rémhír terjesztést nem büntetik? - kérdezte egy hozzászóló a dunakeszin "nem történt gyermekrablás-ügy" kapcsán a polgármestertől
Megosztás

Emlékeznek még a júniusi sajtóhírre, ami szerint a kormány ellentételezés nélkül államosítaná Budapest három rendkívül fontos, a Fővárosi Önkormányzat tulajdonában lévő terét, a Vörösmarty, a Podmaniczky és a Széchenyi teret. És mindezt azért, hogy utána átadja az V. kerületi önkormányzatnak – reagált akkor Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere arra a Fidesz-ötletre, hogy egyik napról a másikra ráteszik a kezüket a főváros frekventált tereire?

Ennek fényében…..

A Napi.hu információi szerint

„szakított” az V. kerület és a főváros nonprofit cége, a Budapest Brand a Vörösmarty téri karácsonyi vásárról folytatott tárgyalásokon.

Csak nem…?

A Belváros korábban tárgyalásokat kezdett a vásárt tavaly megrendező fővárosi céggel, a Budapest Branddel, az üzlet azonban végül nem jött össze. A portállal az V. kerületi önkormányzat közölte, hogy korrekt, többszöri, partneri egyeztetés zajlott a Vörösmarty téri karácsonyi vásár megszervezése ügyében, de a Budapest Brand üzleti okokból csak 2 évre szóló együttműködés esetén tudta volna a vásár szervezését elvállalni.

„A Belváros Önkormányzata a Vörösmarty tér üzemeltetéséért, valamint az itt élőkért vállalt felelősségére tekintettel olyan együttműködést szeretett volna kialakítani, amely a kölcsönös elégedettségen, a remélt közös sikereken és mindenekelőtt a lakosság igényeinek való megfelelésen alapszik, nem pedig egy előre kialkudott időtartamon. Mindezekre tekintettel nem jött létre megállapodás a Budapest Brand és Belváros Önkormányzata között az idei vásár megvalósítására vonatkozóan”

– közölte az V. kerületi vezetés. Hozzátették:

emiatt további tárgyalások vannak folyamatban.

Háttér….

Júniusban az V. kerület így reagált Karácsony Gergely bejegyzésére:

A főváros felelőtlen, gondatlan gazdája a Podmaniczky és a Vörösmarty térnek, ezért a főpolgármester “ne csodálkozzon” azon, ha helyette a kormány gondoskodna ezekről a közterületekről

– írta az V. kerületi önkormányzat közleményében, amiben Karácsony Gergely Facebook-bejegyzésére reagáltak.

“A két V. kerületi tér fővárosi fenntartású, Karácsony Gergely azonban felelőtlen, gondatlan gazdájuk: évek óta elhanyagoltság, kiégett fű, piszok és szemét jellemezte a népszerű köztereket, pedig ezek impozáns részei lehetnének a Belvárosnak, Budapestnek.”

A közlemény szerint Szentgyörgyvölgyi Péter V. kerületi polgármester többször jelezte a főváros vezetésének, hogy átvennék a közterületek karbantartását. Végül megjegyzik: a főpolgármester rendkívül fontosnak tartja a tereket, de 2019 óta

“jóformán egyáltalán nem látják el azok üzemeltetési feladatait és 2022. április 28. óta mindenféle anyagi ellentételezés nélkül ezek elvégzését Belváros Önkormányzatára bízták”, miközben a terek hasznosításából – így például a karácsonyi vásárból – származó bevételek a fővárosi önkormányzathoz folynak be.

FRISSÍTÉS!

Az atv.hu érdeklődésére Faix Csaba, a Budapest Brand vezetője ezt közölte:

„Miután az állam elvette a Fővárostól a Vörösmarty tér tulajdonjogát, a Budapest Brand még július végén megkereste az V. kerületi Önkormányzatot, hogy az elmúlt több, mint 20 évhez hasonlóan idén is szívesen megrendezi a vásárt. Erre a megkeresésre szeptember elejéig nem kapott választ, az ekkor újraindult egyeztetések után pedig az V. kerület úgy döntött, hogy másnak ad lehetőséget a vásár megszervezésére. Ezt a Budapest Brand kifejezetten sajnálja, mert az infláció és a gazdasági helyzet miatt mi már májusban ártárgyalásokat kezdtünk a vásár építőivel és szolgáltatóival, hogy a látogatók terheit csökkentsük és a többség számára elérhetővé tegyük a vásárt. Ez biztosította volna, hogy a tavalyi megszokott színvonalon és időben, transzparens módon megvalósulhasson a vásár. A Budapest Brand szokásaihoz híven pályázaton választotta volna ki a kiállító kézműveseket és vendéglátósokat is. Erre most már idő hiányában aligha kerülhet sor.”

FRISS!

Szerző