Elkészült a Moszkva-közeli Mityistyiben az utolsó, a budapesti 3-as metró vonalára készült szerelvény, amely már úton van Magyarországra – közölte a szerelvényeket felújító Metrovagonmas kedden az MTI-vel.
Fakocka
Emlékeznek még a Tarlós főpolgármester szemében vér-bűnös fakockára, ami betett az egyik felújított metrószerelvénynek? Hát közöljük a tettessel, hogy hiába volt minden, az orosz szerelők leküzdötték az összes keresztbe tett láb okozta gátat és kedden útjára bocsátották az utolsó magyar metrószerelvény is, ami felújításra náluk volt.
Közlésük szerint a metrók felújítása, így a 37. szerelvény Magyarországra indítása is az előzetes időtervnek megfelelően készült el. A jármű a többihez hasonlóan forgalomba állás előtt számos technikai vizsgálaton és részletes finomhangoláson esik át.
A Metrovagonmas összesen 222 metrókocsit újított fel a BKV számára. Kicserélték az utasteret, a vezetőállást, és a kezelőrendszereket, megújultak a szerelvényházak és a meghajtás. Ezek következtében 30 százalékkal alacsonyabb energiafogyasztást értek el, növekedett a megbízhatóság és csökkent a zajszint a vagonokban.
Emlékeztetnénk Horváth Csaba erre vonatkozó véleményére:
A szerelvények még tíz évet sem bírnak majd ki a forgalomban a metrókocsik rozsdásodásáról szóló hírek megerősítették azon korábbi álláspontjukat, hogy a főváros „ócskavasat rendelt aranyáron”.
A 222 kocsi felújításról szóló szerződést 2015 augusztusában írták alá, az első felújított szerelvény két évvel ezelőtt, 2016. május végén érkezett Budapestre és 2017 márciusának végén állt forgalomba. Az első időszakban több, az ajtóvezérléssel kapcsolatos meghibásodás történt, a Metrovagonmas a projekt vezetőjét is lecserélte 2017 augusztusában. A szerelvényeken a hibákat kijavították, azóta nagyobb hiba nélkül futnak.