Connect with us

Kerítésen innen

A 30-as busz sofőrje beintett – az utasok segítettek a mozgássérülteknek feljutni a buszra

Megosztás

„Többszöri kérésre sem méltóztatott kinyitni a rámpát, pedig nem csak mi, hanem több másik utas is figyelmeztette, ő pedig kiskirályként terpeszkedett a vezetőfülkében, meg sem mozdult. Így végül a testvéremnek két másik utas segítségével – akiknek ezúton köszönjük a segítséget – kellett leküzdenie a padka és a lépcső közti távolságot.”

busz
Megosztás

Hiába kérte egy mozgássérültekből álló társaság és több utas is, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által üzemeltetett 30-as busz sofőrje engedje le a kerekesszékes utasok felszállására szolgáló rámpát, a szemtanúk szerint a sofőr erre nem volt hajlandó – értesült a hvg.hu.

Segíteni sem volt hajlandó…

A hírportálnak nyilatkozó tanúk szerint a buszvezető még segíteni sem volt hajlandó egy mozgássérült nőnek, hogy fel tudjon szállni valahogy a járműre. A négyfős társaság hétfő este a 30-as busz után sietett Budapesten. Nem sokáig váratták a buszt éjjel negyed tizenegy körül, visszaemlékezésük szerint 2-3 percnél nem lehetett több, de ha nem érik el, sokat kellett volna várni a következőre.

A sofőr

„a száját húzva ugyan”,

de megvárta őket, azonban eszébe sem jutott, hogy kinyissa a rámpát. A mozgássérült nő nővérének kellett felemelni a széket, hogy fel tudjon szállni a buszra. A leszállás még nehezebben ment, ugyanis akkor a buszsofőr annyira messze állt meg az útpadkától, hogy fizikailag lehetetlenség volt leszállni a kerekesszékkel.

„Többszöri kérésre sem méltóztatott kinyitni a rámpát, pedig nem csak mi, hanem több másik utas is figyelmeztette, ő pedig kiskirályként terpeszkedett a vezetőfülkében, meg sem mozdult. Így végül a testvéremnek két másik utas segítségével – akiknek ezúton köszönjük a segítséget – kellett leküzdenie a padka és a lépcső közti távolságot”

A társaságnál azt mondták,

a járatot a BKV üzemelteti, ahol azt mondták, a csoport a kerekesszékkel közlekedő utassal a Hősök terétől a Keleti pályaudvarnál a Rákóczi úton lévő megállóig utazott.

Az együtt utazó társaság sem felszálláskor, sem leszálláskor nem jelezett a járművezető felé segítségkérési igényt, a kerekesszékkel közlekedő utast utastársai segítették.

Kérdésre a BKK leírta, a járművezetőknek kötelességük leengedni a rámpát, amennyiben azt a kerekesszékes utas jelzi, valamint szintén köteles a kerekesszékes utas le- és felszállásánál fokozott gondossággal eljárni és az utas kérése esetén személyesen is segíteni neki.

Végül azt írta a BKK, hogy:

A kerekesszékes utast útitársai segítették, ezért járművezetői segítségre nem volt szükség. Amennyiben a kerekesszékes utas a járművezető segítségét kéri, azt a járművezetők megadják. A rámpa használatával kapcsolatban elenyésző számú panasz érkezik a BKK-hoz.

Miután a közlekedési társaság szerint Ica és ismerősei nem jeleztek a sofőrnek,

hogy szükségük lenne a rámpára, adott esetben a buszsofőr segítségére, írtunk Icának, ő hogy emlékszik.

„Leszálláskor megnyomtuk a mozgáskorlátozott leszállásjelzőt, majd ezt követően láttuk, mekkora a különbség a padka és a busz között. A nővérem is, én is udvariasan kértük, hogy nyissa le a rámpát, de nem reagált a sofőr. Egy ismeretlen utas is odament hozzá és megkérte, de a sofőr ekkor sem mutatott hajlandóságot. Végül az úr és egy másik utas segített a testvéremnek, ők segítettek a székemet leemelni, hogy le tudjak szállni.

Nem értem a BKK reakcióját, mert mindezekre tanúink is vannak – zárta Ica.

(forrás: hvg.hu)

Szerző

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük