Kerítésen innen
A „járd az országot, magyar” – jegyében így drágulnak az autópályamatricák
Ahogy az várható volt az autópályákon való országjárás árát is elérte az infláció, 2023 január 1-től nem csak a rájuk való felhajtás lehetősége drágul, de a bliccelés is. Mielőtt matricát vásárol, érdemes fontolóra venni az éves jogosultság lehetőségét, ugyanis jövőre 9 heti matrica ellenértéke megegyezik az éves árával.
Ahogy az várható volt az autópályákon való országjárás árát is elérte az infláció, 2023 január 1-től nem csak a rájuk való felhajtás lehetősége drágul, de a bliccelés is. Mielőtt matricát vásárol, érdemes fontolóra venni az éves jogosultság lehetőségét, ugyanis jövőre 9 heti matrica ellenértéke megegyezik az éves árával.
A kelendő borsosabb….
A 2023. január elsejétől érvényes országos éves autópálya-matricáért személygépkocsik esetében 49 190 forintot kell fizetni, mintegy 5 százalékkal többet az idei 46 850 forintnál, a jövő évi éves megyei matricák ára pedig 5720 forint az idei 5450 forint után – közölte az MTI.
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. oldalán közzétett díjtáblázat szerint jelentősebben nő a rövidebb időszakokra szóló jogosultságok ára. A személygépkocsik esetében (D1 díjkategória) a havi matrica ára 8900 forint lesz jövőre az eddigi 5210 forint után, a tíz napig érvényes matrica pedig 5500 forintra drágul az idei 3820 forintról.
Az éves országos és megyei matricák a díjköteles gyorsforgalmi úthálózaton az év első napjától, illetve a tárgyévben a vásárlás időpontjától a következő év január 31-én éjfélig használhatók.
Nemcsak a matricák, hanem a büntetések is drágulnak
A díjköteles utak matrica nélküli használata esetén a D1 kategóriában például 60 napon belüli fizetésnél 18 750, azon túl 74 970 forintra nő a büntetés összege. Ez ebben az évben 16 220, illetve 64 850 forint volt.
A kiszabott pótdíjak a fizetési felszólítás után kiválthatóak éves országos matrica utólagos megvásárlásával is.
Emlékeznek?
Évente kilométerenként 96,2 millió forintért Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségei fogják üzemeltetni 35 évig a teljes magyarországi gyorsforgalmi úthálózatot – adta hírül még májusban a közbeszerzési értesítő és erősített rá Rogán Antal, ami szeptember 1-től élesedik.
A hülyének is…, nemhogy nekünk!
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. közösségi oldalán emlékeztetett a közelgő dátumra:
Jövő csütörtökön 1237 km autópálya kerül új üzemeltető céghez Magyarország Kormánya által korábban kiírt koncessziós eljárás eredményeképpen 1237 km gyorsforgalmi útszakasz üzemeltetési feladatát adja át az állam 2022. szeptember 1-től. Az új üzemeltető az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. lesz.
Simicska Lajos egykori fő bizalmasa, Németh Lászlóné lesz a Magyar Közút felügyelőbizottsági elnöke, míg a kormány által 35 évre kiszervezett sztrádafejlesztés és -üzemeltetés magáncégeit is olyanok irányítják majd, akik a kormányfővel összekülönbözött pénztárnok-üzletember legfontosabb bástyái voltak: például az egykori államtitkár, a vízummutyikat is segítő Farkas Imre, valamint Szőke Gábor. Persze nemcsak Simicska hívei kelnek új életre: a közszférától az év elején visszavonult Magyar Péter – Varga Judit miniszter férje – ugyancsak közutasként tér vissza a NER élvonalába – derült ki a Válasz Online cikkéből.
Szerző
Friss
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten
- Orbán és Matolcsy, „két férfi egyeset”
- A horoszkóp ígérete szerint…
- (Nagyon)kisnyugdíjasunk felveszi a kesztyűt: a Mikulásgyár jár a gyerekeknek