Budapesti hétköznapok
Dübörgünk! Ha úgy érzi, hogy baromi melege van, ne szálljon buszra! – Van amelyiket kánikulában is fűteni kell, nehogy leálljon!
Azt gondolná az ember, hogy a XXl. században az a normális, hogy amikor a hőmérő azt mutatja, hogy 30 foknál melegebb van, -és ez nyáron, ugye nem kunszt- akkor elvárható, hogy a tömegközlekedési eszközökön -buszon, villamoson, metrón, trolin- működő légkondi legyen. Bekapcsolva, tökig feltekerve.
Azt gondolná az ember, hogy a XXl. században az a normális, hogy amikor a hőmérő azt mutatja, hogy 30 foknál melegebb van, -és ez nyáron, ugye nem kunszt- akkor elvárható, hogy a tömegközlekedési eszközökön -buszon, villamoson, metrón, trolin- működő légkondi legyen. Bekapcsolva, tökig feltekerve.
De nem a különutas Magyarországon. Itt fűtjük őket!
Az érdekvédelmi szervezetek a korábban már megkezdett munkakörülmény-javítási folyamat felgyorsítását sürgetik a jelenlegi elviselhetetlen forróság apropóján. Levélben kéri három szakszervezet a BKV vezérigazgatóját, Bolla Tibort, valamint a társaság illetékeseit hogy gyorsítsák fel a munkakörülmények javításának már korábban megkezdett folyamatát – írta meg a 24.hu. Naszályi Gábor az EKSZ elnöke a levélben két fő problémára hívja fel a figyelmet a jelenlegi elviselhetetlen forróság apropóján.
Ne a buszvezetőt szidja!
Az egyik a járművek klímaberendezéseinek állapota, vagy éppen azok hiánya
Az elnök elmondása szerint
a klíma nélkül járműveken kritikus a helyzet, de naponta több olyan műszaki hibás buszt is a forgalomba küld a cég, amely csak akkor üzemel, ha a motor túlmelegedése ellen a kánikulában is bekapcsolják a fűtést.
Nehezményezik továbbá, hogy
a feszített menetrend miatt egyes járatokon alig van idő felfrissülni két forduló között, a párperces szünet éppen csak arra elég, hogy mosdóba rohanjanak, s legfeljebb igyanak pár kortyot a sofőrök.
Ilyen esetekre működik egy „hőleváltó” rendszer,
amelynek a lényege, hogy néhány tartalék járművezető vár készenlétben többnyire valamelyik garázsban, hogy átvegye a szolgálatot egy valahol éppen kidőlt kollégájától. Ez azonban csak 10 embert jelent ezer járművezetőre.
Naszály szerint ez nevetségesen kevés, a rendszer végtelenül elavult. A levél szerint ráadásul
a klímaberendezés hiánya a BKV egyéb területein, egyebek között jó néhány szerelőműhelyben is elviselhetetlen körülményeket teremt.
Az érdekvédők ezért a korábban már megkezdett munkakörülmény-javítási folyamat felgyorsítását sürgetik, és készek a cégvezetés segítségére lenni, ugyanis úgy vélik, hogy a klímaváltozás miatt az ideihez – is – hasonló forró nyarak állandósulnak. Az elnök szerint a cégvezetésnek elsősorban nem a „hőleváltó” rendszer korszerűsítése lenne a feladata, hanem a kritikus helyzetek megelőzése, például egy megfelelő menetrenddel, amelyben
a járművezetők védelme legalább annyira fontos, mint a pattanásig feszített menetidő betartatása.
Emlékeznek még Tarlós István exfőpolgármester véleményére regnálása idején légkondi-ügyben?
Tarlós takarékossági okból nem kért légkondicionálást a felújított-újragyártott metrókocsikba, amiből következik, hogy irdatlan melegben kókadoztunk eddig is és a BKV szerint továbbra sincs kilátás a változásra.
Mi az nekünk….?
Nem klimatizálják idén nyáron a 3-as metrót, ez legkorábban jövőre történhet meg
– közölte a BKV a Népszava kérdésére. Az új metrókocsikba -írtuk meg 2019-ben- a Tarlós István vezette fővárosi önkormányzat takarékossági okokból nem kért klímát, ezt majd a BKV fogja beszereltetni utólag. Ez biztosan nem idén történik meg, a legjobb esetben is csak maximum a
prototípus kocsikat tudják klimatizálni, ami összesen 6 darabot jelent a 222-ből.
A Publicus Intézet a Népszava megbízásából június 11-14 között 800 fő megkérdezésével készített reprezentatív közvéleménykutatásban vizsgálta a budapesti lakosoknak a város fontos ügyeivel kapcsolatos véleményeit.
Összességében a közösségi közlekedéssel a megkérdezettek átlagosan elégedettek, ám tízből kilenc budapesti szerint szükség lenne az M3-as metró légkondicionálására.
Miközben a Tarlós-érában beszerzett metrókra évek alatt sem sikerült klímát szerezni, Bécs legrégebbi, U6-os metróvonalán közlekedő szerelvényeinek klimatizálásával egy év alatt végeztek. A Bécsi Közlekedési Vállalat, a Wiener Linien 2019 júniusában kezdte meg a vonalon közlekedő legrégebbi, 1995-ben gyártott szerelvények átalakítását. Az utólag beépített berendezések hűteni és fűteni is tudnak. Összesen mintegy négymillió eurót – mintegy 1,4 milliárd forintért költöttek erre. A szerelés egy évig tartott.
Szerző
1 Comments
Leave a Reply
Leave a Reply
Friss
- Óvodabezárási hullám Csepelen
- Már megint naivságunk áldozatai lettünk: felkészültek az illetékesek a havazásra
- Barátsághoroszkóp, itt és most
- Hull a hó és ez most (állítólag) nem érte váratlanul az illetékeseket – Mit jósol mára Pártai Lucia + orvosmeteorológia
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
gina
2021.07.06 16:50 at 16:50
Most is Karácsonyt szidják ezek a degenerált fidesz hivők, pedig mocsok tolvaj Tarlósuk tehet mindenről,, az jó volt 11 évig, akkor izzadjatok idióták