Connect with us

Budapesti hétköznapok

Dübörgünk! Ha úgy érzi, hogy baromi melege van, ne szálljon buszra! – Van amelyiket kánikulában is fűteni kell, nehogy leálljon!

Megosztás

Azt gondolná az ember, hogy a XXl. században az a normális, hogy amikor a hőmérő azt mutatja, hogy 30 foknál melegebb van, -és ez nyáron, ugye nem kunszt- akkor elvárható, hogy a tömegközlekedési eszközökön -buszon, villamoson, metrón, trolin- működő légkondi legyen. Bekapcsolva, tökig feltekerve.

kánikula, horoszkóp
Megosztás

Azt gondolná az ember, hogy a XXl. században az a normális, hogy amikor a hőmérő azt mutatja, hogy 30 foknál melegebb van, -és ez nyáron, ugye nem kunszt- akkor elvárható, hogy a tömegközlekedési eszközökön -buszon, villamoson, metrón, trolin- működő légkondi legyen. Bekapcsolva, tökig feltekerve.

De nem a különutas Magyarországon. Itt fűtjük őket!

Az érdekvédelmi szervezetek a korábban már megkezdett munkakörülmény-javítási folyamat felgyorsítását sürgetik a jelenlegi elviselhetetlen forróság apropóján. Levélben kéri három szakszervezet a BKV vezérigazgatóját, Bolla Tibort, valamint a társaság illetékeseit hogy gyorsítsák fel a munkakörülmények javításának már korábban megkezdett folyamatát – írta meg a 24.hu. Naszályi Gábor az EKSZ elnöke a levélben két fő problémára hívja fel a figyelmet a jelenlegi elviselhetetlen forróság apropóján.

Ne a buszvezetőt szidja!

Az egyik a járművek klímaberendezéseinek állapota, vagy éppen azok hiánya

Az elnök elmondása szerint

a klíma nélkül járműveken kritikus a helyzet, de naponta több olyan műszaki hibás buszt is a forgalomba küld a cég, amely csak akkor üzemel, ha a motor túlmelegedése ellen a kánikulában is bekapcsolják a fűtést.

Nehezményezik továbbá, hogy

a feszített menetrend miatt egyes járatokon alig van idő felfrissülni két forduló között, a párperces szünet éppen csak arra elég, hogy mosdóba rohanjanak, s legfeljebb igyanak pár kortyot a sofőrök.

Ilyen esetekre működik egy „hőleváltó” rendszer,

amelynek a lényege, hogy néhány tartalék járművezető vár készenlétben többnyire valamelyik garázsban, hogy átvegye a szolgálatot egy valahol éppen kidőlt kollégájától. Ez azonban csak 10 embert jelent ezer járművezetőre.

Naszály szerint ez nevetségesen kevés, a rendszer végtelenül elavult. A levél szerint ráadásul

a klímaberendezés hiánya a BKV egyéb területein, egyebek között jó néhány szerelőműhelyben is elviselhetetlen körülményeket teremt.

Az érdekvédők ezért a korábban már megkezdett munkakörülmény-javítási folyamat felgyorsítását sürgetik, és készek a cégvezetés segítségére lenni, ugyanis úgy vélik, hogy a klímaváltozás miatt az ideihez – is – hasonló forró nyarak állandósulnak. Az elnök szerint a cégvezetésnek elsősorban nem a „hőleváltó” rendszer korszerűsítése lenne a feladata, hanem a kritikus helyzetek megelőzése, például egy megfelelő menetrenddel, amelyben

a járművezetők védelme legalább annyira fontos, mint a pattanásig feszített menetidő betartatása.

Emlékeznek még Tarlós István exfőpolgármester véleményére regnálása idején légkondi-ügyben?

Tarlós takarékossági okból nem kért légkondicionálást a felújított-újragyártott metrókocsikba, amiből következik, hogy irdatlan melegben kókadoztunk eddig is és a BKV szerint továbbra sincs kilátás a változásra.

Mi az nekünk….?

Nem klimatizálják idén nyáron a 3-as metrót, ez legkorábban jövőre történhet meg

– közölte a BKV a Népszava kérdésére. Az új metrókocsikba -írtuk meg 2019-ben- a Tarlós István vezette fővárosi önkormányzat takarékossági okokból nem kért klímát, ezt majd a BKV fogja beszereltetni utólag. Ez biztosan nem idén történik meg, a legjobb esetben is csak maximum a

prototípus kocsikat tudják klimatizálni, ami összesen 6 darabot jelent a 222-ből.

Publicus Intézet Népszava megbízásából június 11-14 között 800 fő megkérdezésével készített reprezentatív közvéleménykutatásban vizsgálta a budapesti lakosoknak a város fontos ügyeivel kapcsolatos véleményeit.

Összességében a közösségi közlekedéssel a megkérdezettek átlagosan elégedettek, ám tízből kilenc budapesti szerint szükség lenne az M3-as metró légkondicionálására.

Miközben a Tarlós-érában beszerzett metrókra évek alatt sem sikerült klímát szerezni, Bécs legrégebbi, U6-os metróvonalán közlekedő szerelvényeinek klimatizálásával egy év alatt végeztek. A Bécsi Közlekedési Vállalat, a Wiener Linien 2019 júniusában kezdte meg a vonalon közlekedő legrégebbi, 1995-ben gyártott szerelvények átalakítását. Az utólag beépített berendezések hűteni és fűteni is tudnak. Összesen mintegy négymillió eurót – mintegy 1,4 milliárd forintért költöttek erre. A szerelés egy évig tartott.

busz

Szerző

1 Comment

1 Comments

  1. gina

    2021.07.06 16:50 at 16:50

    Most is Karácsonyt szidják ezek a degenerált fidesz hivők, pedig mocsok tolvaj Tarlósuk tehet mindenről,, az jó volt 11 évig, akkor izzadjatok idióták

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük