Connect with us

Kerítésen innen

Ha nem érdekli, hogy mit tervez a kormány két kerületnyi területen, ez nem az Ön cikke….

Megosztás

Úgy van, ahogy a miniszterelnök mondta egyszer: ne azt figyeljék, amit mondanak, hanem azt, amit tesznek….” – írta közleményében Karácsony Gergely főpolgármester. A bejegyzés apropója az volt, hogy a Magyar Közlönyben megjelent a XXIII. kerület és a Gyál területén fekvő egyes földrészletek beruházási célterületté nyilvánításáról nevű kormányhatározat.

Tudta? Nagyobb ajándék mellé karácsonykor szerződés is dukál - Egyenes ági rokonok és házastársak között is!
Megosztás

„Már megint át akarják verni a budapestieket. Hiába a hárító mondatok, a jelek arra utalnak, titokban továbbra is azon dolgozik a kormány, hogy kínai méreglerakatot telepítsen Budapestre, Soroksárra. Úgy van, ahogy a miniszterelnök mondta egyszer: ne azt figyeljék, amit mondanak, hanem azt, amit tesznek….” – írta közleményében Karácsony Gergely főpolgármester. A bejegyzés apropója az volt, hogy a Magyar Közlönyben megjelent a XXIII. kerület és a Gyál területén fekvő egyes földrészletek beruházási célterületté nyilvánításáról nevű kormányhatározat.

Már a spájzban….

Júniusban először a Direkt36 írt arról a Telexen is megjelent cikkében, hogy Kína Magyarországon hozna létre vegyianyag-lerakatot a vasúton ideszállított termékeinek, majd ebből az elosztóközpontból látnák el alapanyagokkal a kontinens akkumulátorgyárait. Orbán Viktor miniszterelnök júliusban a parlamentben egy ellenzéki kérdésre azt válaszolta, hogy ilyen vegyi elosztóüzem nem fog épülni, majd ezt később a kormány is megismételte. A Telex szeptember végén megkereste a Kormányzati Tájékoztatási Központot (KTK), hogy megkérdezték:

  • valós-e a főpolgármester félelme;
  • ha nem, akkor a kormányhatározatban érintett soroksári és gyáli területen milyen beruházás készül;
  • milyen célt szolgál az, hogy akkora területen és léptékben kívánnak beruházást létrehozni, amekkora jelenleg nincs az országban;
  • ha megvalósul a beruházás, mekkora forgalmi terhelést kaphat az amúgy is túlterhelt M0-s és M5-ös autópálya;
  • történtek-e előzetes hatásvizsgálatok a légszennyezés, a forgalomnövekedés és egyéb várható környezeti terhelések felmérésére, és ha igen, azoknak mi lett az eredménye;
  • kinek vagy kiknek a tulajdonában vannak jelenleg ezek a területek, megvásárolta-e már ezeket a magyar állam, és ha igen, akkor mennyiért;
  • hogyan kívánják megvédeni a területen lévő, országos jelentőségű természeti értékeket.

A válasz:

„a miniszterelnök és a kormány már több alkalommal is nyilvánvalóvá tette, hogy nem támogatja vegyianyag-elosztó létesítését, és így nem épül ilyen Magyarországon”.

A Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztériumnak is elküldték kérdéseiket, amire a válasz:

„A nemzetgazdasági szempontok szerinti kiemelést gazdasági okok indokolták, amelynek során ingatlanfejlesztés fog történni.”

A 2022-es kormányrendeletben és az idei kormányhatározatban érintett területek műholdképen – Forrás: Fővárosi Önkormányzat

Több, mint gyanús…

Az érintett területek fideszes polgármesterei hallgatnak, viszont Koncz Róbert, a Momentum politikusa a Telexnek elmondta, hogy

egy ekkora mértékű beruházást véleménye szerint egyetlen fejlesztő sem lesz képes egyedül megcsinálni.

Azzal kapcsolatban pedig, hogy adhat-e okot aggodalomra a soroksáriaknak a beruházás, azt felelte: a jelenlegi 500 hektár még nem kapcsolódik közvetlenül vasúthoz, de már belenyúlik abba a területbe, ami helyszíne lehetne egy új intermodális átrakónak. A teljes 800 hektár potenciálisan pedig elérhet a vasútvonalig, így a lehetőség fennáll.

„Kevés az esélye egy konkrét »Kínai Vegyianyag Átrakó Zrt.« megtelepülésének, ugyanakkor kb. 2-2,2 millió négyzetméter logisztikai épületben biztosan lesz rengeteg veszélyes anyag besorolású termék, vegyszerek, műtrágyák, vagy gyártási alapanyagok.”

Az előzményekről és a következményekről ide kattintva olvashat részletesebben.

„Mámai” MTI-bejelentés

Új ipari park létesül a tervek szerint Érd és Budafok határában

– jelentette be Fónagy János, a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) parlamenti államtitkára csütörtökön Budapesten, sajtótájékoztatón. Az államtitkár emlékeztetett arra, hogy a 2010-ben megindult gazdasági fejlődést a világjárvány és a háború megakasztotta. A kormány elsődleges célja az idén az infláció letörése, hogy az év végére egy számjegyű legyen, majd ezt követően a gazdasági fejlődési folyamat beindítása, és ehhez konkrét fejlesztési projektek kellenek.

Orbán Viktor miniszterelnök kínai útján számos gazdasági vezetővel is tárgyalt, és felhívta a figyelmet arra, hogy Magyarország kiválóan alkalmas befektetési terület, kelet és nyugat közötti találkozási pont.

Fónagy János rámutatott: a találkozási pont szerep ellátásában fontos feladat hárul a logisztikára, és bár Magyarország jól áll ebben az ágazatban, de szükséges ennek erősítése. Az Érd és Budafok határán tervezett logisztikai és ipari park ehhez járulna hozzá. Aradszki András, Érd országgyűlési képviselője (KDNP) a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a város jó adottságokkal rendelkezik, ugyanakkor helyiadó-képessége alacsony. Az önkormányzatnak az élet minőségét javító fejlesztésekhez szüksége lenne még több helyiadóra.

A tervezett ipari park beruházás lehetővé teszi az önkormányzati bevételek emelkedését, és segítené, hogy az ottani lakosok helyben dolgozzanak.

Nagy Ádám, a GFM ipari ügyekért felelős helyettes államtitkára ismertette, hogy a projektben 68 hektár területről van szó, amelynek kétharmada Érdhez, egyharmada Budafokhoz tartozik.

Az elképzelések szerint magántőkéből 224 ezer négyzetméternyi csarnok, raktár épülne és 2000-nél több munkahely létesülne.

Az Érd és Budafok határán lévő terület fejlesztés előtt áll,

becslések szerint 40-50 milliárd forint fejlesztéssel létesülne az ipari park, amelynek jelentős része a logisztikai ágazatot érintené

– mondta a helyettes államtitkár.

A kormány azzal járul hozzá a fejlesztéshez, hogy a szükséges hatósági engedélyeztetést felgyorsítja a két-három éven belül megvalósuló beruházáshoz

– tette hozzá Nagy Ádám.

Szerző