Bár egyes sajtóorgánumok is félreértették, de a szomorú, egyben felháborító tény: a kormány immár határozatba foglalta, hogy meg akarja akadályozni Budapest legnagyobb zöld járműfejlesztését.
Nehéz nem cinikusnak látni azt az eljárást,
hogy tegnap éjfél előtt pár perccel a járatok sűrítésére kötelezik az amúgy is teljes kapacitáson üzemelő közösségi közlekedést, majd ma reggel megjelenik a közlönyben, hogy a valódi járatsűrítésre és járatbővítésre alkalmas új generációs, környezetbarát trolik és alacsony padlós villamosok beszerzését megakadályozná a kormány. Pedig semmi más nem kell tőlük, csak egy aláírás. Erre sem képesek.
A reggeli határozat arról szól,
hogy a már meglévő Európai Beruházási Banki (EIB) hitelkeretet használhatja csak járműbeszerzésre a főváros. Csakhogy ez a hitelkeret már kötött, jelentős részben Tarlós István idején eldöntött fejlesztések forrását tartalmazza. De ebben van a Lánchídra, az útfelújításokra, vagy például a Blaha Lujza tér és a Széna tér fejlesztésére fordítható keret. Akkor tehát a kormány ezektől is megfosztaná Budapestet?
Márpedig én egyik fejlesztésről se akarok lemondani..
Éppen ezért az új városvezetés a korábbi hitelkeret pénzügyi feltételeinél sokkal kedvezőbb kondíciókat tárgyalt le az EIB-bel.
Valójában visszatérítendő európai támogatásról van szó. Olyanról, amit a kormány is igénybe akar venni egyébként.
Neki szabad, bennünket meg eltiltana tőle,
és nyamvadt szignót sem képes adni egy papír aljára. Nem adjuk fel a küzdelmet. Mert
meggyőződésünk, hogy a közvetlenül 1,5 millió budapestit, közvetetten pedig 3 millió embert szolgáló járműfejlesztés nem csak Budapest, de az egész ország érdeke.
Bővíti és kényelmesebbé teszi a közösségi közlekedést, hozzájárul a levegőminőség javításához.
Nem engedek tehát az elmúlt évtizedek legnagyobb zöld járműfejlesztéséből
Tárgyalunk tovább az EU bankjával, és ha kell, a budapestieket hívjuk segítségül, hogy kikényszerítsük a kormánytól azt a nyamvadt aláírást.