Az odáig mindenki előtt tiszta, hogy a közösségi tereken kihelyezett plakátok nem csak úgy maguktól kerülnek oda, minden eladható négyzetcentiméter egy-egy cég kezében van. Manapság egy NER-közeliében.


Akkor…?

A Coca-Cola plakátkampánya által kirobbantott botrány egyik fontos, eddig felderítetlen szála, hogy vajon ki engedélyezte a metrók teleplakátolását a fideszes politikusoknak finoman szólva sem tetsző hirdetésekkel. Egy multi olyan hirdetést készít, amilyet akar, de arról nyilvánvalóan nem ő dönt, hogy a Fővárosi Önkormányzat tulajdonában álló cég hirdetési felületein vállalja-e azok terjesztését, vagy sem – írta a magyarhang.hu.

A héten ránk erőltetett botrány a metróban kihelyezett Coca Cola kampány-plakátok okán hozta elő kormányközeliék felháborodását.

Boldog István, a fidesz-száj

Nem tudjuk, mit szól Boldog képviselő ahhoz, hogy az általa undorítónak bélyegzett plakát-mondanivalót főnöke kebelbarátja engedélyével ragasztotta ki a multi.

Az online médiában bírált, metróban elhelyezett hirdetésekkel kapcsolatban tájékoztatjuk a közvéleményt, hogy társaságunk felületeinek reklámcélú hasznosítását – az ahhoz kapcsolódó valamennyi feladat teljes körű ellátásával – külső, szerződött partnerek végzik

– közölte néhány nappal ezelőtt, a Coca-Cola plakátjai miatti botrány kirobbanása után berezelt BKV Zrt.

Közelebbről….

A BKV elárulta, hogy két reklámcég felel azért, hogy milyen hirdetések jelennek meg a metrókon és az aluljárókban:

„A metrókocsik belső felületeinek kivételével a BKV Zrt. hirdetésre alkalmas felületeit 1999 óta a Peron Reklám Kft. hasznosítja, amely a BKV felületeinek reklámcélú hasznosítására akár albérletbe adás útján is jogosult. A hirdetési kampányokat tehát a Peron Reklám Kft. és szerződött albérlői (jármű külső felületekre vonatkozóan a Publimont Kft., belső felületekre a JCDecaux Hungary Zrt.) koordinálják és bonyolítják. A hirdetőkkel, illetve a reklámanyagokat kihelyezőkkel is ők állnak közvetlen kapcsolatban”

Vagyis….

Nézzük hát, kik állnak a felelősként megnevezett cégek mögött. A Peron Reklám Kft kisebbségi tulajdonosa nem más, mint a Tarlós István vezette fideszes Fővárosi Önkormányzat tulajdonában álló és a felelősséget másra toló BKV Zrt. A többségi tulajdon több tulajdonos közös üzletrésze, melyek együttes képviselője a Hajdú Vagyonkezelő Kft. Rajtuk kívül a közös üzletrész tulajdonosa még JCDecaux Hungary Zr. és a Publimont Hirdetésszervező Kft., vagyis az a két cég, amelyeket a BKV a Peron Kft. szerződött albérlőiként tart számon.

A jármű külső felületeinek hirdetéseiért felelős Publimont egyik tulajdonosa pedig nem más, mint maga Mészáros Lőrinc milliárdos vállalkozó, Orbán Viktor jóbarátja.

Azt ugye egyikünk sem gondolja komolyan,

hogy az újdonsült milliárdos saját kútfőből gründolta össze és vezeti is a reklámcéget? Ha ezt elfogadjuk kiindulópontként, akkor az is egyértelmű, hogy ukázok alapján teljesít a beosztottak serege.

A Publimont tulajdonosai között van még két cég, az egyik a PRO-AURUM Vagyonkezelő Zrt., a másik pedig a NEO-MET Ingatlanforgalmazó és Vagyonkezelő Kft. Korábban mindkét cég – ahogy a Publimont is – Simicska érdekeltség volt, mára azonban mindkét vállalat – idén április 5-i hatállyal – Mészáros Lőrinc tulajdonába került – járt utána a magyarhang.hu.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét