Összeomlott a fővárosi betegszállítás

A tönk szélére kerültek a fővárosi betegszállító cégek: hiába van mentőautójuk, ha nincsen, aki vezesse. A kapkodásban a mentőkre róttak újabb feladatot, pedig náluk is komoly gondok vannak.

Április végével felmondta a szerződését az egyik magán betegszállító cég, ezért május 1-jén egy ügyeletes mentőautót vettek ki a szolgálatból az OMSZ Mohács utcai Bázis Mentőállomásán, hogy életmentő feladatai helyett a betegszállításban vegyen részt – tudta meg a 24.hu. A Bázis Mentőállomáson és az OMSZ Markó utcai Központi Mentőállomásán is komoly felzúdulást okozott a megoldás, volt, aki meg akarta tagadni az együttműködést, neki annyit mondtak: “Ha te nem mész, majd kiveszünk egy másik kocsit”.

A betegszállítás 2007 óta nem az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) feladata, ekkor vonták be az alternatív cégeket az ellátásba. Az OMSZ csak a mentéssel összefüggő esetekhez vonulhat ki, azonban május 1-je óta, a központi utasítás szerint be kellene szállniuk a betegszállításba is, mivel az egyik legnagyobb magáncég kiesett a rendszerből.

Több vállalkozás került lehetetlen helyzetbe

Április 30-ával felmondta ugyanis a betegszállításra vonatkozó szerződését a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelővel (NEAK) a Haemobil Kft. —  tudta meg a portál Dr. Vámos Zoltán cégvezetőtől. A vállalkozás további egészségügyi tevékenységeit, így az intenzív osztályon fekvő, nem mozgatható betegek dialíziskezelését fenntartja, a betegszállítást azonban humánerőforrás-gondok miatt nem tudta vállalni. Szakmai forrásaink szerint nem csak a Haemobil került nehéz helyzetbe: a fővárosi betegszállító cégek alig-alig tudják kitermelni működési költségeiket, további négy vállalkozás került lehetetlen helyzetbe, erről pedig már a NEAK-ot is tájékoztatták.

(Forrás: 24.hu)

Kapcsolódó:

Ha otthon panaszkodik, fizessen – 3-5.000.- forintot! – ennyiért megy lakásra a háziorvos

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük