Kerítésen innen

Papír van róla: Orbán-különjárat lehet a katonai repülő, méghozzá 30 évre titkosított részletekkel!

Papír van róla: Orbán-különjárat lehet a katonai repülő, méghozzá 30 évre titkosított részletekkel!

Akik manapság 30-as, 40-es éveiket tapossák, még megtudhatják az adatait, hogy Orbán Viktor mikor, milyen utakra használta a milliárdokért megvásárolt katonai gépeket. Persze ennek alapfeltétele, hogy akkor még tudja valaki, hogy kiről is van szó…..

“…a repülőutak adatai “honvédelmi és nemzetbiztonsági okból” 30 évig titkosak…”

Emlékeznek?

Orbán Viktor miniszterelnök és családja tavaly nyáron megszakította horvátországi üdülését, hogy Rómában részt vehessenek egy politikai eseményen. Orbánékat a Magyar Honvédség egyik Dassault Falcon 7X típusú luxusrepülője szállította Brac szigetéről az olasz fővárosba, majd vissza Zadarba.

Az Átlátszó birtokába került egy keretmegállapodás a miniszterelnökségi delegációk szállításának módjáról a Miniszterelnökség tavaly állapodott meg a Honvédelmi Minisztériummal. A dokumentum hangsúlyozza, hogy a repülőutak adatai “honvédelmi és nemzetbiztonsági okból” 30 évig titkosak – írta a portál.

Kövesse cikkeinket a Google Hírek-en!

Első fokú ítélet nyomán….

A K-Monitor a római kiruccanást követően beperelte a Külügyminisztériumot, és nemrégiben megszületett az elsőfokú, nem jogerős ítélet. Eszerint

a KKM-nek ki kell adnia, hogy mennyit fizetett be a miniszterelnök a felesége és a fia honvédségi repülős utazására, de a teljes útiköltség nem tudható, mert a külügy szerint nem ők az illetékesek.

Az viszont nem derült ki a bíróságon, hogy akkor vajon kicsoda.

Az ominózus keretmegállapodás….

Az Átlátszóhoz eljutott egy keretmegállapodás, amelyet a Miniszterelnökség (ME) és a Honvédelmi Minisztérium (HM) kötött 2021 július elején, alig másfél hónappal az Orbán család római útja előtt. A szerződés nem konkrét utakra vonatkozik, hanem azt rögzíti, hogy miként zajlik egy honvédségi repülővel való utazás megrendelése és kifizetése a Miniszterelnökség részéről egy miniszterelnökségi hivatalos delegáció esetén. A szerződés szerint a ME a tervezett utazás előtt a HM-nek úgynevezett Útindító felkérő levelet küld, ami legalább az alábbi 5 dolgot tartalmazza:

  • a tervezett fel- és leszálló repülőteret,
  • a tervezett indulási és érkezési időt,
  • a szállítandó delegáció létszámát,
  • a delegáció fedélzeti ellátásával kapcsolatos igényeket,
  • a szállítandó poggyászok és személyi felszerelések várható méretét és mennyiségét.

Amennyiben a honvédségnek van szabad kapacitása (itt nem csak a repülőgép, hanem a honvédek repülési és pihenőideje is számít) teljesíteni a felkérést, akkor a HM küld egy árajánlatot az útra. Ha ezt a ME elfogadja, beindulnak a fogaskerekek és elkezdődik a repülés leszervezése.

Tovább is van…..

A HM minden egyes megrendelt és megvalósult út után küld a ME-nek egy részletes költségösszesítőt, amely tételesen tartalmazza az alábbiakat:

  • a repülőgép hajtóanyag-norma szerinti költsége,
  • a személyzet napidíja és ellátási költsége,
  • több napos út esetén a személyzet külföldi tartózkodásának költsége,
  • a delegáció fedélzeti ellátásának költsége,
  • légtérhasználati díjak,
  • repülőtéri kiszolgálási díjak,
  • fedélzeti internethasználati költségek,
  • egyéb, nem tervezett kiadások.

A szerződés külön kitér arra, hogy nagyon sokba kerül a levegőben az internethasználat, ezért annak díját „tájékoztató jelleggel” elhelyezték a repülőgépeken. Mivel azonban a (meg nem nevezett) internetszolgáltató 2021. január 1. óta egyben, a tárgyévet követően számlázza ki az előző évi összeget a HM részére, az elszámolására is akkor, utólag kerül sor.

Magyarul a miniszterelnökségi delegációk tavalyi repülős internetezésének költségei idén derülnek ki, és idén fizeti ki a HM, az ideit pedig majd jövőre.

További részleteket és a fent nevezett dokumetumot az Átlátszó oldalára kattintva olvashatja.

Ha megírná véleményét, vagy megvitatna ezt-azt másokkal, esetleg kérdése lenne a cikkel kapcsolatban, Facebook oldalunkon megteheti!

FRISS!

About Author