Kerítésen innen
Tudta? A kormány 54 hónap – 4,5 év(!) határidőt adott az M0 kb. 10 km-es déli szakaszának felújítására!
A közbeszerzés kiírásakor pedig egyetlen plusz pontot sem (!!) adott azért, ha a pályázó cég gyorsabban vállalta volna a munkát.
Állt Ön már az M0-án a tavasz óta minden nap kialakuló gigadugókban?
Akár órahosszat is? Önnek is feltűnt, hogy 10-ből kilencszer EGYETLEN MUNKÁST SEM, vagy csak néhány lézengő embert LÁT a 10 km-es építkezésen? Azokat is csak nappal?
Szeretné tudni, hogy a kormány hogyan teszi lehetővé ezt a tetű lassú munkát? Hát úgy, hogy a közbeszerzést a fenti feltételekkel írja ki. Ha nem hiszi, nézze meg a mellékelt képen, vagy ezen a linken, a munkára 54 hónapot adott a nyertesnek.
fotó: H.Á. facebook
Ez azt jelenti, hogy a tetű lassú építkezéssel semmit nem kockáztat a cég,
nem kell félnie a kötbértől. Ha a kormány ugyanis szívén viselné polgárai érdekét, akkor siettetné a beruházást és ha határidőre nem készül el, súlyos kötbért verne a cég nyakába.
Azt is tudni kell, hogy amikor az állam valamit vesz, megteheti, hogy nem csak az ajánlott ár alapján dönt, hanem bizonyos feltételeket plusz pontokkal jutalmaz.
Megtehetné pl., hogy a vállalt befejezési határidőt pontozza. Itt azonban erről szó sincs!! Plusz pontokat arra ad, ha az ajánlatadó mérnökei magasabb a „szakmai tapasztalata”, ha hátrányos helyzetű embereket is alkalmaz (miért ne tenné) és ha alacsony a környezeti terhelés.. 100-ból 50 pontot lehet így nyerni, a maradék 50 az árat jelenti. A gyorsaságra 0 azaz 0 plusz pont jár
Szeretné tudni, hogy ki ezért a felelős?
Közvetlenül egy Nagy Róbert Attila nevű ember, aki az építkezést megrendelő állami NIF (Nemzethy Infrastruktúra Fejlesztő) Zrt igazgatója. Róbert Attila hivatalosan havi 3 millió forint + 200 ezer költségtérítést kap azért, hogy jó szerződéseket kössön az Önök érdekében. Róbert Attila viszont nem ezt teszi.
Az igazi felelős azonban a Róbert Attilát kinevező tolvaj kormány, aki megtehetné, hogy olyan feltételekkel bíz meg egy vállalatot az ország legforgalmasabb útjának felújításával, hogy azzal a legkevesebb kellemetlenséget okozza az állampolgárainak. Ehelyett azonban a kivitelező cégeknek kedveskedik, akik legtöbbször persze Orbán (névleg Mészáros) cégei.
Ezt az építkezést amúgy az osztrák STRABAG cég végzi,
akiről Ausztriában anno korábban bebizonyosodott, hogy a Fideszt, az SZDSZ-t és az MSZP-t is lefizette. 2010 előtt nagyobb részt az utóbbiakat, de a Fidesz is kapott tőlük támogatást és bár korábban hangosan ígérte, semmilyen elszámoltatást nem végzett az ügyben. Újabban pedig a NER nagyon-nagyon jóban lett velük.
Szerző
Friss
- 10 perc Budapestért – Ami megáll és ami nem: a pénteki BKK-leállás részletei
- Szia Uram, vezessük be az eurót?
- Másodfokú hőségriasztás – Őrült kánikula szinte a semmiből
- Orbán Ráhel: ‘…lehet békésen is egyet nem érteni!’ – Molnár Áron: ‘…ezt apudnak is mondtad már?’
- Pünkösdi horoszkóp fantasztikus ötletekkel fűszerezve – Hogy a legtöbbet hozhasd ki belőle
- Akitől így búcsúznak kollégái, az valamit nagyon jól csinált! – ‘Köszönjük, Kati!’
- A mai kormányinfó legváratlanabb pillanata
- Jelentés a diliházból 3.
- Orbán Viktoré az ‘utolsó só joga’? – Díszdobozban megkapta az utolsó parajdi sótéglát
- Miket beszél Karácsony? Nem 18, csak 11.4 milliárddal vágja meg a kormány Budapestet!