Connect with us

Kerítésen innen

Újabb részletek a tragédiáról! Nem tudják azonosítani a buszbaleset áldozatait

Megosztás

Ahogy a hihetetlen tragédiáról már beszámoltunk, eddig tisztázatlan körülmények között borult árokba egy turistabusz az M7-esen, ami Horvátországból jött hazafele. A buszon budapesti és székesfehérváriak utaztak. Az Országos Mentőszolgálat szóvivője, Győrfi Pál azt közölte, a balesetben nyolcan meghaltak, nyolcan súlyosan, további negyvenen pedig könnyebben sebesültek meg. A sérülteket a helyszíni ellátás után Siófokra, Veszprémbe, Székesfehérvárra és Budapestre vitték kórházba.

Published

on

Újabb részletek a tragédiáról! Nem tudják azonosítani a buszbaleset áldozatait
Megosztás

Ahogy a hihetetlen tragédiáról már beszámoltunk, eddig tisztázatlan körülmények között borult árokba egy turistabusz az M7-esen, ami Horvátországból jött hazafele. A buszon budapesti és székesfehérváriak utaztak. Az Országos Mentőszolgálat szóvivője, Győrfi Pál azt közölte, a balesetben nyolcan meghaltak, nyolcan súlyosan, további negyvenen pedig könnyebben sebesültek meg. A sérülteket a helyszíni ellátás után Siófokra, Veszprémbe, Székesfehérvárra és Budapestre vitték kórházba.

„Nyolc kispénzű, szegény ember pénteken este elindult, hogy legalább egy napra lássa a tengert. Pénteken egész éjjel utaztak, szombat reggel megérkeztek, megfürödtek a tengerben, talán ettek egy csevapcsicsát és este felültek a buszra, hogy hajnalra hazaérjenek. De nem értek haza, mert a busz – egyelőre ismeretlen okok miatt – lerohant az autópályáról, az árokba zuhant és felborult. És ez a nyolc szegény ember, aki legalább egy napra látni szerette volna a tengert, szörnyethalt. Nincsenek szavak…” (Vásárhelyi Mária)

Az áldozatok egy részét még nem tudták azonosítani, annyira összeroncsolódtak a holttestek.

A sérülteket négy kórházban ápolják, vannak köztük gyerekek is.

Az utasok aludtak, amikor a baleset történt, nagy rázkódásra ébredtek fel, majd a busz felborult. Az még mindig nem derült ki, hogy a buszvezetője, – aki úgyszintén életét vesztette – rosszul lett vagy elaludt. Két sofőr váltotta egymást a Horvátországból hazatartó busz vezetésénél. Az utolsó cserét a baleset előtt fél órával, Balatonlellénél ejtették meg.

Egy napos kirándulásból tértek haza

Sajtóértesülések szerint a balesetet szenvedett jármű oldalán a Roli túra felirat szerepelt. Az utazásszervező honlap mögött a mosonmagyaróvári székhelyű Volmer-Tours Kft. áll. A Roli túra honlapja szerint a csoport péntek este indult Budapestről és egy napot töltöttek a Krk-szigeten található Baska településen, ahonnan szombat éjjel indultak vissza a magyar fővárosba.

„Nem tudom, mi törtethetett, közeli hozzátartozóm is volt a buszon, sokkos állapotban vagyok, nem tudok most nyilatkozni”

– ez az utazást szervező Volner Tours Kft vezetője mondta a 168óra megkeresésére.

A telefont felvevő férfi azt ígérte, tájékozódik és visszahívja a hírügynökség tudósítóját, ezt követően nem jelentkezett, később pedig a megadott számon elérhetetlenné vált.

Szabó Roland, a Rolitúra alapítója azt mondta a Telexnek, hogy másfél órája szerzett tudomást a balesetről, mert olyan helyen volt, ahol nem volt térerő. A munkatársai a helyszínen segítik a hatóságok munkáját.

Megerősítette az információt, miszerint a busz egy egynapos baskai túrán volt Horvátországban, az utaslista szerint 56 utassal, ebből két gyerek, két sofőr.

A sajtóban több helyütt is írták, hogy a cég sofőrje is a halottak között van. Erre Szabó azt mondta,

az információt hivatalosan nem tudja sem megerősíteni, sem cáfolni.

A hvg.hu is elért egy férfit a Volmer-Tours Kft. telefonszámán, aki nem árulta el a nevét.

Ez a cég szerepel a rolitura.hu oldalon céges elérhetőségként. A férfi azt mondta,

az M7-esen balesetet szenvedett Mercedes buszt csak bérelték, az nem az irodáé volt.

Az utazási irodát képviselő férfi a lapnak azt is elmondta,

a halálos áldozatok között van a buszt váltásban vezető sofőrök közül az egyik, amelyik éppen vezette a járművet.

Emberi tényező, de műszaki okok is állhatnak a vasárnap hajnali busztragédia hátterében,

mondta Lovas Károly közlekedésbiztonsági szakértő szerint emberi tényező, de műszaki okok is állhattak a baleset hátterében, hiszen elképzelhető, hogy hajnalban a sofőr figyelme kihagyott, elbóbiskolt – írja az Origo.

„Figyelembe kell venni a busz meghibásodásának lehetőségét is, előfordulhatott akár defekt is, ami hirtelen irányváltásra kényszeríthette a buszt”

– magyarázta a szakértő.

Délután ért véget a helyszínelés az M7-es autópályán vasárnap hajnalban történt, több halálos áldozatot követelő buszbaleset után. A forgalom megindult, de továbbra is jelentős a torlódás a térségben

– közölte az Útinform a honlapján vasárnap délután.

Egy túlélő szerint….

Egy csattanásra riadtam fel és arra, hogy a busz nekiütközik a szalagkorlátnak, hosszan végig húzza azt, majd felborul

– mesélte a Blikknek egy asszony.

Jajgatás, kiabálás verte fel a csendet. A pánikot csak fokozta, hogy koromsötét volt, senki nem tudta mi történt. Az utasok sikoltozva kértek segítséget, teljes volt a zűrzavar. Nekem az arcom sérült, kiesett a fogam, a hátamat is megütöttem, még most is csupa vér.

Az asszonyt és keresztlányát végül a tűzoltók szabadították ki a roncsok közül. Mint mondta, a sofőrök a tragédia előtt félórával Balatonlellén cseréltek, ezért biztos benne, hogy nem a fáradtság okozta a bajt.

Másik túlélő az mesélte…

Nem a sofőr volt a hibás. Durrdefektet kaptunk, és kivédhetetlen volt, ami történt – nyilatkozta a Blikknek Nóri, aki a nővérével, Krisztával utasként ült a halálbuszon.

Mint mondta,

fel sem fogta, mi történt. Közben percek teltek el úgy, hogy egy autó sem állt meg. Teljes sötétség volt, a busz a jobb oldalán feküdt. A padlón folyt az üzemanyag. Az járt a lány fejében, hogy ez fel fog gyulladni, és mind meghalnak.

Aztán az egyik lány kirúgta a busz hátsó ablakát, és aki tudott, menekülni próbált.

Tíz percenként sírok, mert állandóan újraélem, ami történt – folytatta Nóri. – Végtag nélküli embereket láttam, keservesen síró utasokat. Láttam azokat, akik szörnyethaltak. Mások a fájdalomtól üvöltve húzták ki a roncsok közül a sérült társainkat. Az autósok eleinte nem álltak meg, hogy segítsenek, pedig látták, hogy bajban vagyunk.

Nóri elmondása szerint

miután az utasok lemásztak egymásról, a hátsó ablakon át botorkált ki a buszból. Közben látott egy idős házaspárt, akik jajgatva kértek segítséget, mert mindketten beszorultak az ülések közé, ahonnan nem lehetett kiszabadítani őket. Sajnos volt, aki rájuk lépett menekülés közben.

A lány és testvére mindketten otthon vannak, próbálják feldolgozni a történteket.

Különvélemény a közösségi oldalról, amire érdemes odafigyelni!

A hírek szerint a reggel felborult busz utasai egynapos baskai túrán voltak. Szintén a hírek szerint pénteken este indultak. Budapest-Baska a legrövidebb úton is 541 km, oda-vissza közel 1100 km. Ezt a távolságot az útvonaltervező 5 óra 22 perc alatt megtehetőre írja. Igen ám, de ez személyautóval, ami ugyebár szabályosan 130 km/h sebességgel tud menni.

Egy busz (ha engedélyezve van az emelt sebesség) 100 km/h sebességgel haladhat az autópályán, vagyis kb. 25 százalékkal lassabban. Tehát az út egy irányba megállókkal (sofőrcserék, WC, cigi, stb. szünet) legalább 7 óra.

Persze, van váltósofőr, de biztos jól van ez így?

Hiszen péntek estétől vasárnap reggelig a buszban zötyögnek a sofőrök is, persze amelyik gépész épp nem vezet, az pihen.

De vajon pihenés-e a váltósofőrnek egy zötykölődő buszon, 50+ utas beszélgetését hallgatva szundikálni?

Vasárnap hajnalban mennyire lehet kipihent, éber, friss, reakcióképes állapotban az a sofőr, aki -jó eséllyel- kb. a péntek reggeli ébredésétől számítva nem aludt egyben 8 órát egy olyan ágyban, ami nem zötyög-morog-ugrál, hanem csak néhány órát szundikálhatott a buszban?

A veronai buszbaleset után mintha az lett volna a terv,

hogy Magyarországról soha többé ne indulhasson olyan buszos utazás, ahol éjszaka is megy a busz és a váltósofőr a buszban alszik, hanem kötelező szállodában pihenni éjszaka. Persze lehet hogy rosszul emlékszem, de ha nincs szabályozás, a józan ész hol marad? Itt az utazás hivatalos programja, mindenki döntse el hogy ez így beleférhet-e…”

 

busz

Szerző

1 Comment

1 Comment

  1. Tóth István Alhavi metál Kft

    2021.08.15 19:20 at 19:20

    Én régen autókat hordtam be Svájcból. Az volt a szokás hogy este indultunk reggelre oda értünk felkerestük a kereskedőt kinéztük az autót rendeztünk rendszámot, ekkor már délután volt. Kicsit pihentünk és indultunk haza. Hajnali órákban szoktunk a határ felé közelíteni amikor kelt a nap ez a legrosszabb időszak. Egész éjjel fent vagy hiába nem te vezetsz! Át veszed mindenki alszik körülötted bekumsz! Én is többször voltam úgy hogy halucinálta, amikor a társam szólt „aki szerencsére nem aludt” most álj meg! Hát sajnos itt valószínű nem volt rá idő hogy szoljanak neki! Részvétem a hozzátartozóknak!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük