A szentendreiek elsöprő többsége úgy döntött a helyi véleménynyilvánító-szavazáson, hogy a kerékpároshíd a belvárostól délre valósuljon meg.

 A város szívébe ne!

oda ahova a kormány és a NIF eltervezte, nem szeretnének hidat, így ez egyben azt is jelenti, hogy az Eurovelo 6 tervezett kerékpárút-hálózat szentendrei szakasza – legalábbis egyelőre – nem épül meg. Ennek oka, hogy a déli helyszín engedélyeztetése nem fér bele a jelenlegi projekt határidejébe, ezért csak később, 2023 után tudna megvalósulni. Környezeti engedély egyébként a kormány által preferált, belvárosi helyszínekre sincs.

- Hirdetés -

A 2622 leadott szavazat 55,11 százalékát, összesen 1445 szavazatot

kapott a várostól délre fekvő helyszín. (Fülöp Zsolt, Szentendre polgármestere is ezt a helyszínt támogatta.) A két belvárosi hídhelyre leadott, együttesen 678 szavazat érkezett, míg a Határcsárda helyszínre 209-en voksoltak.

Révész Máriusz kormánybiztos a 24.hu-nak korábban azt mondta:

A belvárostól délre található helyszínt, a Postás strand környékét, amit a polgármester is támogatna, feleslegesen szerepeltetik a véleménynyilvánító szavazás kérdőívén, mivel szemben vele védett vízbázis található, oda pedig a rendelkezésre álló rövid időben biztosan nem lehet megszerezni a szükséges engedélyeket.

Erre az önkormányzat is felhívta a figyelmet:

„Ennek a hídhelyszínnek az engedélyeztetése nem fér bele a jelenlegi projekt határidejébe, ezért csak később, 2023 után tudna megvalósulni.”

A polgármester a szavazás eredménye után azt írja:

Jó hír, hogy ezzel a felelős véleménynyilvánítással lesz kellő időnk a környezeti, természetvédelmi szempontokkal és a közlekedési igényekkel összhangban kijelölni az új híd pontos helyét, és a városunkhoz méltó kivitelezésű hidat megtervezni.

Ezzel a döntéssel, a kerékpárosforgalom elkerüli a Duna-korzót. A híd levezetéséhez kapcsolódó nemzetközi kerékpárút nem vágja el a korzót a folyótól.

Kérdés, hogy lesz-e még pénz

a projekt kivitelezésére, miután Révész Máriusz lapunknak nemrég azt mondta:

Ha a szavazás eredménye alapján a helyiek többsége a Rév utcai vagy a határcsárdai helyszínt támogatják, akkor megvizsgálják, hogy 2023-ra el tudnak-e készülni a híddal. Ha másik helyszín lesz a befutó, vagy kiderül, hogy a szentendreiek egyáltalán nem szeretnének kerékpároshidat, akkor az uniós pénzt átcsoportosítják, a NIF ennek a lehetőségére is felkészült.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét