Péntek este megjelent a Hivatalos Értesítőben a Fidesz és a KDNP hivatalos beszámolója a 2018-as választások kampányköltéseiről. Ebben a kormánypárt azt írja, hogy mindössze 873 737 554 forintot költött a kampányra.
A Fidesz persze azért „spórolhatott” a kampányban, mert azt közpénzből a kormány felturbózta. Ugyanebben az kampányidőszakban, vagyis február 1-től április 8-ig, egyedül Rogán Antal minisztériuma nettó 6,9 milliárd forintot költött hirdetésekre. Ebben benne volt az eredménykommunikáció, a március 15-re tervezett hirdetések, a téli rezsicsökkentés reklámozása, az ENSZ elleni plakátháború és a Stop migránsok hirdetések is. Tavaly pedig 12,3 milliárdot szórt el a Miniszterelnöki Kabinetiroda a sorosozós kampányokra és a nemzeti konzultációk eredménykommunikációjára.
Ráadásul a kormány „véletlenül” éppen az országgyűlési választások előtt döntött az Erzsébet-utaványok kiosztásáról és a téli rezsicsökkentésről is.