Voks 2024
A Megafon lenyomta a kormányt és a Fideszt, de nyugi: mindegyiket Ön pénzeli valamelyik üvegzsebéből
Ha egyelőre nem is Magyar Péter a ludas a dologban, de alulmaradt a Fidesz! A kétmilliárd -2.000 millió!- forinttal a magyar hirdetési toplistát toronymagasan vezeti a Megafon, a második Magyarország kormánya 679 millióval, majd a Fidesz központi oldala következik 617 millióval.
A „profi Facebook-harcosok„
Baromi felemelő érzés lehet mostanság Megafon-talpasnak leni, ülni a klaviatúra előtt és érezni, hogy attól függ az ország, a haza jövője, hogy mekkora blődséget tud a delikvens kitalálni és minél több „áldozat” hírfolyamába eljuttatni. Szijjártó külügyér két repülés között gondoskodott arról, hogy ez a fals kép beivódjon a „munkavállalók” agyába…. Gondolják el, hová is lennénk a már „kiképzett” Bohár Dániel, vagy Deák Dániel jól fizetett és reklámmal megtolt bejegyzései nélkül, amelyekről általában 1-2 nap alatt derül ki, hogy a fele sem igaz, de addigra a „vuduzottak” újabb „bizonyosságot” tankoltak belőlük és ez a lényeg, nem?
2 003 603 072 forint, ez nagyjából kétezer szponzorált poszt
A Megafon hamar a magyar nyelvű Facebook első számú politikai-közéleti hirdetőjévé vált, a 2022-es választási kampány végén már egymilliárd forint fölött járt a teljes reklámköltésük. Ezt mostanra sikerült megduplázniuk – ráadásul úgy, hogy a választás után fél évre teljesen elzárták a hirdetési pénzcsapot, és utána is jó darabig csak aránylag ritkán dobtak be komolyabb összegeket hirdetésre. A költekezés idén februárban indult be újra a régi elánnal,
az elmúlt három hónapban pedig már sikerült újabb 500 milliót elégetni a Facebookon.
A Megafon teljes hirdetési költsége most a Meta Ad Library adatai szerint 2 003 603 072 forint, ez nagyjából kétezer szponzorált posztra ment el.
Jó tudni!
A kétmilliárd forinttal a magyar hirdetési toplistát toronymagasan vezeti a Megafon, a második Magyarország kormánya 679 millióval, majd a Fidesz központi oldala következik 617 millióval.
A Megafon azt állítja,
egyetlen fillér közpénzt vagy állami forrást sem kapnak, a működésüket nagylelkű mecénások adományaiból finanszírozzák.
Amikor a portál egy oknyomozó cikkben bemutatta, hogy a szervezet környékén azért mégis csak felbukkanhatnak milliárdos nagyságrendű közpénzek,
a Megafon három pert is indított. A Telex mind a három pert megnyerte a bíróságon.
1 milló/poszt
Ez hirdetésenként átlagosan egymillió forintos költséget jelent. Hogy ezért cserébe hányszor jelentek meg ezek a jellemzően videós posztok a magyar facebookozók hírfolyamaiban, azt csak megbecsülni tudjuk, de abból kiindulva, hogy jelenleg 2-3 forint / megjelenés körüli árat számláz a Facebook az ilyen jellegű hirdetésekért, összesen mindenképpen
sok százmillió, talán egymilliárd közeli megjelenésről beszélhetünk, kevesebb mint négy év alatt.
A Telex összesítése alapján annyit költött a Megafon az egyes influenszerei posztjainak népszerűsítésére (egy-egy név többször is feltűnhet, mert többször előfordult, hogy új oldalt indítottak, a régit törölve vagy magára hagyva):
Friss
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten
- Orbán és Matolcsy, „két férfi egyeset”
- A horoszkóp ígérete szerint…
- (Nagyon)kisnyugdíjasunk felveszi a kesztyűt: a Mikulásgyár jár a gyerekeknek