Voks 2024
A Megafon lenyomta a kormányt és a Fideszt, de nyugi: mindegyiket Ön pénzeli valamelyik üvegzsebéből
Ha egyelőre nem is Magyar Péter a ludas a dologban, de alulmaradt a Fidesz! A kétmilliárd -2.000 millió!- forinttal a magyar hirdetési toplistát toronymagasan vezeti a Megafon, a második Magyarország kormánya 679 millióval, majd a Fidesz központi oldala következik 617 millióval.
A „profi Facebook-harcosok„
Baromi felemelő érzés lehet mostanság Megafon-talpasnak leni, ülni a klaviatúra előtt és érezni, hogy attól függ az ország, a haza jövője, hogy mekkora blődséget tud a delikvens kitalálni és minél több „áldozat” hírfolyamába eljuttatni. Szijjártó külügyér két repülés között gondoskodott arról, hogy ez a fals kép beivódjon a „munkavállalók” agyába…. Gondolják el, hová is lennénk a már „kiképzett” Bohár Dániel, vagy Deák Dániel jól fizetett és reklámmal megtolt bejegyzései nélkül, amelyekről általában 1-2 nap alatt derül ki, hogy a fele sem igaz, de addigra a „vuduzottak” újabb „bizonyosságot” tankoltak belőlük és ez a lényeg, nem?
2 003 603 072 forint, ez nagyjából kétezer szponzorált poszt
A Megafon hamar a magyar nyelvű Facebook első számú politikai-közéleti hirdetőjévé vált, a 2022-es választási kampány végén már egymilliárd forint fölött járt a teljes reklámköltésük. Ezt mostanra sikerült megduplázniuk – ráadásul úgy, hogy a választás után fél évre teljesen elzárták a hirdetési pénzcsapot, és utána is jó darabig csak aránylag ritkán dobtak be komolyabb összegeket hirdetésre. A költekezés idén februárban indult be újra a régi elánnal,
az elmúlt három hónapban pedig már sikerült újabb 500 milliót elégetni a Facebookon.
A Megafon teljes hirdetési költsége most a Meta Ad Library adatai szerint 2 003 603 072 forint, ez nagyjából kétezer szponzorált posztra ment el.
Jó tudni!
A kétmilliárd forinttal a magyar hirdetési toplistát toronymagasan vezeti a Megafon, a második Magyarország kormánya 679 millióval, majd a Fidesz központi oldala következik 617 millióval.
A Megafon azt állítja,
egyetlen fillér közpénzt vagy állami forrást sem kapnak, a működésüket nagylelkű mecénások adományaiból finanszírozzák.
Amikor a portál egy oknyomozó cikkben bemutatta, hogy a szervezet környékén azért mégis csak felbukkanhatnak milliárdos nagyságrendű közpénzek,
a Megafon három pert is indított. A Telex mind a három pert megnyerte a bíróságon.
1 milló/poszt
Ez hirdetésenként átlagosan egymillió forintos költséget jelent. Hogy ezért cserébe hányszor jelentek meg ezek a jellemzően videós posztok a magyar facebookozók hírfolyamaiban, azt csak megbecsülni tudjuk, de abból kiindulva, hogy jelenleg 2-3 forint / megjelenés körüli árat számláz a Facebook az ilyen jellegű hirdetésekért, összesen mindenképpen
sok százmillió, talán egymilliárd közeli megjelenésről beszélhetünk, kevesebb mint négy év alatt.
A Telex összesítése alapján annyit költött a Megafon az egyes influenszerei posztjainak népszerűsítésére (egy-egy név többször is feltűnhet, mert többször előfordult, hogy új oldalt indítottak, a régit törölve vagy magára hagyva):
Friss
- A TISZA Párt EP-képviselőjének felesége munkaügyi pert indított volt munkaadója, a minisztérium ellen
- Kamatot emelt az OTP a lakáshiteleknél – Követőkre talál?
- Lázár közszolga pökhend-üzemmódban: egy csekk és más semmi – 5000 Mrd, és viheti a Főváros a területet
- Ha azt hitte, hogy Orbán nem tudja meglepni, tévedett….
- Karácsony Gergely: győztünk!
- 4 ok, amiért megéri zöld energiára váltani
- Karácsony Gergely: ez nettó hazaárulás!
- Ezért állt le a reggeli csúcsban a 2-es metró
- Fiúk a szélről: Fico és Orbán – Jó étvágyat
- Nagy Ervin: tisztelettel kérdezem, Hankó úr, maguk gyengeelméjűek?