A közpénzfaló portálok egyikén megjelent egy véleménycikk, ami azt boncolgatja, hogy szegény Orbán Viktornak a temérdek dolga közepette nem maradt ideje a magyar kulturális életet nemzetivé formálni. A cél érdekében pedig ki kell irtani onnan a liberális eszmét és mivel ez nem megy anélkül, hogy művelőit is el ne távolítanák a színről, mindenestől. Legyen az elrugaszkodási pont a Billy Elliot!
[mnky_ads id=”10551″]

A “káros” szó jelentése

“A polgári oldal fontos alapköve, hogy a homoszexualitást nem bünteti sem jogilag, sem kiközösítéssel (igen helyesen), viszont nem is propagálja (szintén helyesen). Ám nem lehet nemzeti cél a homoszexualitás propagálása egy olyan helyzetben, amikor amúgy is csökken/elöregszik a népesség, hazánkat pedig idegen invázió fenyegeti.”

– írja N. Horváth Zsófia az Erkel színházban futó Billy Elliot musical kapcsán.
[mnky_ads id=”10552″]

- Hirdetés -

“….tavaly bekerült bérleti előadás​aik​ közé egy kifejezetten gyermekeknek szánt musical is, amely túlmegy a jó ízlés határán, és ami a nagyobb baj, szinte csak kisiskolás gyerekek a nézők. Szerintem a rendezőt és azt, aki hagyta, hogy bemutassák, nem lenne túlzás megrontással vádolni.”

Aki nem látta az említett előadást, a történet röviden annyi, hogy

“A három Oscar-díjra is jelölt Billy Elliot című film musicalváltozata is az eredeti alkotás történetére épül. Egy szegény sorba született tehetséges kisfiú küzdelmeit mutatja be, akinek családja hallani sem akar arról, hogy gyermekük az általuk ismeretlen terepre, a balettszínpadra lépjen.

Az Opera vezetése azt reméli a népszerű musicaltől,

hogy témája révén a klasszikus balett műfajára is ráirányítja a figyelmet, különösképp a felnövekvő generációkét. A hatalmas apparátussal megvalósuló produkcióban a Magyar Nemzeti Balett szólistái is közreműködnek.”

Az óriási nemzetközi sikernek örvendő – 4 Olivier- és 10 Tony-díjat elnyert – zenés darab Szirtes Tamás rendezésében a magyar közönséget is egy csapásra meghódította. Főbb szerepekben Stohl András, Németh Kristóf, Tóth Sándor, Bencze Ilona, Csákányi Eszter, Hűvösvölgyi Ildikó, Auksz Éva, Gallusz Nikolett és Ladinek Judit lép a nézők elé. A táncosokat Solymosi Tamás balettigazgató válogatta és készítette fel a produkcióra.

Mindenkinek joga van véleményt alkotni, de…

Felvetődik a cikk írójában a nagy kérdés:

“Hogyan történhet meg az, hogy egy ilyen jelentős állami intézmény, mint az Operaház, tökéletesen szembemegy az állam céljaival, és a legérzékenyebb korban lévő, ​tíz év körüli fiatalok számára készült előadást ilyen penetráns, féktelen melegpropagandára használja fel?”

Merj önmagad lenni – a szitok-érzés

A főszereplő halott édesanyja rendszeresen megjelenik, és csak azt hangsúlyozza, hogy „Merj önmagad lenni”, vagyis persze meleg. Mi más lenne egy anya álma!

A felháborodott tollnoktól szívesen  megkérdeznénk, miként minősíti azt, ha egy kormány arra költi az adófizetők pénzét, hogy magyar embereket félemlítsen meg náci propagandával éveken keresztül.

Mit gondol arról,

hogy a fent említett kisgyerekek nap, mint nap azzal találkoznak iskolába menet, hogy óriásplakátok uszítják őt ismeretlen emberek ellen?

Hogy a kezükbe kerülő újságokból az árad, hogy segíteni rossz? Hogy a televízióból, rádióból azt hallják, hogy nem kell gondolkodni, tanulni, elég a vak pártfegyelem?

Ha egy színházi előadásról ilyen sommásan, kétely nélkül kimondja, káros a gyerekekre, akkor mit szól imádott kormánya, tetteihez?
[mnky_ads id=”10553″]

A Veiszer-Alföldi beszélgetés kihozta az állatot a Fidesz-médiából

Lehet, hogy mégis lehet? – kiállnak a művészek Alföldiért, magukért és Önért is!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét