Kerítésen innen
Rogán szerint lehet „szíjjlászlózni, meg mészároslőrincezni”, de örvendetes, hogy Ők nyerték az autópálya-koncessziót
Érdekes álláspontnak adott hangot Rogán Antal állami koncessziókért felelős miniszter pénteken, amikor nyilvánossá vált az eredményhirdetés. Szerinte ez a magyar cég versenyképességét jelzi, ami kerítésen belül egyértelmű, de kikacsintva…..!
Érdekes álláspontnak adott hangot Rogán Antal állami koncessziókért felelős miniszter pénteken, amikor nyilvánossá vált az eredményhirdetés. Szerinte ez a magyar cég versenyképességét jelzi, ami kerítésen belül egyértelmű, de kikacsintva…..!
Mennyit is kóstál, hogy „felfuttattuk a nemzeti hőst”?
Évente kilométerenként 96,2 millió forintért Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségei fogják üzemeltetni 35 évig a teljes magyarországi gyorsforgalmi úthálózatot – adta hírül pénteken a közbeszerzési értesítő.
Rogán sajtóbeszélgetett
Mészáros Lőrinc személye természetesen nem befolyásolta az eljárás eredményét
– írja a hvg.hu.
A miniszter szerint nyílt, uniós eljárást bonyolítottak le, transzparens verseny volt. Hozzátette:
„örvendetes, hogy ma Magyarországon van olyan hazai szereplő, aki képes felvenni a versenyt a külföldiekkel”.
A koncessziós eljárásban a Strabag adott be ajánlatot a Colassal, de kiesett egy ausztriai versenyhatósági eljárás miatt.
Rogán Antal szerint…
„Lehet szíjjlászlózni meg mészároslőrincezni, de ezek a szereplők mindig versenyen nyertek el megbízásokat, és jelen esetben jobb, hogy ők nyertek, mintha egy külföldi nyert volna.”
– szögezte le a miniszter. Hangsúlyozta, hogy a nyertesek konzorcium
„a jelenlegi finanszírozási környezetben hatalmas terhet és sok kockázatot vállal magára”, mivel a kiírásban szereplő útépítéseket és -bővítéseket az első tíz évben kell megvalósítani.
Dehogy volt időzítés…..
Rogán tagadta azt is, hogy az eljárás lezárását szándékosan időzítették volna az országgyűlési választások utánra. Sőt, elmondása szerint ő örült volna a legjobban, ha minél előbb sikerül lezárni, de bonyolult eljárás volt, ráadásul a háború kirobbanása után a gazdasági környezet is változott.
Kiegészítő megjegyzés a Facebookról....
„…aki nem amnéziás, talán emlékezhet arra, hogy az M6-os megépítése kapcsán már megvalósult az alábbiakban mennybe menesztett PPP típusú sztrádaépítés. Akkor, a Medgyessy kormány idején ez a fidesz által ördögtől való, népellenes bűnnek lett leírva. De ezen túl:
nem a konstrukció a bibis, hanem az, hogy majd milyen áron és mi, és milyen minőségben valósul meg általa… az árszintről fogalmat alkothatunk annak kapcsán, hogy a síkvidéki magyar sztrádák kilométere 6-8-szorosa volt 2010 után a környező országok hegyvidéki sztárdakilométer árainak…
Ami meg a minőséget illeti, arra „jó” példa az, ami az M0-ás déli szakasza kapcsán történt…
Egyébiránt a versenyeztetett két hazai cég(csoport) bája
nemcsak a végülis nyertes pénztároslőrinc-szíjj duó, de a másik érintett, a Dömper Kft is megér egy misét, hiszen az nem más, mint a Völlner tolvaj gazságügyi államtitkár strómanja. Így azután
a NER versenyében egy direktben rogánhoz (via Völlner) bekötött, illetve egy direktben magához a köpcöshöz bekötött cég(csoport) „versengett”…
A legszebb az egész történetben meg nem más, mint az, hogy
sikerült jó előre egy kerek emberöltőre lezsírozni az uniós pénzek belterjes lenyúlását…
A teljes summa feltehetően nem is egy éves teljes magyar GDP-re rúg majd…”
Szerző
2 Comments
Leave a Reply
Leave a Reply
Friss
- Barátsághoroszkóp, itt és most
- Hull a hó és ez most (állítólag) nem érte váratlanul az illetékeseket – Mit jósol mára Pártai Lucia + orvosmeteorológia
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten
- Orbán és Matolcsy, „két férfi egyeset”
Pingback: A rendszerhasználati díj-áramdíj arány attól függ, hogy Mészáros éppen mit vásárolt: erőművet, vagy elosztó hálózatot? - Városi Kurír
Pingback: Egy hét múlva -és aztán 35 évig!- már a Mészáros-Szíjj-üzemeltette autópályán dübörgünk.... | Városi Kurír