Connect with us

Kerítésen innen

Rogán szerint lehet „szíjjlászlózni, meg mészároslőrincezni”, de örvendetes, hogy Ők nyerték az autópálya-koncessziót

Megosztás

Érdekes álláspontnak adott hangot Rogán Antal állami koncessziókért felelős miniszter pénteken, amikor nyilvánossá vált az eredményhirdetés. Szerinte ez a magyar cég versenyképességét jelzi, ami kerítésen belül egyértelmű, de kikacsintva…..!

Megosztás

Érdekes álláspontnak adott hangot Rogán Antal állami koncessziókért felelős miniszter pénteken, amikor nyilvánossá vált az eredményhirdetés. Szerinte ez a magyar cég versenyképességét jelzi, ami kerítésen belül egyértelmű, de kikacsintva…..!

Mennyit is kóstál, hogy „felfuttattuk a nemzeti hőst”?

Évente kilométerenként 96,2 millió forintért Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségei fogják üzemeltetni 35 évig a teljes magyarországi gyorsforgalmi úthálózatot – adta hírül pénteken a közbeszerzési értesítő.

Rogán sajtóbeszélgetett

Mészáros Lőrinc személye természetesen nem befolyásolta az eljárás eredményét

– írja a hvg.hu.

A miniszter szerint nyílt, uniós eljárást bonyolítottak le, transzparens verseny volt. Hozzátette:

„örvendetes, hogy ma Magyarországon van olyan hazai szereplő, aki képes felvenni a versenyt a külföldiekkel”.

A koncessziós eljárásban a Strabag adott be ajánlatot a Colassal, de kiesett egy ausztriai versenyhatósági eljárás miatt.

Rogán Antal szerint…

„Lehet szíjjlászlózni meg mészároslőrincezni, de ezek a szereplők mindig versenyen nyertek el megbízásokat, és jelen esetben jobb, hogy ők nyertek, mintha egy külföldi nyert volna.”

– szögezte le a miniszter. Hangsúlyozta, hogy a nyertesek konzorcium

„a jelenlegi finanszírozási környezetben hatalmas terhet és sok kockázatot vállal magára”, mivel a kiírásban szereplő útépítéseket és -bővítéseket az első tíz évben kell megvalósítani.

Dehogy volt időzítés…..

Rogán tagadta azt is, hogy az eljárás lezárását szándékosan időzítették volna az országgyűlési választások utánra. Sőt, elmondása szerint ő örült volna a legjobban, ha minél előbb sikerül lezárni, de bonyolult eljárás volt, ráadásul a háború kirobbanása után a gazdasági környezet is változott.

Kiegészítő megjegyzés a Facebookról....

„…aki nem amnéziás, talán emlékezhet arra, hogy az M6-os megépítése kapcsán már megvalósult az alábbiakban mennybe menesztett PPP típusú sztrádaépítés. Akkor, a Medgyessy kormány idején ez a fidesz által ördögtől való, népellenes bűnnek lett leírva. De ezen túl:

nem a konstrukció a bibis, hanem az, hogy majd milyen áron és mi, és milyen minőségben valósul meg általa… az árszintről fogalmat alkothatunk annak kapcsán, hogy a síkvidéki magyar sztrádák kilométere 6-8-szorosa volt 2010 után a környező országok hegyvidéki sztárdakilométer árainak…

Ami meg a minőséget illeti, arra „jó” példa az, ami az M0-ás déli szakasza kapcsán történt…

Egyébiránt a versenyeztetett két hazai cég(csoport) bája

nemcsak a végülis nyertes pénztároslőrinc-szíjj duó, de a másik érintett, a Dömper Kft is megér egy misét, hiszen az nem más, mint a Völlner tolvaj gazságügyi államtitkár strómanja. Így azután

a NER versenyében egy direktben rogánhoz (via Völlner) bekötött, illetve egy direktben magához a köpcöshöz bekötött cég(csoport) „versengett”…

A legszebb az egész történetben meg nem más, mint az, hogy

sikerült jó előre egy kerek emberöltőre lezsírozni az uniós pénzek belterjes lenyúlását…

A teljes summa feltehetően nem is egy éves teljes magyar GDP-re rúg majd…”

 

Szerző

2 hozzászólás