Connect with us

Kerítésen innen

Szex, drog, pénz, koronavírus – ezek lesznek 2022 kampánytémái

Megosztás

A szex, drog és pénz mellett egészen biztosan 2022 fő kampánytémája a koronavírus-járvány kezelése lesz. Már most is az, és az elmúlt hetek azt mutatják, mintha elindult volna, nem is akármilyen sebességen a kampány.

2022-es kampány
Megosztás

A szex, drog és pénz mellett egészen biztosan 2022 fő kampánytémája a koronavírus-járvány kezelése lesz. Már most is az, és az elmúlt hetek azt mutatják, mintha elindult volna, nem is akármilyen sebességen a kampány.

„Elvileg most még nincs is kampány, az előválasztás kampánya nem indult be, de a járvány helyzet olyan hangulatot generál, hogy az ellenfelek szétszedik egymást.

Ha csak az elmúlt heteket nézzük meg, amit a jobboldali nyilvánosságban lehetett olvasni az ellenzéki képviselőkről, kormányfő-jelöltről mondták azt, hogy terjeszti a vírust. Olyan az alaphangulat, ami már most nagyon magasra teszi az ingerküszöböt, ehhez képest félő, hogy erre fognak rátenni egy lapáttal később”

– mondta a Heti Naplónak Vasali Zoltán, az IDEA Intézet elemzője. A közösségi médiafelületeken már most ontják a pártok magukból a kampányvideókat. A Fidesz és a DK a legaktívabbak ezeken a felületeken.

A járvány kezelése van a fókuszban és egymás kölcsönös vádolása az áldozatokért

A kormánypárt oltásellenesnek hívja az ellenzéket, míg a DK halálkormányzással vádolja a Fideszt. Az eszköz vitatható, mozgósításban azonban kétségtelenül hatásos volt. Elnézve pedig a mostani kampányanyagokat, már nem is tűnik annyira durvának. A a kampány durvulására Zárug Péter Farkas egy alaposabb elemzői választ adott:

„az egyik ha az eszköztár durvul, a másik ha a tartalom. Eszköztárban három nagy csoport van ami a durvaságot meghatározza. Az egyik a hihető, de hamis vád, a másik a valamilyen leleplezés, és a harmadik az igazi méregkeverés a csapdába csalás.”

Erre példa az uniós választás előtt Strache videóbotránya, akit hosszú előkészítéssel, titkosszolgálati eszközökkel csaltak tőrbe, ami oda vezetett, hogy le is kellett mondania. A 2018-as országgyűlési kampányban az ellenzéki oldalon sokan bazíroztak arra, hogy majd Simicska Lajos ledobja az atombombát a Fideszre, amivel megnyerhető lesz a választás. Ez nem történt meg, sőt Simicska élt a menekülő úttal és gyakorlatilag a vagyona megtartása mellett visszavonult. 2019-ben az önkormányzati választásokkor senki nem számított rá, hogy megjelenik egy fantom, egy magát az ördög ügyvédjének nevező valaki, aki ha nem is atomot, de bombát azt dobott. A Borkai-ügy fotóinak kitergetésével nagyban hozzájárult az önkormányzati választás végeredményéhez.

Az Ördög ügyvédje hosszú hallgatás után épp a héten tűnt fel újra a nyilvánosságban. A profilképét egy Szájer Józsefről készült grafikára cserélte, és kiírta, hogy „kezdődik”. Majd pár nap múlva 100 millió forintot ajánlott fel annak, aki fideszes politikusokról ad neki kompromitáló anyagokat.

Zárug Péter Farkas szerint ezek az ügyek meg fognak szaporodni, sőt generálni fogják:

„fogadjuk el, hogy a Szájer volt az első akit csapdába csaltak, de meggyőződésem, hogy most már ezt is a politika használni fogja, nagyon nagy óvatosságra int ez minden jelöltet, hogy úgymond skrupulus nélkül használja ezt már a politika”.

Kunhalmi Ágnes, az MSZP társelnöke ennek kapcsán elmondta, hogy arra fel vannak készülve, hogy olyan jelöltjeik legyenek, akik fedhetetlenek, és nem csak politikai vagy gazdasági fedhetetlenségre kell gondolni, hanem a magánélet utolsó perceire is.

„Nézze nem vagyunk rendőrség, ügyészség, mi, amit tudunk előcsapásként azt természetesen megtesszük, feddhetetlenségi nyilatkozatot kell aláírni, más egyéb papírokat ki kell tölteni, de egyik pártnak sincs ennél több eszköze arra, hogy kikerüljünk olyan fiaskókat, hogy egyik vagy másik jelöltünkről ki fog derülni valami”

A Borkai ügy után jött több ellenzéki képviselőről szóló szexbotrány is,

ilyen volt Wittinghof Tamás ügye, vagy ilyen volt Gréczy Zsolt privát fotóinak nyilvánosságra kerülése.

„Az igazság az, hogy Kaleta bűnös, Szájer bűnös, Borkai bűnös, Gréczy Zsolt pedig ártatlan és egy áldozat, ha mi ezt hagyjuk, hogy megpróbálják egy kalap alá venni Gréczy ügyét a másik hárommal, akkor nincs igazság Magyarországon”

– ezt Gréczy Zsolt párttársa, Molnár Csaba nyilatkozta az ügyről.

„Úgy tűnik, hogy a magyar társadalom a szex témakörökre bűntetőleg lép fel, de ez sem minden esetben igaz. ha megnézzük a Borkait simán megnyerte a választást, az igaz, hogy magán a márkán, magán a branden viszont nagyot ütött, sok esetben ez is a cél, nem feltétlen az adott politikus kinyírása, hanem sokkal inkább hogy bélyeget teremtsen és az egész közönségre mondja, hogy lám-lám ezek ilyenek”

– vélekedett Zárug Péter.

A közvélemény egyébként, mintha megbocsájtóbb lenne azokkal, akik ha botrányba is keverednek, a teljes életvitelükkel nem áll szöges ellentétben, amivel lebuknak

A magukat keresztény konzervatívnak valló politikusoktól a választók Vasali Zoltán szerint nagyobb fedhetetlenséget várnak el, mint egy liberálisnak vélttől.

„Pláne ha látunk olyan konzervatív politikusokat, akik az életvitelükkel pont azt hazudtolják meg, amit norma szinten képviselnek. Itt nem csak arról van szó, hogy a nyilvánosság milyen tolakodó, meg hogy mennyire kemények a kampánytervezők a politikusok mögött, hanem itt valóban előtérbe kerültek olyan esetek, amik egyszerűen nem összeegyztethetőek amit közben üzennek a választóknak”

A korrupciós botrányok korábban választásokat tudtak eldönteni. A Tocsik-ügy, a K&H botrány, vagy épp hagyó Miklós ügyei mind befolyásolták a választásokat. Ám az elmúlt 10 évben mintha kitolódott volna a választók ingerküszöbe.

„Nagy kérdés, hogy nálunk a pénz vagy a korrupció kérdése mennyire átütő, egy poszt-kádári társadalomban a korrupció, ahogy korábban az adócsalás is, nemzeti sportnak számított és nem üti annyira őt meg, mert neki is a maga kicsi életében vannak kicsi mutyijai és úgy van vele, hogy most a szafaládéból vág egyet, de ha ott lenne a sonka mellett akkor megvágná azt is”

– vélte Zárug.

Vasali szerint kétségtelen tény, hogy ha a Fidesz az elitizáló, nagy fogyasztó karakterét nem tudja leépíteni, amit a Fideszen belül is egyre többen kritizálnak, akkor az durván visszaüthet a kampányban. Ezt az ellenzék kihasználhatja, példaként hozta, hogy a két nyitás között mekkora hírértéke volt, hogy a politikusaink hol nyaralnak, és ki az aki ebből a szempontból következetes.

Lassan hozzászoktunk, hogy kampányról, kampányra durvul a hangnem, sőt ahhoz is, hogy permanens kampányban élünk. Kérdés, hogy meddig lehet egy egész országot harci tűzben tartani, és hogy egyáltalán igénylik-e ezt a választók, vagy egyre inkább nyugalomra, párbeszédre, esetleg programok megvitatására vágynának.

VIA ATV

 

kampány

Szerző

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük