A nukleáris hatóság elpoltpéterizálása = a paksi bővítés feletti fideszes pártkontroll megteremtése
Megosztás
Agy kormányzati törvényjavaslat alapján 2022-től kikerülne a kormány közvetlen ellenőrzése alól, és önálló szabályozó szervként működne tovább az Országos Atomenergia Hivatal. Az atomenergiáról szóló törvényből eltűnne az a mondat is, hogy „az atomenergia biztonságos alkalmazásának irányítása és felügyelete a kormány feladata”. Mi lesz Paks2-vel?
Egy kormányzati törvényjavaslat alapján 2022-től kikerülne a kormány közvetlen ellenőrzése alól, és önálló szabályozó szervként működne tovább az Országos Atomenergia Hivatal. Az atomenergiáról szóló törvényből eltűnne az a mondat is, hogy „az atomenergia biztonságos alkalmazásának irányítása és felügyelete a kormány feladata”. Mi lesz Paks2-vel?
Az új hivatal elnökét a miniszterelnök kilenc évre nevezi ki,
ehhez nem kell pályázatot kiírni, és az állás betöltéséhez elegendő a felsőfokú végzettség, legalább három év tapasztalat az atomenergia alkalmazásában és vezetői gyakorlat a közigazgatásban.
A kinevezés után a miniszterelnök már csak összeférhetetlenség, büntetőeljárás vagy fél év át tartó munkaképtelenség esetén mentheti fel a hatóság vezetőjét.
Gondos fiú ez az Orbán! Már Paks2-vel sem kell (lehet) foglalkoznia a következő kormánynak!
Jávor Benedek közösségi oldalán egy újabb kormánykamura hívja fel a figyelmet
„Az Országos Atomenergia Hivatal átalakítása ügyében a kormány, mi egyebet is tenne, hazudik. Azt állítják, hogy az OAH függetlenségének „megerősítését” az Európai Bizottság kéri számon a kormánytól.
Nos, ez nyilvánvalóan nem igaz.
Az Európai Bizottság az általam benyújtott panasz nyomán 2017-ben keveredett vitába a magyar kormánnyal a 2016 végén elfogadott atomtörvény módosítás kapcsán. Ezzel a módosítással a kormány lehetővé tette, hogy az OAH döntéseit a politika kormányrendeletek formájában felülírhassa. A hatósági függetlenséget közép-ázsiai módon aláásó módosítás a már akkor késésben lévő paksi bővítés útjából a felmerülő szakmai aggályok politikai eldózerolását célozta.
Panaszommal egyetértve az EB kötelezte a kormányt a módosítás visszavonására, ami 2017-ben meg is történt
Azonban, érzékelve a kormányzati szándékot a nukleáris hatóság politikai befolyásolására, az EB úgy döntött, hogy a módosítás dacára a panaszomat nem zárja le, hanem nyomon követi a nukleáris hatósággal kapcsolatos kormányzati lépéseket és a vonatkozó uniós szabályozás maradéktalan átvételét.
A több éves nyomon követés eredményeként a Bizottság fél éve arra következtetésre jutott, hogy miután visszaverte a kormány 2016-os kísérletét a politikai ellenőrzés megteremtésére, és a magyar kormány több más jogharmonizációs lépést is tett, a magyar szabályozás megfelel az uniós előírásoknak.
Erről 2020. novemberében panaszosként értesítettek. Miután én is úgy láttam, hogy bár a politikai nyomásgyakorlási szándék a kormány részéről tetten érhető, de az OAH-ra vonatkozó jogszabályok a fellépésem eredményeként a 2016-os, EU-s jogot sértő nyomulást után rendbe lettek rakva, nem emeltem kifogást az eljárás lezárásával szemben. A vizsgálat tehát fél éve lezárult, annak megállapításával, hogy a nukleáris hatóság szabályozása megfelel a közösségi jognak.
Fél évvel később tehát nyilvánvalóan nem az uniós elvárásoknak való megfelelés,
hanem az állam elrablására vonatkozó átfogó tevékenység keretében került sor az OAH főigazgatójának lemondatására és a szabályozás átírására. Ennek célja nem más, mint a nukleáris hatóság elpoltpéterizálása, a függetlenség díszlete mögött a hatóság, és ezzel a paksi bővítés feletti fideszes pártkontroll megteremtése.
Minden más információ az”EU-s elvárásokról” arcpirító, szemenszedett hazugság.
Schanda Tamás pedig sokkal jobb embernek indult ennél.”
Törvénysértő módon kötötték meg a paksi szerződést
Jávor Benedek: Paks II szerződései - régi csibészek....
Ha vesz egy porszívót, 1 év garanciát kap, Paks II-re 3 évet vállal a Roszatom!