Több, mint egy évet repült Szijjártó Péter a „nem kormánygépekkel” 2018 óta!
Megosztás
A Magyar Honvédség számára nagyjából három éve vett a kormány két Airbus A319-est és két Falcon 7X repülőgépet. Kezdetben az volt a hivatalos kommunikáció, hogy a gépeket szigorúan honvédségi célokra, csapatszállításra és futárszolgálatra használják majd. 2020-ban több olyan esetre derült fény, amikor Orbán Viktor, vagy valamelyik kormánytag használta a gépeket. 2021-re pedig a kormány tagjai – különösen Szijjártó – rendszeresen igénybe veszik a HM repülőit külföldi útjaikra.
A Magyar Honvédség számára nagyjából három éve vett a kormány két Airbus A319-est és két Falcon 7X repülőgépet. Kezdetben az volt a hivatalos kommunikáció, hogy a gépeket szigorúan honvédségi célokra, csapatszállításra és futárszolgálatra használják majd. 2020-ban több olyan esetre derült fény, amikor Orbán Viktor, vagy valamelyik kormánytag használta a gépeket. 2021-re pedig a kormány tagjai – különösen Szijjártó – rendszeresen igénybe veszik a HM repülőit külföldi útjaikra.
„Kikértem a külügyminisztertől a nem menetrend szerinti járatokkal bonyolított repülőútjainak listáját. A lista megérkezett, és azt látni, hogy több mint egy évet, 384 napot repült Szijjártó Péter 2018 májusa óta nem menetrend szerint közlekedő járatokkal, magyarul a Magyar Honvédség által sokmilliárdért vásárolt luxus Falconokkal és Airbusokkal” – írta Szél Bernadett közösségi oldalán.
384 nap a levegőben…..
„Ezeket a gépeket Orbán Viktor is rendszeresen használja, mégsem ismerik el, hogy kormánygépek – csak hogy eltitkolhassák a „katonai célokra” használt gépek beszerzési árát és üzemeltetési költségeit, ahogy „nemzetbiztonsági érdekből” 30 évre titkosították azt is, hogy mikor, kiket, hova szállítottak velük és mennyiért.
Fokozódik Orbán római vakáció-polémiája! - Hadházy olvas a légügyi információk között és nem fél használni.....
Most ennek egy része kiderült,
legalábbis ami a külügyminiszter hivatalos utazásait illeti.
342 útra használt nem menetrend szerinti kormánygépet Szijjártó a világ különböző országaiba 2018 május 13-a és 2021. július vége között.
Ki lakta le a honvédség "nem kormánygép" kormánygépeit? — Most közel 14 milliárdért pofozzák helyre
Ami rögtön feltűnt, hogy a külügyminiszter előszeretettel használja a gépeket a Türk Tanács országaiba,
a közel 3 év alatt 21-szer utazott Törökországba, Kazahsztánba, Azerbajdzsánba, Kirgizisztánba és Üzbegisztánba.
Ennek költsége összesen 15 millió forint volt, de ez csak az utazási költségek töredéke, amit a KKM állt. Az összes eddigi „nem kormánygéppel” bonyolított út 171 millió forint volt, de, ismétlem, ezek csak a külügy által viselt költségek. A minisztérium írja is, hogy ezek csak az utak „rendelkezésükre álló” költségei, és tudjuk azt is, hogy sok esetben egyszerre több honvédségi gép is kíséri a minisztert, mint nemrég a Mongóliába.
Az orbáni luxust szolgálja az új „nem kormánygép”
Azt is látjuk, hogy Szijjártó egészen közeli helyekre is a luxusgépekkel utazik:
Pozsonyba például ötször utazott, Bécsbe négyszer. Az egyik ilyen pozsonyi kiruccanásnak 632 ezer forint volt az utazási költsége a KKM részéről.
De távoli helyekre is ezeket a gépeket használta a külügyminiszter: 16-szor járt Amerikában, 13-szor Oroszországban, 6-szor Kínában. A KKM-nek a legtöbbe – 10-15 millióba – két indonéz és egy japán út került.
Most a Magyar Honvédséghez fordulok, hogy lássuk a teljes képet arról,
mennyibe kerül nekünk a „repülő miniszter”
– bár lehet, hogy „nemzetbiztonsági okokból” ez is titkos 30 évig… teszem a dolgom.