Vásárhelyi Mária: társadalmi célú Schmidt-Csányi reklám a covid járvány nehézségeiről, aminek láttán Rákosi Mátyás is megnyalta volna a szája szélét
Megosztás
Tényleg nem akarok hinni a szememnek és a fülemnek! A Médiunió nevű, államilag finanszírozott civil szervezet kampányt indított „Felemelő történetek” címmel, amelyben civilek mesélik el, hogy ők hogyan küzdik meg saját harcukat a covid járvány okozta nehézségekkel.
Tényleg nem akarok hinni a szememnek és a fülemnek! A Médiaunió nevű, államilag finanszírozott civil szervezet kampányt indított „Felemelő történetek” címmel, amelyben civilek mesélik el, hogy ők hogyan küzdik meg saját harcukat a covid járvány okozta nehézségekkel.
„Egy család győzelme a vírus felett”
című tantörténetben egy öt gyermekes színészházaspár meséli el, hogy nekik mennyire jól jött a járvány, mivel a bábszínész édesapa segédmunkásnak állt, hogy eltartsa a családot. És ettől a tapasztalattól
„együttérzőbbek, megértőbbek, figyelmesebbek”
lettek, tehát igazából hálával tartoznak a járványnak és főként a kormánynak, hogy a járvány idején ott hagyta őket a legnagyobb bajban és az apuka elmehetett segédmunkásnak és átélhette a nyomor elől menekülés felemelő történetét.
Nekem vannak ismerőseim, rokonaim, akik hasonló státuszban nem Magyarországon élik át a járványt,
de ők nem élhetik át ezt a felemelő érzést, mivel az állam és az önkormányzat azonnal melléjük állt és mind anyagilag, mind szakmailag minden segítséget megad ahhoz, hogy valóban a lehető legkisebb lelki és egzisztenciális veszteséggel éljék át ezeket az időket. Nálunk a művészek gyakorlatilag semmiféle segítséget nem kaptak az államtól, pedig a legtöbben teljesen elvesztették a megélhetésüket.
Ez a társadalmi célú reklám pedig arról szól, hogy nagyon helyes, hogy ez így történt, és a naplopó, ingyenélő művészek végre belekóstolhattak a „valódi élet” szépségeibe.
Mert művészként nem tapasztalhatták meg az együttérzés, megértés és odafigyelés felemelő érzését, de a segédmunkás lét hozzásegítette ehhez őket. Hát ezt a társadalmi célú hazugságot és ostobaságot látva, még Rákosi Mátyás is megnyalta volna a szája szélét.
A Médiaunió két főkurátora az ország két vezető milliárdosa Schmidt Mária és Csányi Sándor, így őket már sajnos nem fenyegeti az a veszély, hogy együttérzőbbek, megértőbbek és figyelmesebek lesznek. És azt sem javasolhatom, hogy szégyelljék magukat, mert a szégyenérzetet már régen nem ismerik.
A Médiaunió legfőbb célja hogy évente egy témában valódi, mérhető hatékonyságú, társadalmi célú (reklám és PR) kampányt valósítson meg, a legfontosabb társadalmi problémákban érdemi szemléletváltozást előidézve.
A Médiaunió meghatároz és kiválaszt néhány kiemelkedő társadalmi ügyet, és kommunikációs kampányok segítségével aktivizálja az embereket, oly módon, hogy mérhető különbséget érjen el a magyar társadalomban. A Médiaunió szervezete a kiválasztott témát szakemberek és civil szervezetek bevonásával dolgozza fel, ezen túl koordinálja a professzionális PR-, és reklámügynökségek pro bono végzett munkáját, valamint igénybe veszi médiatervező-, és vásárló ügynökségek, kutató cégek segítségét is. A Médiaunió alapítói és tagjai médiumok, felület tulajdonosok, akik felajánlott értékes reklám felületeikkel és tartalommal is támogatják az egész évben zajló, országos kampány létrejöttét.
A Médiaunió éves kampányai természetesen sem gazdasági, sem politikai érdekeket nem szolgálhatnak.
Vásárhelyi Mária erről az epizódról írta bejegyzését.
A pandémia hatása a magyar művészekre….
Néhány a pandémia alatt született cikkeink közül….
Herczeg Zoltán: drága zenész testvéreim! Most tényleg csodálkoztok és sopánkodtok, hogy szopóágra kerültetek?
Együtt a színházért: táncparketté váltak a pesti utcák!
A színésznő palackpostája a karanténból - "Arra kérek mindenkit olttassa be magát"
Szabó Győző: szomorú, amikor egy színészkolléga hozza ki a pizzámat!
Koronavírus: színészek segítsége a srácoknak és a magyartanároknak!
Pingback: Orbán Don-kanyarja? - A borzalmas háborús tragédia óta nem halt meg ennyi magyar - Városi Kurír