A mi „előre megy nem hátra” Mészárosunk -csakúgy, mint a többihez- ehhez is ért: belevág a vasúti szállítmányozásba
Megosztás
Hatalmas potenciált láthat Mészáros Lőrinc, a felcsúti milliárdos a vasúttal kapcsolatos tevékenységekben. Már eddig is több vasútépítéssel is foglalkozó gazdasági érdekeltsége volt, a Budapest-Belgrád vasútvonal projektjében is nagy feladatot vállalt, február végén pedig egy teljesen új irányba mozdult el legújabb cége révén.
Hatalmas potenciált láthat Mészáros Lőrinc, a felcsúti milliárdos a vasúttal kapcsolatos tevékenységekben. Már eddig is több vasútépítéssel is foglalkozó gazdasági érdekeltsége volt, a Budapest-Belgrád vasútvonal projektjében is nagy feladatot vállalt, február végén pedig egy teljesen új irányba mozdult el legújabb cége révén – tudatta az mfor.hu.
Akinek „van orra” és persze „csókos”, most errefelé próbálkozik
A társaság cégkivonata szerint a cégbíróság február 23-án jegyezte be a V-Híd Cargo Zrt.-t. A céget 5 millió forintos alaptőkével indították, főtevékenysége pedig – mint a neve is utal rá – vasúti áruszállítás. Emellett a vasúti tevékenységeken kívül teljesen más területen is tevékenykedhet a társaság. Többek között foglalkozhat még
vasúti, kötöttpályás jármű gyártásával,
nem veszélye hulladék kezelésével, ártalmatlanításával,
közúti áruszállítással,
ingatlankezeléssel,
információ-technológiai szaktanácsadással,
egyéb szoftverkiadással,
általános épülettakarítással,
egyéb oktatással
egyéb kiegészítő üzleti szolgáltatással,
használt eszköz bontásával
rakománykezeléssel.
Gabonaexport-stop, viccelsz? Egy szakember darabokra szedi Orbán rendeletét- Exkluzív
Most figyeljen!
A cég székhelye egyelőre a Budapest, Hermina úti irodaház, egyedüli tulajdonosa pedig a V-Híd Vagyonkezelő Kft., ügyvezetője pedig az a Vanya László, mely több más Mészáros-érdekeltséget is irányít:
az egyéb közlekedési eszköz gyártásával foglalkozó Rail-Technika Kft.-t,
a V-Híd Vagyonkezelő Kft.-t,
és a China-Hunary Railway Materials Kft.-t. (Szintén Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő Herceghalmi Kereskedőház Kft. és a kínai tulajdonban lévő China Railway Magyarország Kft. vegyesvállalata.
A V-Híd Cargo Zrt. sorban a kilencedik leányvállalata a V-Híd Vagyonkezelőnek. A vagyonkezelő a tulajdonosa
a paksi távhőellátással foglalkozó D.C. Therm Kft.-nek,
a pátyi Vágányprofil Kft.-nek,
a Kontúr Csoport Kft.-nek,
a deszki Csíkszék-gép Kft.-nek,
a felcsúti V-Híd Network Kft.-nek,
a Mészáros M1 Nehézgépkezelő Kft.-nek,
a Felcsúti Ipari Park Kft.-nek,
a Rail Technik Kft.-nek.
A leánycégek bővülő sora a vagyonkezelő eredményességén is meglátszik.
Míg első teljes évében épp meghaladta az egymilliárd forintot a cég bevétele,
2019-ben már 3,4 milliárdot,
2020-ban pedig 8,7 milliárdot könyvelhetett el.
A bevételek növekedése a nyereségen is megmutatkozik:
71 millió után
2019-ben 438 milliót,
2020-ban pedig már 1,7 milliárd forint tiszta profitot mutatott ki a cég.