Connect with us

Kerítésen innen

Egy hét múlva -és aztán 35 évig!- már a Mészáros-Szíjj-üzemeltette autópályán dübörgünk….

Megosztás

Évente kilométerenként 96,2 millió forintért Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségei fogják üzemeltetni 35 évig a teljes magyarországi gyorsforgalmi úthálózatot – adta hírül még májusban a közbeszerzési értesítő és erősített rá Rogán Antal, ami szeptember 1-től élesedik.

Amit semmilyen NER-típusú képződmény nem vehet el....
Megosztás

Évente kilométerenként 96,2 millió forintért Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségei fogják üzemeltetni 35 évig a teljes magyarországi gyorsforgalmi úthálózatot – adta hírül még májusban a közbeszerzési értesítő és erősített rá Rogán Antal, ami szeptember 1-től élesedik.

A hülyének is…, nemhogy nekünk!

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. közösségi oldalán emlékeztetett a közelgő dátumra:

Jövő csütörtökön 1237 km autópálya kerül új üzemeltető céghez Magyarország Kormánya által korábban kiírt koncessziós eljárás eredményeképpen 1237 km gyorsforgalmi útszakasz üzemeltetési feladatát adja át az állam 2022. szeptember 1-től. Az új üzemeltető az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. lesz.

Emlékeztetőül….

Simicska Lajos egykori fő bizalmasa, Németh Lászlóné lesz a Magyar Közút felügyelőbizottsági elnöke, míg a kormány által 35 évre kiszervezett sztrádafejlesztés és -üzemeltetés magáncégeit is olyanok irányítják majd, akik a kormányfővel összekülönbözött pénztárnok-üzletember legfontosabb bástyái voltak: például az egykori államtitkár, a vízummutyikat is segítő Farkas Imre, valamint Szőke Gábor. Persze nemcsak Simicska hívei kelnek új életre: a közszférától az év elején visszavonult Magyar Péter – Varga Judit miniszter férje – ugyancsak közutasként tér vissza a NER élvonalába – derült ki a Válasz Online cikkéből.

Jut is, marad is….

Szeptember 1-től az alábbiak szerint alakul az egyes utak üzemeltetői összetétele:

  • MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.: M1-es és M7-es autópálya M0 és az országhatár közötti szakaszai, M15, M25, M3, M4, M30, M35, M44, M70, M85 és M86 teljes területe, M8-as autópálya Kisapostag és Apostag közötti szakasza
  • Magyar Közút Nonprofit Zrt.: M1-M7 bevezető szakasza az M0-s határáig, M0, M2, M9, M19, M31, M43, M51, M76 és M80 teljes területe, M5 bevezető szakasza, M6 Budapest és Érd közötti szakasza, M60-as Pécs melletti 1 kilométeres szakasza, kaposvári elkerülő autóút
  • AKA Alföldi Koncessziós Autópálya Zrt.: M5-ös autópálya a 17-es km szelvénytől M6
  • Duna Autópálya Koncessziós Zrt.: M6-os autópálya Érd és Dunaújváros közötti szakasza, M8-as autópálya Dunaújváros és Kisapostag közötti szakasza
  • M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt.: M6-os autópálya Dunaújváros és Tolna közötti szakasza
  • MAK Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt.: M6-os autópálya Tolna és Mohács közötti szakasza, M60-as autópálya Mohács és Pécs közötti szakasza

A Magyar Közút kezelésében marad további 291 kilométernyi gyorsforgalmi út.

A cégnél maradó gyorsforgalmi szakaszokon túl a jövőben továbbra is 31 ezer kilométernyi, településeket összekötő, illetve azokon átmenő országos fő- és mellékút üzemeltetési, valamint fenntartási feladatait is ellátjuk a minden évben előre meghatározott költségvetési forrásainkból.

A településeken belüli utak többségét, összesen több mint 140 ezer kilométernyi utat a jövőben is a helyi önkormányzatok kezelnek. Budapesten belül a fő- és tömegközlekedési útvonalak a fővárosi önkormányzathoz (a Budapest Közút Zrt. a fővárosi önkormányzat cége), a többi út pedig a kerületi önkormányzatokhoz tartozik ezt követően is.

FRISS!

Szerző

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük