Kálomista Gábor producer, a Thália Színház ügyvezető igazgatója, a Mikroszkóp Színpad átépítésének irányítója, ami manapság Thália Télikert néven funkcionál, nem mellesleg -több film mellett- a milliárdot súroló összköltségvetésű Elkxrtuk is a nevéhez köthető. De no para, mert már dobozban az érdekeltségébe tartozó Mega Film Kft. új produkciójának fele is, amit a Rákosi-korszak ihletett. Mindezek ellenére liberálfasizmusnak éli meg, amiben “vegetál”‘, mert “jóérzésű művészember” nem áll szóba vele. Hát Istenem, valamit valamiért….!
Nyomják Krahács helyett Kálomistát….
Kálomista Gáborral a 168 óra készített interjút, amiben mesélt arról, hogyan értékeli utólag az Elkxrtuk körüli eseményeket. Szerinte a Budapest Film és Kovács Gábor filmproducer különböző eszközökkel akarták ellehetetleníteni a film vetítését.
Az Üvegtigris producere a Gyurcsány-filmről: ez a produceri szakma lejáratása!
Kovács Gábor, a Fehér tenyér, a Bár, az Üvegtigris trilógia producere szerin az elmúlt harminc évben sikerült megúszni a kurzusfilmeket, de Kálomista filmje a 2006-os eseményekről az lesz. Szerinte a rendszerváltás óta ez az első olyan produkció, ami egyértelműen politikai szándékkal készül.
Mint kiderült, pályatársa ellen éppen emiatt büntetőfeljelentést indított, mert az ügyvédei szerint megállapítható a konkrét károkozás. Mint fogalmazott, erre azért van szükség, mert Kovács Gábor „sikamlós pályára tévedt”.
„Becsszóra, nem Karácsony Gergely írja a moziműsorunkat” - Reagált a Budapest Film Zrt. vezérigazgatója Kálomista marketinghúzására
Ahogy arról beszámoltunk, Kálomista Gábor annak tudja be, hogy a mozik nem látszanak készségesnek műsorra tűzni az ElkXrtuk című filmet, hogy Karácsony "keze betette a lábát" a filmterjesztés sötétbugyrába. Politikával és cenzúrával vádolja a producer a mozihálózatokat, kiváltképpen a főváros tulajdonában lévő Budapest Film Zrt.-t.
Summa summarum….
„Liberálfasizmusban élünk. Ha véletlenül nem értek egyet egy baloldali kultúrában sokat feszengő emberrel, akkor rögtön fasisztának neveznek. A párbeszéd nem belőlem hiányzik, hanem belőlük”
– szögezte le az interjú egy pontján. Hozzátette, ő sosem válogatott politikai alapon, ha munkáról volt szó, mert a politikai batyuját mindig leteszi a színház és a film kapujában. Nagy különbséget észlel azonban a filmes és a színházi világ között a politikai érvényesülés szempontjából, ugyanis úgy látja, a filmes világban egyik irányba sem billen el a mérleg nyelve, míg
„aki ma önmagát színházi elitnek nevezi, de nem hajlandó másokkal egy asztalhoz ülni, az a balliberális közeg”.
Megjegyezte, a fővárosi színházak legjobb sorát a Tarlós-érához köti.
„Amelyik színházigazgató ezt cáfolja, az hazudik”.
Egy miniszterelnöki buszozásos akarnokság története - ez volt a Balettintézet
Emlékeznek még az ikonikussá vált Orbán-Tarlós buszozásra az Andrássy úton? Akkor vetette fel először a kormányfő, hogy szemetvetettek a Balettintézet ott pusztuló épületére, hogy miért omladozhatott a gyönyörű ház az is megérdemelne egy misét- most azonban a rendszer is leleplező párbeszédről és annak jövőre beteljesülő eredményéről beszélünk.
Hogy ki ne maradjon: Gyurcsány….
A 2022-es választás és a kormányváltás lehetőségéről és annak hatásáról személyes pályafutására Kálomista elmondta, hogy nem tart attól, hogy elesik olyan állami támogatásoktól, amelyekhez most könnyebben hozzáfér, ráadásul 2002 és 2010 között is ugyanezt a véleményt hangoztatta. Hozzáfűzte:
„A kormányváltás után majd Gyurcsány Ferenc eldönti, földönfutók leszünk-e a családommal. Ideje megkérnem őt egy nyílt levélben, hogy tisztázza ezeket a részleteket”.
Szó esett még a Goda Kriszta által rendezett Veszettek című filmről, amelyet a sajtóban azóta is Gárda-filmként emlegetnek, Dobrev Klára sátáni ábrázolásáról, a Nagy Ervinnel való ellentétről, a baloldali önkormányzatok ellehetetlenítéséről, a közmédia szerepéről és Andy Vajna hagyatékáról. mindezt elolvashatja a 168 Óra január 13-i számában.
Forrás
Gábor György: izgatottan várom a tizenöt év múlva leforgatandó filmet Orbán Viktor tizenkét esztendejéről, amelynek az addigra kisnyugdíjas Kálomista Gábor bácsi helyett minden bizonnyal már más lesz a producere
Nagyok az erőfeszítések, hogy a sikert sikerre halmozó Orbán-rendszer a kultúra felülről irányított, szelíden agresszív, szisztematikus átfarigcsálásával végre Orbán-korszakká magasztosuljon. Ennek két kötelező lépcsejét köszönthettük az elmúlt egy-két nap híreire bukkanva.
Nagy Ervin: az nem létezik, hogy olyan országban fogom nevelni a gyerekemet, ahol a politika mindenkin átlépve bárkinek a sorsát elintézi
Az emberre visszahull az a szeretet, amit ad. A bajban lévő embereken segíteni számomra gyerekkorom óta alapvetés. Az, ahogy egy szelet rántotthúsnak hogy tudnak örülni ma Magyarországon, az olyan lelki felüdülés, ami elengedhetetlen része lett az életemnek. Szeretek ebben nem tetszelegni, szeretek jó lenni egész évben, nem csak erre az egy hónapra. Látom, hogy óriási bajban vanna a leszakadó régiók, ahol sokat jelent egy kis szeretetlöket.... - vallott Nagy Ervin színész az ATV Egyenes Beszéd péntek este leadott műsorában.
Ha Dobrev észrevette volna a "fellépő" Gubást, feltehetően ráköszön - de nem vette, ahogy a többiek sem!
Egy "éppen ott volt valaki"-típusú videó került fel a Kálomista-film közösségi oldalára, ami mindazoknak, akik elhitték, hogy Gubás Gabi nem politizál, legfeljebb a pénz csábította Dobrev Klára megformálására, csalódást okozhat. A "spontán" videón nem ez a történet elevenedik meg.
Vajna és Gyurcsány miatt nem kell a moziknak a Gyurcsány-film! - Kálomista Gábor elképesztő összeesküvés-elméletete
Mi történhetett? Csak nem megméretett az "Elk@rtuk" című gigaprodukció és könnyűnek találtatott? Politikai ellencsapásnak látja Kálomista Gábor, hogy kevés moziban vetítik a premier hetében a "művet". Azt mondja, hogy Andy Vajna szándékosan nem segített a magyar alkotásoknak előnyt biztosító nemzeti filmforgalmazásnak, a Budapest Filmet pedig Gyurcsány Ferenc irányítja - foglalta össze a lényeget az Index.
