Bulvár
Már Orbánt is hirdetni kell? Atya világ, mi jöhet még? Kiárusítás…..?
Jegyezzük fel a napot, még fontos lehet, amikor arról folyik majd a fidesz-polémia, hogy ha előbb, vagy nagyobb intenzitással nyomatták volna Orbán- főközszolga Facebook oldalát, akkor talán…. Na jó, ez egyelőre csak fikció, de….
Jegyezzük fel a napot, még fontos lehet, amikor arról folyik majd a fidesz-polémia, hogy ha előbb, vagy nagyobb intenzitással nyomatták volna Orbán- főközszolga Facebook oldalát, akkor talán…. Na jó, ez egyelőre csak fikció, de….
Orbán 46 féle hirdetésben 9 bejegyzése…
Orbán Viktor október 23. után elkezdte pénzért hirdetni egyes posztjait a Facebookon: más-más targetálással összesen 46 féle hirdetésben 9 bejegyzését tolta meg pénzzel
-figyelt fel a Telex a fura változásra.
Emlékeznek?
Deák Dániel dőlt meg nemrég azzal, hogy tagadta posztjai giga-eléréseinek hátterében a pénzmagot. Aki azt gondolja, hogy a hirtelen a semmiből előbújó Fidesz-celebek olyan átütő tehetségek, hogy ha leülnek a számítógépük elé, akkor csak úgy ömlik a fejükből a jobbnál jobb gondolat, amihez párosul a tartalmas, tanulással fűszerezett irdatlan tudásuk és tehetségük és ami kikerül a kezük közül, az mind külön-külön is egy gyöngyszem, azok tévednek.
Több tízmillió forintot költenek (?) el a kormánypárti megmondóemberek Facebook-hirdetéseire
Az, hogy ki fedezi a fent említett hirdetéseket, sosem derül ki. Az influenszereket a 2020 nyarán indított Megafon Központ is támogatja, amely idén újabb képzést indít a közösségi médiában látható „balliberális túlsúly” ellensúlyozására. A hvg.hu összegyűjtötte, hogy a Megafon Központ, valamint a velük együttműködő kormánypárti megmondóemberek mennyi pénzt költöttek el eddig Facebook-hirdetésekre:
- A Megafon Központ a saját Facebook-oldala hirdetésére 990 252 forintot,
- Rákay Philip 19 964 145 forintot,
- Bohár Dániel 11 177 061 forintot,
- Deák Dániel 6 952 209 forintot,
- Filep Dávid 4 559 553 forintot,
- Kötter Tamás pedig 450 000 forintot szánt a marketingre.
Összesítve:
44 093 220 forint ment el a hirdetésekre!
Mi van veletek, fun-ok?
Egyelőre csak 167 349 forintnyi költés látszik a a miniszterelnök 11 éve létező profilja mellett a Facebook Ad Library-ben.
Ennek ellenére van hírértéke annak, hogy Orbán is beszállt a Facebook-hirdető politikusok közé. Egyrészt azért, mert Magyarország miniszterelnöke 2019 áprilisa óta – amióta nyilvános, hogy milyen politikai-közéleti témájú hirdetésért ki és mennyit fizet a Facebooknak – még sosem tolta meg pénzzel a posztjait, amivel szinte egyedülálló a magyar politikai élet komolyabb szereplői között. Másrészt azért, mert a hirdetéseinek döntő többsége (kettő kivételével mindegyik) kedden indult és még aktív, vagyis a hivatalosan a Fidesz által finanszírozott hirdetések összege valószínűleg nőni fog még a héten.
… és még valami….
Ha már a kampánytempó, nem lehet elmenni szó nélkül amellett, hogy az Állami Számvevőszék szerint a facebookos hirdetések jelenleg nem számítanak politikai hirdetéseknek.
Ez azt jelenti, hogy a facebookos költések (amik jelenleg a politikai hirdetések az egyetlen igazán átlátható terepének tűnnek) nem is számítanak bele abba a hivatalos kampányköltési keretbe, ami egyébként törvényileg maximalizált.
Szerző
1 Comments
Leave a Reply
Leave a Reply
Friss
- Fiatalnak lenni Amerikában, Oroszországban és Magyarországon – Lehetőségek és kihívások összehasonlítása
- ‘Magyarország GDP-jének 38 százalékát Budapest termeli, ha a város megáll, azt minden magyar megérzi’
- Mészáros Lőrinc a riporter -és áttételesen az Ön- kérdésére: húzzanak haza!
- Tucker Carlson ment, Ben Shapiro jött: újabb ‘rekordnézettségű-gyanús’ Orbán-interjút készíttetett a…. (ki is?)
- A törvény mindenkire nézve egyformán kötelező!? De amit szabad Jupiternek, azt nem szabad az ökörnek!
- Új hónap, új évszak vadiúj júniusi horoszkóp!
- Újabb ‘vörös skarlát betű’ az Orbán-rendszer homlokán, ha bebizonysodik a javítóintézet-igazgató elleni vád
- Szanyi Tibor: aki hülye, haljon meg! – A parajdi-eset: aratták a turizmus gyümölcsét, de nem foglalkoztak az értékmegőrzéssel
- A grenoblei BL-fiesta tömegébe hajtott egy autó
- Gábor György leleplezte Gulyás Gergely legújabb cinikus hazugságát – A diktatúra sosem egyik napról a másikra születik
Pingback: Tilos a lakosság tájékoztatása Tatabányán - Rendelettel vont meg minden forrást a közgyűlés a város lakosainak tájékoztatásától - Városi Kurír