Connect with us

Bulvár

Már Orbánt is hirdetni kell? Atya világ, mi jöhet még? Kiárusítás…..?

Megosztás

Jegyezzük fel a napot, még fontos lehet, amikor arról folyik majd a fidesz-polémia, hogy ha előbb, vagy nagyobb intenzitással nyomatták volna Orbán- főközszolga Facebook oldalát, akkor talán…. Na jó, ez egyelőre csak fikció, de….

Orbán tovább stoppolgatja az árakat: vissza velük -6 termék esetében- október idusára! - Az ÁFA mértéke marad!
Megosztás

Jegyezzük fel a napot, még fontos lehet, amikor arról folyik majd a fidesz-polémia, hogy ha előbb, vagy nagyobb intenzitással nyomatták volna Orbán- főközszolga Facebook oldalát, akkor talán…. Na jó, ez egyelőre csak fikció, de….

Orbán 46 féle hirdetésben 9 bejegyzése…

Orbán Viktor október 23. után elkezdte pénzért hirdetni egyes posztjait a Facebookon: más-más targetálással összesen 46 féle hirdetésben 9 bejegyzését tolta meg pénzzel

-figyelt fel a Telex a fura változásra.

Emlékeznek?

Deák Dániel dőlt meg nemrég azzal, hogy tagadta posztjai giga-eléréseinek hátterében a pénzmagot. Aki azt gondolja, hogy a hirtelen a semmiből előbújó Fidesz-celebek olyan átütő tehetségek, hogy ha leülnek a számítógépük elé, akkor csak úgy ömlik a fejükből a jobbnál jobb gondolat, amihez párosul a tartalmas, tanulással fűszerezett irdatlan tudásuk és tehetségük és ami kikerül a kezük közül, az mind külön-külön is egy gyöngyszem, azok tévednek.

Több tízmillió forintot költenek (?) el a kormánypárti megmondóemberek Facebook-hirdetéseire

Az, hogy ki fedezi a fent említett hirdetéseket,  sosem derül ki. Az influenszereket a 2020 nyarán indított Megafon Központ is támogatja, amely idén újabb képzést indít a közösségi médiában látható „balliberális túlsúly” ellensúlyozására. A hvg.hu összegyűjtötte, hogy a Megafon Központ, valamint a velük együttműködő kormánypárti megmondóemberek mennyi pénzt költöttek el eddig Facebook-hirdetésekre:

  • A Megafon Központ a saját Facebook-oldala hirdetésére 990 252 forintot,
  • Rákay Philip 19 964 145 forintot,
  • Bohár Dániel 11 177 061 forintot,
  • Deák Dániel 6 952 209 forintot,
  • Filep Dávid 4 559 553 forintot,
  • Kötter Tamás pedig 450 000 forintot szánt a marketingre.

Összesítve:

44 093 220 forint ment el a hirdetésekre!

Mi van veletek, fun-ok?

Egyelőre csak 167 349 forintnyi költés látszik a a miniszterelnök 11 éve létező profilja mellett a Facebook Ad Library-ben.

Ennek ellenére van hírértéke annak, hogy Orbán is beszállt a Facebook-hirdető politikusok közé. Egyrészt azért, mert Magyarország miniszterelnöke 2019 áprilisa óta – amióta nyilvános, hogy milyen politikai-közéleti témájú hirdetésért ki és mennyit fizet a Facebooknak – még sosem tolta meg pénzzel a posztjait, amivel szinte egyedülálló a magyar politikai élet komolyabb szereplői között. Másrészt azért, mert a hirdetéseinek döntő többsége (kettő kivételével mindegyik) kedden indult és még aktív, vagyis a hivatalosan a Fidesz által finanszírozott hirdetések összege valószínűleg nőni fog még a héten.

… és még valami….

Ha már a kampánytempó, nem lehet elmenni szó nélkül amellett, hogy az Állami Számvevőszék szerint a facebookos hirdetések jelenleg nem számítanak politikai hirdetéseknek.

Ez azt jelenti, hogy a facebookos költések (amik jelenleg a politikai hirdetések az egyetlen igazán átlátható terepének tűnnek) nem is számítanak bele abba a hivatalos kampányköltési keretbe, ami egyébként törvényileg maximalizált.

Kapcsolódó

 

Már Orbánt is hirdetni kell? Atya világ, mi jöhet még?

Szerző

1 Comment

1 Comments

  1. Pingback: Tilos a lakosság tájékoztatása Tatabányán - Rendelettel vont meg minden forrást a közgyűlés a város lakosainak tájékoztatásától - Városi Kurír

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük