Connect with us

Kerítésen innen

Mészáros Lőrinc mikrofont ragadott: felolvasta, hogy megtörte a nyugat egyeduralkodását

Megosztás

Micsoda büszkeség töltheti el a Mészáros-szülőket azt látva, hogy a kis Lőrinc mekkora karriert futott be. Elégedetten nyugtázhatják, hogy érdemes volt taníttatni, mert kiváló agya nemcsak befogadta a szekmunkásképző tananyagát, de az életben is tudta hasznosítani. Minden bizonnyal ennek köszönhető, hogy a kályhagyár, az útépítés, a szállodaipar, a szemétszállítás, a stadion- és focicsapat tulajdonlás, a bankszektor meghódítása után ettől a szép naptól fogva „vasúttörténeti” jelentőségű cég boldog tulajának tudhatja magát.

Megosztás

Micsoda büszkeség töltheti el a Mészáros-szülőket azt látva, hogy a kis Lőrinc mekkora karriert futott be. Elégedetten nyugtázhatják, hogy érdemes volt taníttatni, mert kiváló agya nemcsak befogadta a szekmunkásképző tananyagát, de az életben is tudta hasznosítani. Minden bizonnyal ennek köszönhető, hogy a kályhagyár, az útépítés, a szállodaipar, a szemétszállítás, a stadion- és focicsapat tulajdonlás, a bankszektor meghódítása után ettől a szép naptól fogva „vasúttörténeti” jelentőségű cég boldog tulajának tudhatja magát.

„Vasúttörténeti nap”

A hír: V4SIL néven vasúti biztosítóberendezéseket gyártó közös cég alapításáról írt alá megállapodást Magyarország egyik legdinamikusabban fejlődő építőipari vállalatcsoportja, a V-Híd Csoport -Mészáros Lőrinc többségi tulajdonában lévő cége-  a cseh AŽD Praha-val, amely Közép-Kelet Európa piacvezető biztosítóberendezés-gyártója. A magyar vasút több mint 170 éves története tele van olyan sikerekkel, amelyek hozzájárultak a nemzetgazdaság fejlődéséhez. Ma a vasút nemzetközi újjáéledésekor Magyarországon is gőzerővel folyik a vonalak fejlesztése, melynek része a vasúti közlekedés irányításáért felelős úgynevezett biztosítóberendezési- és távközlési rendszerek átépítése is. Ezek az egyébként utasok számára többnyire láthatatlan rendszerek felelnek azért, hogy minden vonat biztonságosan és pontosan közlekedhessen.

Mára azonban a szemaforok helyét átvették a mozdonyokba épített digitális kijelzők, a pályaőrök feladatát pedig az automata sorompók. Ezekre a fejlett eszközökre eddig nem született hazai megoldás, most azonban a magyar V-Híd és a cseh AŽD Praha közös vállalatot hozott létre annak érdekében, hogy ezeknek a vasúti berendezések fejlesztése és gyártása Magyarországon történjen.

A fent említett felolvasás: Mészáros Lőrinc szerint vasúttörténeti a pillanat

A rendezvényen felszólalt Mészáros Lőrinc, a V-Híd többségi tulajdonosa is, aki szerint

vasúttörténeti pillanatot élünk meg, hiszen ezen a piacon eddig csak a nyugatiak tudtak érvényesülni, szinte egyeduralkodók voltak.

Arról is beszélt, hogy

a vegyesvállalat létrehozása nagy lehetőség a V-Hídnak, mivel remélhetőleg ezzel megszületik az első magyar elektronikus biztosítóberendezéseket gyártó üzem. Cél, hogy a biztosító berendezés a nagyobb versenytársak eszközeivel szemben megállja a helyét. A vállalattal a vasútépítés teljes szortimentjét ki tudjuk szolgálni, a vágányépítés és a felsővezeték létesítése nem jelentett különös kihívást

– fűzte hozzá Mészáros Lőrinc.

A vállalatcsoport csaknem 100 milliárd forintos árbevétellel bír 2022-ben, jövőre pedig elindul nagyobb teljesítménnyel a Budapest–Belgrád vasútvonal.

Szerző