Connect with us

Kerítésen innen

Tudja, mit csinált Semjén Zsolt nagypéntekre virradóra? Benyújtott….

Semjén éjszakája ismét aktívra sikeredett: lakást és a bírói munka alóli felmentést ígér az OBT-vezetőknek
Megosztás

Semjén Zsoltot érdekes módon a sötétség különös módon arra sarkallja, hogy „benyújtson”. Főként a magyar országgyűlésnek és rendszerint törvényjavaslatot valami olyanról, aminek nem tesz jót a napfény. Nagycsütörtök éjjelén sem tett másként a keresztény és demokrata.

304.000 milliós magyar kormányvállalás

Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes csütörtök este benyújtotta az Országgyűlés elé a rákosrendezői mini-Dubajról szóló törvénytervezetet – írja a Népszava. Ez a

„Magyarország Kormánya és az Egyesült Arab Emírségek Kormánya közötti gazdasági együttműködésről szóló megállapodás kihirdetéséről”

nevet viseli. Ebben a felek többek közt kitérnek a rákosrendezői projekt részleteire.

Magyarország kötelezettségei

Ennek értelmében a megvalósításhoz szükséges ingatlanokat a kormány eladja azoknak, akiket az arab állam erre a célra kijelöl. Mindezt közbeszerzés és pályáztatás nélkül, összhangban a nemzeti jogszabályokkal. Emellett nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű lesz a beruházás, s

a szükséges infrastrukturális fejlesztéseket a kabinet biztosítja legalább 800 millió euró (304 milliárd forint) értékben.

Mindez gyalogos és közúti felüljáró létesítését, valamint a vasúti pálya befedését jelenti olyan módon, hogy ott egy park legyen kialakítható. Emellett kivezetnék idáig a kisföldalattit, s amennyiben létrejön a repülőtéri gyorsvasút, akkor közvetlen kapcsolat létesül a légikikötő és Rákosrendező közt. Kitérnek arra is, hogy az első tranzakció esetében öt százalékos áfával értékesíti a szükséges területeket.

Egyesült Arab Emírségek vállalásai

A projekt megvalósulása érdekében az Egyesült Arab Emírségek vállalja, hogy egy olyan, ötmilliárd eurós (1934,2 milliárd forint) beruházást hajtson végre a leendő fejlesztő, ami magában foglalja többek közt a rákosrendezői vasútállomás megépítését. Az itt épülő lakásokra szintén öt százalékos áfa lenne érvényes. Nem utolsó sorban azt is kikötik, hogy a két ország létrehoz egy olyan bizottságot, amely elősegíti a megvalósulást.

Mini -maxi-Dubaj

A vitatott mini-Dubaj projektet sok bírálat érte. Többek közt felrótták a szennyezést, valamint azt is, hogy az állam kiárusítja a vagyont. Továbbá olyan hírek is voltak, amely szerint Európa legmagasabb felhőkarcolóját is itt építené meg a kivitelező.

A mini-Dubaj előkészítés zajlik, a terület kiürítése már meg is kezdődött, a MÁV zuglói szolgálati lakásaiban élőknek is menniük kell, mindössze 30 napot kaptak erre.

Vitézy 5 pontja

Vitézy Dávid főpolgármesterségre aspiráló közösségi oldalán 5 pontban szedte össze, hogy szerinte mi a baj a sokak által – egyebek mellett Karácsony Gergely által is ellenzett tervvel:

„A rákosrendező új városrész körüli ügylet azért problémás, mert

  • 1. Úgy adja oda verseny nélkül egy arab befektetőnek a 130 hektáros, fél kerületnyi területet a kormány, hogy semmit nem ír elő, semmit nem vár el, semmit nem rögzít arról, mi épülne oda. Pedig Budapestnek nem újabb luxusbevásárlóközpontra és luxuslakónegyedekre van szükséges, hanem megfizethető új lakónegyedre, új városi jelentőségű közparkra,
  • 2. Minden létező építési előírás alól kiemeli nemzetgazdaságilag a beruházást, így sem az épüetek magasságára, sem a tömbök méretére és funkciójára vonatkozóan nem marad befolyása a kerületi és fővárosi önkormányzatoknak.
  • 3. A szükséges közlekedési beruházásokra nincsenek garanciák: nem szerepel a szerződésben a 3-as villamos átvezetése az új Szegedi úti felüljárón (csak közúti felüljáróról szól a dokumentum), nem rendelkezik a Kisföldalatti szükséges felújításáról és járműcseréjéről (csak a meghosszabbításról) és nincs benne a Nyugati pályaudvar – Rákospalota-Újpest kiemelten forgalmas, itt átvezető vasútvonal átfogó fejlesztése és az új állomás megépítése, csak annyi, hogy “vasúti pálya fejlesztése”. Ráadásul, ami benne van, azt se az arab befektetők, hanem a kormány fizetné – ez azonban így sem elfogadható, nem elégséges.
  • 4. A repülőtéri vasutat a belváros és a Nyugati helyett Rákosrendezőre vinnék – az arab befektetők érdeke fontosabb, mint a nyilvánvalóan a belvárost kereső turistáké és az összes budapestié? Ennek tényleg közlekedéspolitikai és városfejlesztési szempontból az égvilágon semmi értelme.
  • 5. Minden korábbi, a Rákosrendező rozsdaövezet városfejlesztésére készült terv, így az is, amit a BFK-ban mi csináltunk, egy új, városi jelentőségű, legalább 25 hektáros, Zuglót, Rákospalotát, Angyalföldet kiszolgáló közpark létesítésével számolt a Vasúttörténeti Park mellett. Ennek nyoma sincs a dokumentumokban, ez is beépíthető terület lenne a szerződés szerint. Zöldfelületet csak a vasúti vágányok befedésével akarnak csinálni – ennek semmi értelme, egy teherforgalmat is bonyolító vasúti fővonalat befedni méregdrága és nem is lesz teljes értékű zöldfelület.

nemzet színészei

Szerző