Ízlelgessük: 10 milliárd -10.000 millió- közforint! – kerekítve ennyit költött a „gondoskodó” megválasztott kormánypárt „Európa legnagyobb tűzijátékára”, a Tűz és Fények játéka nevet viselőre és a hozzá tartozó showra, ami több mint 4 kilométer hosszan, a Margit hídtól egészen a Petőfi hídig tartott, 40 ezer pirotechnikai effektet használtak fel rá és a műsort 600 drónból álló drónshow, fényfestés és fényshow egészítette ki.
Rogán, a „mindenhez jobban értő” ára….
Emlékeztetőül: fél éve úgy tűnt, hogy a mai másodikos kisiskolások nagykorúvá válásakor tudhatjuk csak meg, hogy mennyit fizettünk a durrogtatásért, ugyanis a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szerint
„az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 27. § (5) bekezdése alapján a közfeladatot ellátó szerv feladat- és hatáskörébe tartozó döntés meghozatalára irányuló eljárás során készített vagy rögzített, a döntés megalapozását szolgáló adat a keletkezésétől számított tíz évig nem nyilvános.”
Rogán -a nemzeti csodagyerek- újabb milliárdok elköltéséről dönthet
Láss csudát…., avagy aki keres, talál
Persze nem a pénzt, amit akár érdemben is el lehetett volna költeni, de legalább a nyers számokat. A Magyar Turisztikai Ügynökség oldalán a 24.hu megtalálta a végösszeget. A közérdekű adatok közé feltöltött dokumentum szerint
a rendezvény teljes költsége 10 milliárd 300 millió forint volt.
Az MTÜ részletesen közzétette, hogyan jött ki ez az összeg:
- a tűzijáték és az ahhoz tartozó, valamint az állami rendezvényekhez kapcsolódó rendezvénybiztosítás 3,2 milliárd forintba került. Ebbe beletartozik a komplex rendezvényszervezési, technikai és a biztonsági feladatok ellátása, az engedélyeztetési eljárások, a tűzijáték, a fényshow, az épületvetítés, a drón show technikai megtervezése, a biztonságos lebonyolítás és logisztikájának teljes körű biztosítása.
- Az állami díszünnepség 233 millió forintba került.
- 4,5 milliárd forintba kerültek a programsorozathoz kapcsolódó rendezvények engedélyeztetései, a tervezések, a technikai, biztonsági és logisztikai feladatok ellátása.
- A médiaköltség közel 2 milliárd forintra rúgott, ebben benne van a médiatervezés, a hirdetési felületek médiavásárlása, a TV-rádió, sajtó, online média és közterületi megjelenések, kreatív tervezések.
(Ehhez érdemes hozzátenni, hogy a közterületért egy fillért sem kellett fizeniük, a hírdetéselhelyezés pedig a „baráti média” támogatási összege lehetett.)
Közlöny van róla: a kormány ingyen használhatja a közterületet a pót-tűzijáték előtt-alatt és után is
- Az egységes arculati megjelenésre 351 millió forintot költöttek, ez a tétel magába foglalja a weboldalfejlesztést, a dekorációt, a márkaazonosítóval ellátott ruházatot, kiegészítőket, poharakat.
Kovács Zoltán: tűzijáték, az nem lesz, hiszen ez már egy fesztivál!