Kerítésen innenKiemelt hírek

Szijjártó szerint dilis az, aki nem vesz fel kínai hitelt, hogy abból kínai vállalatokkal vasútat építsen kínai termékek szállítására?

A kormány Szijjártó száján keresztül tudatosította a nagykövetekkel, hogy Magyarországon nem "EBESZ-megfigyelgetünk", különben.....

Érdemes megjegyezni a dátumot! – 130, vagy 2.400 év múlva október 15-én lesz esedékes, hogy megtérül a Budapest-Belgrád vasútépítés. Nem olvasta félre a kedves érdeklődő és az újságíró sem írta el, valóban úgy tartják a szakértők, hogy a 85%-ban kínai hitelből épülő Budapest-Belgrád vasútvonal, amiről nagyjából ennyit lehet tudni, hiszen titkosították a szerződés részleteit, szaldója 0 legyen, vagyis ezután kezd majd az utódoknak némi hasznot hajtani. Na nem a hitelezőnek, Ő ugyanis Öntől, meg Öntől, szóval mindannyiunktól behajtja kamatostól!

Kíváncsi lennék, az otthoni büdzsét is hasonlóan kezelik a döntnökök?

A jelképes alapkőletétellel hivatalosan elkezdődött az ország jelenleg folyamatban lévő legnagyobb építési beruházása, a Budapest–Belgrád vasútvonal Soroksár és Kelebia (vagyis az országhatár) közti felújítása. Az eseményre Kiskunhalason, vagyis a vonal déli végén kerítettek sort, részt vett Palkovics László innovációs miniszter, egyben a felújításért felelős kormánybiztos, Tomislav Momirović szerb közlekedési miniszter, Homolya Róbert, a MÁV–Volán-csoport elnök-vezérigazgatója, Bányai Gábor országgyűlési képviselő és videokapcsolaton keresztül Ning Jizhe, a kínai Fejlesztési és Reform Bizottság alelnöke.

Hitel hitel hátán….

A 2019-ben aláírt kivitelezési szerződés azért csak 2020 közepén lépett hatályba, mert addigra sikerült tető alá hozni a kínai Eximbank és a magyar állam közti hitelszerződést.

A hitel minden részletét nem ismerni, Varga Mihály pénzügyminiszter annyit árult el róla, hogy fix, 2,5 százalékos kamatozású, és a projekt körülbelül 700 milliárd forintos összköltségének 85 százalékát fedezi – vagyis megelőlegezi, hiszen hitelről van szó.

Szijjártó kemény szavai….

„Mindazok, akik a Budapest-Belgrád gyorsvasút kiépítése, illetve a görög kikötőket Nyugat-Európával összekötő szállítási útvonal létrehozása ellen érvelnek, Magyarország és Szerbia versenyelőnyét akarják elvenni”

– jelentette ki a külgazdasági és külügyminiszter hétfőn Újvidéken, a Budapest-Belgrád vasútvonal Újvidék és Kelebia közötti szakaszának alapkőletételén. Szijjártó Péter az MTI beszámolója szerint hozzátette:

„Akik a projekt ellen érvelnek, más országok malmára akarják hajtani a vizet, és szembe mennek a magyar és a szerb nemzeti érdekekkel.”

A miniszter arról beszélt, hogy egyre több kínai áru érkezik a görögországi kikötőkbe, és ezen áruknak valahogy el kell jutniuk Európa középső és nyugati felébe

Így egy nagy verseny indult meg azért, hogy mely országokon keresztül fog vezetni a leggyorsabb szállítási útvonal. Szerbia és Magyarország is benevezett ebbe a versenybe, ehhez azonban arra van szükség, hogy legyen egy modern, gyors közlekedést lehetővé tevő, biztonságos vasútvonal, mondta. Hozzátette: ennek a megvalósítása zajlik most Belgrád és Budapest között, és 2025-re mindkét oldalon elkészül a vasút. Az új, több mint 300 kilométeres vasútvonal

“kétvágányúsított, végig nagy sebességet lehetővé tevő villamosított vasútvonal lesz, ezzel Magyarország és Szerbia fogja biztosítani a leggyorsabb szállítási útvonalat a görög kikötők és Nyugat-Európa között”.

Ha megírná véleményét, vagy megvitatna ezt-azt másokkal, esetleg kérdése lenne a cikkel kapcsolatban, Facebook oldalunkon megteheti!

Kapcsolódó

 

Szijjártó szerint dilis az, aki nem vesz fel kínai hitelt, hogy abból kínai vállalatokkal vasútat építsen kínai termékek szállítására?

About Author

Comments (3)

  1. Igy már érthető, hiszen Belgrád nagy multú és közismert görög kikötő!

  2. A MAGYARORSZÁGON volt ipart már tönkretette a KÍNAI BÓVLI…most jön a nyugati országok iparának tönkretétele..

Szólj hozzá!