Egy egészen új típusú fizetési rendszer tesztje folyik a Lidl spanyolországi hálózatában. Ezzel az áruházlánc igyekszik megtörni a Google és az Apple hasonló rendszereinek piaci uralmát.


Coki a bankoknak?

Amennyiben sikeres lesz a teszt, akkor nem csak a bevezetőben említett világóriások mellé érkezik be a lánc, de jókora összeghez is jut a fillérek jóvoltából amiket egy-egy vásárlásnál megspórol, hiszen nála marad az a 0.15 és 0.2 5% között mozgó összeg, amit eddig a tranzakció bonyolítójának fizetett, márpedig ha a Lidl forgalmát vesszük alapul, ez is egy kisebb vagyon.

Az azonnali közvetlen nyereség mellett más érv is szól a rendszer fejlesztése mellett, méghozzá az, hogy így fontos adatokhoz jut látogatói vásárlási szókásásainak feltérképezésével.

Nincs ingyen ebéd, ki tudná ezt jobban, mint a Lidl?

Természetesen a multi tudja, hogy semmit sem adnak ingyen, ezért azoknak, akik letöltik a vásárláshoz szükséges app-ot, és használjál is azt, különféle kedvezményekkel kedvesednek.

A kedvezményeken túl, mivel ismerik és feldolgozzák az egyes vásárlók kedvenc termékeit, azokat, amiket visszatérően vásárolnak, hasonló új termékekről személyre szólóan tájékoztatják is az applikáció segítségével.

“A Lidl Plus a Lidl digitális fejlesztésének része” – mondta a Lidl Németország digitális igazgatója, Dominik Eberhard FAZ a Lidl Plus alkalmazás indításakor. (Frankfurter Allgemeine)

A “Lidl Pay” rendszer, ha Spanyolországban sikeresen zárul a teszt, az összes európai egységben bevezetik, ennek pontos időpontja még nem ismert, de sokan úgy vélik, hogy amennyiben a tesztet megkedvelik a vásárlók, akkor már 2020-ban megtörténhet az áttörés.

Biztató vizsgálatok és elgondolkoztató valóság

A PWC tanácsadó cég által végzett felmérés szerint a 30 év alatti németek 46 százaléka fizet az okostelefonnal, vagy a táblagéppel. A 60 év felettiek körében ez 12 százalék. A mobil fizetési rendszereket minden negyedik német használja. Hollandiában és Belgiumban a fogyasztók mintegy fele már használja okostelefonját fizetésre.

Természetesen -mint minden jó dolognak ennek is megvan a maga árnyoldala. Gondoljunk csak arra, hogy szaporodik azoknak a cégeknek a száma, melyek rendelkeznek az adataink felett. Ami viszont biztató, hogy legalábbis ez esetben a döntés a miénk, csatlakozunk, vagy nem? Akarjuk-e kihagyni a pénztári sort, helyette úgy fizetünk, hogy telefonunkkal leolvassuk az árú kódját és már vihetjük is.

Nálunk meg…

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét