Connect with us

Budapesti hétköznapok

Titkos Mini-Dubaj a Városliget mögött? – Sem a XIII. sem a XIV. kerület, de Budapest önkormányzata sem tud a kormánytervről

Megosztás

Egy újabb „nem publikus” gigaberuházás -„mini-Dubaj”- van készülőben, amiről a kormány hallgat, a területileg érintett budapesti kerületek és maga a főváros önkormányzata is úgy nyilatkoztak, hogy gőzük sincs róla.

24.hu: visszadátumozva felcsempészték az állami vezetők fizetéseiről szóló adatokat a kormányzati honlapra
Megosztás

Egy újabb „nem publikus” gigaberuházás -„mini-Dubaj”- van készülőben, amiről a kormány hallgat, a területileg érintett budapesti kerületek és maga a főváros önkormányzata is úgy nyilatkoztak, hogy gőzük sincs róla.

Ahogy az lenni szokott, avagy „mélytorok-infó

Egy dubaji üzletember már tárgyal a kormánnyal arról, hogy a Mol-toronynál is magasabb felhőkarcolót építsen a Rákosrendező vasútállomás közelébe

– írta a Telex a VSquare értesülése alapján. A cikk szerint a kormánynál az a Mohamed Alabbar jelentkezett be, aki a világ legmagasabb és Dubaj leghíresebb épületét, a 828 méteres Burdzs Kalifát is építette.

A zuglói területre egy kisebb, 220-240 méteres felhőkarcoló van tervben, ez viszont még így is jóval magasabb lenne, mint a 143 méter magas Mol-torony, Budapest legmagasabb épülete.

„mini-Dubaj”

Alabbar cége, az az Emaar Properties nemcsak egy tornyot építene, a VSquare megfogalmazása szerint egész „mini-Dubajt” álmodott a jelenleg a MÁV, vagyis a magyar állam tulajdonában lévő területre, irodablokkokkal, luxuslakásokkal

– írta a portál. A beruházásról állítólag már

előrehaladott tárgyalások zajlanak Alabbar és a kormány között,

egy kormányülésen is előkerült, a területet birtokló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) pedig vizsgálja az Emaar terveit.

Nyár elején nagy volt a mozgás a Rákosrendező körül, potenciális befektetők, de főleg az ő tanácsadóik készítettek anyagokat a lehetséges négyzetméterárról, fajlagos költségekről

hallotta a portál szakmai forrásoktól. A potenciális pályázatról a magyar ingatlanfejlesztők mindvégig azt gondolták, hogy ez olyan lépték, amit valószínűleg nem magyarok fognak csinálni,

sokkal inkább valami elsőkategóriás külföldi csapat, mert szakmai, szellemi és főleg anyagi okokból ehhez nagyobb méret kell, mint ami itthon bárkinek van.

Senki nem tud semmit….?

A Telex kereste az érintett kerületeket, valamint a Fővárosi Önkormányzatot, de sem a XIII. sem a XIV. kerület nem tud a tervekről, és Karácsony Gergelyéknek sincs információja a beruházásról és bár a főváros bármilyen városfejlesztésről kész lenne tárgyalni a kormánnyal vagy beruházókkal, a tapasztalat az, hogy az ilyen léptékű projekteket a kormány kiemelt beruházási státusszal látja el,

„a helyben lakók demokratikusan választott önkormányzatait a hasonló projektek előkészítéséből kihagyja”,

az azzal összefüggő önkormányzati hatásköröket elvonva pedig teljesen megkerüli a helyi politikusokat.

„A rákosrendezői pályaudvar egy olyan fejlesztési terület, amelyen a kompaktváros elveinek megfelelő, korszerű új városnegyed lenne létrehozható. Egy ilyen léptékű városfejlesztési projektet csak parlamenti és önkormányzati ciklusokon átívelő konszenzussal, széles társadalmi egyeztetést követően szabad elindítani, ennek hiányában a fejlesztés – már a kivitelezés időigénye miatt is – könnyen elakadhat”

– írták. A portál kereste a területet birtokló Magyar Nemzeti Vagyonkezelőt, a VSquare pedig a kormány és az Emaar képviselőinek is küldött kérdéseket, de ezekre a megkeresésekre nem érkezett válasz. A Telex építőipari forrásai szerint a Rákosrendező területfejlesztése régóta napirenden van, a terület hasznosítására készült is pályázat, azt viszont, hogy ez hol tart, és ki adott be pályázatot, nem tudták a nyilatkozó szakemberek.

Szerző