Connect with us

Kerítésen innen

113 milliós bírság a fogyasztók megtévesztéséért

Megosztás

A Gazdasági Versenyhivatal  feltárta, hogy a Telemarketing International Kft. és osztrák anyacége, a Mediashop GmbH négy termék esetében megtévesztő kommunikációt folytatott. A GVH versenytanácsa a két vállalkozással szemben összesen 113 milliós bírságot szabott ki.

113 milliós birság
Megosztás

A Gazdasági Versenyhivatal  feltárta, hogy a Telemarketing International Kft. és osztrák anyacége, a Mediashop GmbH négy termék esetében megtévesztő kommunikációt folytatott. A GVH versenytanácsa a két vállalkozással szemben összesen 113 milliós bírságot szabott ki.

Jóvátételi kötelezettség

A vállalkozások ezen felül utólagos megfelelési intézkedéseket és egyes érintett fogyasztók javára teljesítendő jóvátételt is vállaltak.
A GVH azzal a gyanúval indította meg 2021 végén a versenyfelügyeleti eljárást, hogy a Telemarketing International Kft. (a Mediashop weboldal üzemeltetője) és osztrák anyacége tisztességtelenül reklámozta elektromos gyomirtó készüléküket országos televíziócsatornákon, valamint direkt marketing eszközökkel.

113 milliós bírság

Kedvezmények és az időkorlát

A vizsgálat során a GVH több termék (Hammersmith Bionic Burner, Hammersmith Bionic Trimmer, MicroTouch Solo, Harry Blackstone AirBlade) esetében is megtévesztő kommunikációs gyakorlatokat tárt fel. A vállalkozások többek között azt a látszatott keltették, hogy a termékek árából adott kedvezmény csak korlátozott ideig elérhető, megtévesztően kommunikáltak a versenytársakhoz képesti árelőnyről, az egyes tartozékok „ajándék” jellegéről, valamint egyes termékek funkcionális tulajdonságairól is.
A beszámoló kitért arra is, hogy az eljárás alá vont vállalkozások a vizsgálat során érdemi együttműködést tanúsítottak, a jogsértéseket elismerték, és a vizsgált gyakorlatokkal még az eljárás alatt felhagytak. A vállalkozások emellett részletes és összetett utólagos megfelelési intézkedéseket ajánlottak fel, továbbá egy termék (Hammersmith Bionic Burner) esetében lehetővé tették, hogy a fogyasztók, akik megvásárolták annak kiegészítő termékét, a megvásárolt kiegészítőt – az eljárás alá vontak költségén – visszaküldjék, a teljes vételár visszatérítése mellett.
A GVH versenytanácsa az együttműködést és az önkéntes vállalásokat is figyelembe véve a két vállalkozásra összesen 113 milliós  bírságot szabott ki, a vállalások teljesítését pedig kötelezően előírta. A kötelezően előírt utólagos megfelelési erőfeszítések teljesítését a GVH nyomon követi.

Egyszer volt!

Szerző