Connect with us

Banánköztársaság

L. Ritók Nóra: próbálom mindig érteni a döntések hátterét….

Megosztás

Azon gondolkodtam, vajon mennyire határozza meg a döntési helyzetben levő vélekedését a közoktatásról az, hogy milyen oktatásban részesült.

Megosztás

Azon gondolkodtam, vajon mennyire határozza meg a döntési helyzetben levő vélekedését a közoktatásról az, hogy milyen oktatásban részesült. Vajon milyen pozitív vagy negatív élményei voltak? Nem igazán azt tartom fontosnak, hogy mit tanult meg, hanem azt, milyen viszonyulást alakított ki magában pl. a pedagógusokkal kapcsolatban, vagy az iskolai légkör tekintetében? – írta gondolatébresztő bejegyzését közösségi oldalán L. Ritók Nóra, az Igazgyöngy Alapítvány vezetője.

Nyilván ehhez jött még egy fontos befolyásoló tényező,

az otthon, a szülők viszonyulása az iskolához, véleménye a tanárokról, az, hogy a család képes volt-e erősíteni, vagy épp gyengítette az iskola hatását?

Addig nincs gond, amíg az emberekben ez csak saját viszonyulás marad. Addig legfeljebb a saját gyerekét befolyásolja. De amikor valaki döntési pozícióba kerül, akkor az egész iszonyúan veszélyessé válik. Mert elkezdi átalakítani a közoktatást egy általa jónak vélt, a saját tapasztalataira építő rendszerré.

Amiben, ha ő és a szülei is léhűtőnek tekintette a pedagógusokat, mert nyáron szerinte nem csinálnak semmit, és egyébként is fél napokat dolgoznak, akkor

olyan rendszert hoz létre, amiben megmutatja nekik, hogy szerinte hogyan lennének rendesen munkára kényszerítve.

  • Ha tetszett neki, hogy az órákon a légy zümmögését is hallani lehetett, és rettegve figyelte a tanárt, de közben arra vágyakozott, hogy egyszer majd tőle is így féljenek, akkor ilyen rendszert teremt, mert ezt a rendet tartja jónak. A félelemmel kikényszerített rendet.
  • Ha nem a kérdezés, a gondolkodás, a saját vélemény, hanem a kipipált tényadatok ismerete jelentette számára a sikerélményt, mert azt értette, míg a másikat nem szerette, akkor olyanná alakítja, ahol ez lesz a minőség mutatója.
  • Ha olyan tartalomra emlékszik, ami neki tetszett, ahhoz rendezi át az ismeretanyagokat.
  • Ha élvezi, hogy minden olyanná alakul, amit ő tart jónak, elhiszi, hogy ő a mérték.

Nem találok más magyarázatot arra, hogy miért fogadták el a státusztörvényt,

miért alakítják úgy a közoktatást, ahogy… miközben a világ másról szól, más elvárásokat fogalmaz meg az iskolarendszer felé. A szakmaiság elvérzik, a pedagógusok menekülnek, de nem érdekli a döntéshozókat semmi, csak az, hogy hozzájuk igazodjon minden.

Olyan az egész mint egy nyomasztó filmélmény. Csak az a baj, hogy ez a valóság.”

Orbán: „Nálunk az a szokás, hogy a gyerekek nem beszélnek bele a szülők dolgaiba”

A kommentekből….

„Fejér megye 5 választott fideszes parlamenti képviselőjéből 3 tanár !!!! valószínüleg a 136-ból további pedagógusnak tanult politikus is van
a pártfegyelem egy dolog, de a cinizmus, a gőg és egyéb megnyílvánulások ezen személyektől érthetetlenek”

„Azt hiszem, hogy túlságosan sokat feltételezel Nóri ezekről a döntéshozókról. Te is és mások is megpróbálják megmagyarázni ezt a jelenséget. Azonban erről nincs szó. Itt mindössze egy köztörvényes bűnöző, aki mellesleg komplett őrült, az ő beteges ámokfutása az, ami itt működik. Ő pedig az új genocidium megvalósítója. Oktatás, egészségügy és szociálpolitika. Ezek megszüntetésével kiirtja a lakosság jó nagy részét, ami által rengeteg pénz marad rá, mivel ezek a területek jelentős összegeket emésztenek föl egy normális társadalomban. Ez azonban nem az, de nem vagyok alkalmas arra, hogy meghatározzam a komplex indokát. Ezzel az eljárással ugyanakkor kiélheti a vágyait, ráadásul több hasonló gonosztevőnek is ötleteket adhat, és el is indulhat a Világ Ura pozició felé. Kár, hogy a világ ebbe beledöglik.”

„Igenám, de a saját gyerekeiket nem ilyen magyar állami iskolákba küldik. Bizony tudják, hogy az angol, a svajci vagy egyszerűen csak a nyugati iskolák jobbak. És akkor bizony lelepleződnek, hogy osztálytársadalomban gondolkoznak, amelyben ők az elit.. Akikről ma döntöttek, az meg a plebsz. Ha gyerek, ha tanár. Szóval nem jár nekik jóindulat vagy jóhiszeműség. Nem, ezek gazemberek.”

„A magyarázat az, hogy azt a gombot nyomják meg, amit mondanak nekik – már rég nem gondolkoznak…”

„Szerintem az igennel szavazók nem az oktatáshoz való viszonyulásuk, a saját iskolai emlékeik alapján döntöttek, hanem a hatalommegtartás érdekében. Minél kevésbé gondolkodnak az emberek, annál inkább arra szavaznak, amerre a hatalom propagandája tereli őket. Orwelli világ.”

„136 parancsra cselekvő szavazott. Nem a tapasztalataik alapján, nem a véleményük szerint, hanem amit előírtak nekik. Remélem, hogy egyszer majd rájönnek a hibáikra és nagyon fogják szégyellni magukat. Nincs is leírható szavam rájuk, de amiket gondolok!!!!! Gyalázatosak, hogy ezt megtették!”

„A döntések háttere egyszerű és gyalázatos. A hatalom és a pénz megszerzésének és megtartásának aljas ösztöne.”

„Nyomjuk már azt a gombot…éhes vagyok és a Parlament éttermében ho…r lesz kav….ral! Valahogy így képzelem…”

„Sajnos, ott keres logikát, ahol nincs. A 135 kormánypárti döntéshozó nyilván 135 féle pedagógusi/iskolai élményekben, szülői attitűdben, nevelésben, korcsoportos tapasztalatokban részesült. A mai szavazás nem ezt tükrözi, mert nyilván nem mind a 135 „elfogadónak” tetszik ez a törvény, egyszerűen a pártfegyelmet követve szavaztak. Mert bizonyosan nem „lelkiismereti szavazás” történt ma délután. S miért így történt? Mert féltik a húsosfazék melletti helyüket, illetve már csak olyanok ül(het)nek a képviselői székekben, akik számára a lojalitás, a szervilizmus kettőse mindent felülír.”

„Nem akarom bántani a pedagógus társadalmat, de az a nagy többség hallgat, aki máshová nem való es ezért keményen kiáll a hatalom gyakorlói mellet. Sajnos tapasztalat, de ugyan ez jellemzi az egeszsegugyben dolgozókat is!! Engem az erősít, hogy a tőlem mar elmenő gyerekek nem ilyen felnőttek lesznek. Az, hogy a kormánypárti kepviselokben nincs kétely ez azért van mert ott találták meg a helyuket, ebben a “gondolatlanisagban” érzik jol magukat. Es ez nagyon szomorú nemzetunkre es a jövőnkre nézve!”

„Szavaztak az egyáltalán nem tisztelt ház jól fizetett statisztái. Van valaki aki meglepődött? Van valaki aki hitt benne, hogy lehet más az eredmény? És van valaki aki elhiszi, hogy nem kerül rá menetrend szerint az az aláírás? Hahó, ébresztő! Amíg aludni tetszettek, addig itt szép csendben egzitált a nagybeteg demokrácia és egy ocsmány diktatúra férkőzött be a helyére. Vagyis megszűnt a jogállam. Egyetlen ember akarata érvényesül. És ennek az embernek most az áll az érdekében, hogy a társulata imitálja a demokráciát.”

„Nem gondolom, hogy a 136 „bátor” embernek egyforma iskolai élményei voltak. Egyetlen valakinek igen – és az az egy a kezében, a zsebében tartja az összes többit.”

Szerző