Connect with us

Kerítésen innen

Nem leszek szíves elnézni, hogy lopják az időmet, a pénzemet – Egy MÁV-átvert válaszlevele

Megosztás

„Nem tudom azt mondani a kedves magyar honfitársaknak, hogy elképesztő jó szolgáltatást biztosítunk, gyertek és utazzatok. Ezzel szemben azt tudom nekik mondani, hogy nézzétek, ez olyan, amilyen, de a miénk, és olcsón adom ezt a szolgáltatást….” – üzente munkáltatójának, a népfenségnek, a MÁV-állapotának elfogadtatása érdekében.

Ilyen egyszerű? 7 bűnrossz szokásod zúdítja be az életedbe a szegénységet!
Megosztás

„Nem tudom azt mondani a kedves magyar honfitársaknak, hogy elképesztő jó szolgáltatást biztosítunk, gyertek és utazzatok. Ezzel szemben azt tudom nekik mondani, hogy nézzétek, ez olyan, amilyen, de a miénk, és olcsón adom ezt a szolgáltatást….” – üzente munkáltatójának, a népfenségnek, a MÁV-állapotának elfogadtatása érdekében.

MÁV-történetek a közelmúltból….

Érdekes „kihívásnak” lehettek részesei -amúgy meglepi gyanánt- nemrég egy szombati hőségnapon a Napfény InterCity-vel Szegedről Budapestre utazni vágyók. Feltehetően megütötték a MÁV-jackpotot, mert különleges „cügöld magad” akció keretében próbálhatták ki állóképességüket, ha akarták, ha nem. Az esetnek különösen örülhettek a gyerekes családok és az élemedett korúak, de a köztük lévő korosztályt sem hagyhatta hidegen a „gondoskodás”.

Vagy emlékeznek arra, hogy május elején a nem megfelelő műszaki állapota miatt nem folytathatta útját Hamburgba a MÁV egyik vonata? A Nyugati pályaudvarról induló Hungária EuroCity-t a német személyzet a műszaki állapota miatt nem volt hajlandó „átvenni” így az körülbelül 350 utassal a fedélzetén a cseh–német határállomáson ragadt – írta a Iho.hu. Lázár János építési és beruházási miniszter szerint a német vasutasokból hiányzó jó szándék volt az ok.

Lázár „felelős álláspontja” akkor ez volt…

„Összefoglalóan tehát elmondható, hogy az utasokat megkímélő, az utasbiztonságból ugyanakkor jottányit sem engedő megoldáshoz mindössze egy dolog kellett volna: jó szándék. Ez azonban az adott helyzetben éppúgy hiányzott a németországi illetékesekből, ahogyan hiányzik a baloldali sajtótermékek és pártok képviselőiből, akik előbb akarták elhinni és – ami rosszabb – elhitetni a magyar közvéleménnyel, hogy a magyar államvasutak szerelvénye nem felelt meg a nemzetközi előírásoknak, mint azt, hogy esetleg vele szemben történt igazságtalanság”.

Elég a MÁV-bocsánatkérésből!

Gerlóczy Márton író is egyike volt azoknak, akiket finoman szólva is „hátrányosan érintett” egy „MÁV-baki”. Közösségi oldalán így számolt be a levélváltásáról a cég ügyfélszolgálatával:

„Amint arról a visszatérítési igénybejelentő lapomból értesülni tetszett, az általam július 28-án igénybe vett 524-es számú vonattal a menetrend szerinti 1 óra 25 perc helyett 3 óra 50 perc alatt jutottam le Budapestről Mezőkövesd állomásra. További félórát töltöttem el az igénybejelentő lappal való baszakodással a máskülönben igen készséges pénztárosnő, H. Mónika társaságában.

A vonatom 50 percet a pusztában állt, és ahelyett, hogy előre ment volna, hátrafelé indult tovább. Nem messze Szihalomtól, ahol tüzesen süt le a nyári nap sugára, az Önök édesanyja járt a fejemben. Emiatt szíves elnézését kérem.

Itt szeretném ugyanakkor tájékoztatni arról, hogy a Rose d’Or nevű luxushajó tankjába 130.000 liter gázolaj fér, ami mai áron 81.640.000 forintba kerül. Az én menetjegyem ára 2820 forint volt. Nem kell ahhoz az átalány-kártérítési szabályok nagy ismerőjének lenni, hogy kiszámoljuk, 28.950 db (azaz huszonnyolcezer-kilenszázötven) teljes árú Budapest-Mezőkövesd menetjegy árát tudnák ebből az összegből visszafizetni a károsultaknak.

705 (azaz hétszázöt) ki nem fizethető forint kártérítés jár ma Magyarországon egy 107 perces késésért.

Nem leszek szíves elnézni, hogy lopják az időmet, a pénzemet.

Azt kívánom Önöknek, hogy üljenek az idők végezetéig egy Füzesabony és Szihalom között veszteglő Inter City másodosztályú kocsijában egy nyugdíjas asszonnyal, aki Kassára igyekszik, hogy végre láthassa Rákóczi sírját. Ott rohadjanak meg abban a kocsiban az üzletszabályzatukkal együtt.”

Szerző