Connect with us

Banánköztársaság

Aki hétfőn (?) a Budakeszi út környékéről indult tömegközlekedve a dolgára, tuti elkésett

Megosztás

Több üzenetet is kaptam ma arról, hogy Budakeszin és a Budakeszi úton nem lehetett felférni reggel a buszokra. A mai nap tényleg az átlagosnál is rosszabb volt: a műholdas forgalomirányító rendszer adatai szerint reggel 7 és 9 között a 22-es, 22A és 222-es vonalakon 35 db busznak kellett volna belépnie Budakesziről Budapestre, ehhez képest 21 db lépett be – ez az előírt szolgáltatás 60%-a – kezdte bejegyzését Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár közösségi oldalán.

Georg Lazar: rám ne SUMMITsanak…! - A "guruló forintjainkat" nem kímélve erősítik a diaszpórában élők „magyarságtudatát”
Megosztás

Több üzenetet is kaptam ma arról, hogy Budakeszin és a Budakeszi úton nem lehetett felférni reggel a buszokra. A mai nap tényleg az átlagosnál is rosszabb volt: a műholdas forgalomirányító rendszer adatai szerint reggel 7 és 9 között a 22-es, 22A és 222-es vonalakon 35 db busznak kellett volna belépnie Budakesziről Budapestre, ehhez képest 21 db lépett be – ez az előírt szolgáltatás 60%-a – kezdte bejegyzését Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár közösségi oldalán.

Ezzel a szolgáltatással nyilván senkit nem fogunk meggyőzni,

hogy az autóját létéve busszal járjon Budapestre, de a ma Budakesziről a fővárosba vagy városon belül a Budakeszi útra ingázók számára is azt jelenti, hogy elkésnek és 10-20 percen át kell egy buszra várniuk, amire felférnek – írta hozzátéve

én is a 22-es busszal jártam iskolába minden reggel, zsúfoltság mindig is előfordult, a régóta tervezett, de a beruházások felfüggesztése miatt ismét a levegőben lógó buszsávok híján a buszok nyilván sokszor a dugóban ragadnak Budakeszin.

A dugók mellett azonban most még személyzethiány is tetézte a bajt, ahogy ez mindennapos mostanában, a Volánbusz az utóbbi időben rendszeresen nem adja ki az előírt mennyiségű buszt a kék agglomerációs vonalakra, a 22-es buszscsaládról ma 4 db busz is hiányzott csak emiatt, de Törökbálint, Solymár és Gyál felé is hiányoztak buszok. Eközben persze a bezárt vasútvonalakon buszok tucatjai pótolnak vonatokat az ország más részein…

Általánosságban is érezhető,

hogy a pár éve az állam által átvett kék buszos agglomerációs járatokon a járműpark dicséretes modernizálása ellenére, melyen magam is sokat dolgoztam, összességében romlik a szolgáltatás megbízhatósága.

Ezen változtatni kell, Budapest számára elemi fontosságú buszcsaládok ezek, amelyek tízezrek számára jelentenek alternatívát Budaörs, Budakeszi, Nagykovácsi, Solymár, Gyál, Törökbálint, Pécel és más települések felől Budapestre, ráadásul Budapesten belül is ezek jelentik a helyi közösségi közlekedést,

például a 22-es család esetében a Budakeszi út térségében – éppen ezért a Fővárosnak és a BKK-nak is van itt tennivalója, nem lehet csak az államra mutatni, hisz a jegybevételek a belső szakaszokon a fővároshoz folynak be.

Ami viszont biztos: nem fér bele, hogy 10 buszból 4 kimaradjon a reggeli csúcsidőben

-foglalta össze véleményét Vitézy.

A hozzászólásokból

„az szep dolog hogy a fovarosi szakaszon a BKK-e a jegybevetel, viszont a kozossegi kozlekedes allami tamogatasa mintha nem igazan lenne rendben az elmult evekben. nem igy van? a volanbuszos sofor/buszhianynak pedig koze lehet az 1-es vasutvonal potlasahoz is, amihez aztan vegkepp semmi koze a BKK-nak.”

„Konyorgom hagyjuk mar egymas hulyiteset a budakeszi buszsavval, a valasztasok koruli idoszakban a triggeleresen kivul semmi ertelme nincs a temanak. Se akarat, se penz nincs ra jelenleg. Budakeszire 2 eve koltoztem, Budapestrol, egeszen elkepesztonek latom, hogy egy videki telepules kozlekedesszervezese alul tudja mulni Budapestet.”

„Személyed iránti legnagyobb kritika buszos körökben, hogy amikor létrehoztad a BKK-t, a szolgáltatói szerződésből egyvalamit felejtettél ki: az embert! Elvárt a járművek egységes arculata, az utastájékoztatás stb, de az ember hiányzik belőle! A sofőrök irdatlan mennyiségű kortizont termelnek munka közben és úgy pörgetik őket mintha a Lopott Idő c. film elevenedne meg. Ehhez társul még -egy edzett embert is megviselő- bioritmus szétesése az össze-vissza beosztás miatt. Egyszer hajnali fél4-kor kezd, másnap reggel 8-kor, majd ismét hajnali fél5 és így tovább.”

„A személyzethiányon nemcsak jó magas fizetéssel, hanem sofőrbarát intézkedésekkel is lehetne jelentősen enyhíteni.”

„Gyermekeim a budakeszi gimnáziumba jártak, kifelé. A Budagyöngyénél volt, hogy csak az 5. buszra fértek fel. Ezért is tették gyakori iskolakezdésnek a 7!!! órát!”

„A zsúfolt buszok mellett ezzel az a probléma, hogy tervezhetetlenné teszi az ember napját. Ugyanis iszonyat frusztráló, mikor kinézel magadnak egy buszt a neten vagy az applikációban és ott vársz rá a megállóban percek óta és nem jön. Akkor inkább legyen ritkásabb a menetrend és cserébe igazodjon jobban a valósághoz!”

„Lassan el kell gondolkodni, mindegyik szolgáltatónál, hogy meddig lehet a keretmenetrendeket, fordákat egyre járművezető-ellenesebbre szerkeszteni. Meddig szivathatóak a vezetők a beosztással, a saját kocsik elvételével. Ha senki nem fog vezetni, késő lesz felébredni.”

Szerző