Kerítésen innen

Klíma nélküli vonatban rekedtek az utasok, ki kellett törniük az ablakokat

klíma nélkül

Azonnali belső vizsgálatot indított a MÁV, mert utasok rekedtek egy meghibásodott, klíma nélküli kocsiban csütörtök este a Keleti pályaudvaron. Az utasok a nagy hőség miatt ablakot törtek ki.

A személykocsi helyett az utasok komfortja és biztonsága érdekében a MÁV-START egy tartalék kocsit állított volna be

A MÁV pénteken közölte: a Zürichbe és Münchenbe közlekedő Wiener Walzer – Kálmán Imre nemzetközi vonaton műszaki hiba és a rendkívüli hőség miatt meghibásodott az energiaellátó berendezés, ezért nem volt áram az egyik kocsiban.

A kocsik rendezéséhez, a meghibásodott kocsi kihúzásához szükséges tolatási műveletet viszont úgy kezdték meg, hogy utasok maradtak a kocsiban.

A klíma hiánya miatt a tárolóvágányon álló kocsiban felmelegedett a levegő, ezért az utasok a személykocsi ablakát betörték, vésznyitóval az ajtókat kinyitották

A kitört ablak miatt rendőrségi helyszínelésre volt szükség, és a vonat csak hajnalban tudott elindulni.

Az utasok közül többen posztoltak a MÁVINFORM oldalára

“Köszönjük MÁV az aszalást. Ha a kitört ablakért még ti hívtok rendőrt miután gyerekek tartózkodtak a kocsiban és konkrétan levegő se volt…”

Erre érkezett is válasz egy másik utastól.

“Ezzel sajnos egy a probléma hogy ez garázdaságnak minősül, és nem lehet igaza az utasnak!”

Egy másik utas szemtanúja volt az ablakkitörésnek

“Végignéztem az egészet és tényleg pattanásig feszült a helyzet. Jobbnak láttuk eltűnni, mert kicsit paprikás lett a hangulat. Egy kislány lett rosszul a melegtől és az úr emiatt “kinyitotta” a nem nyitható ablakokkal teli kocsit. De jobb is ez így.”

És még egy utas beszámolója

“Én személy szerint köszönöm annak a fiatalembernek, aki kitörte az ablakot, mert igenis ép ésszel gondolkozott!! Nem tudom a kedves MÁVosoknak feltűnt-e, hogy pici gyerekek is utaztak azon a már-már szaunának minősülő “vonaton”! És igenis, a helyzet megkövetelte, hogy az emberek (ÉLETEK!!) levegőhöz jussanak… hőségriadóban, tájékoztatás nélkül bezárni az embereket egy ‘kazánházba’, több órán keresztül… mit gondoltak, hogy nem lesz pánik? Nem kell több tragédia… a MÁVnak igenis feladata lett volna biztosítani az utasok biztonságát!”

Az eset részletes kivizsgálása azonnal megkezdődött, a belső vizsgálat többek között kitér arra is, miként fordulhatott elő, hogy utasokkal a fedélzeten tárolóvágányra húzták a meghibásodott kocsit.

Az országos tisztifőorvos döntése értelmében hétfő óta a legmagasabb, harmadfokú hőségriasztás van érvényben.

A MÁV-START az utasok kártalanítását teljes körűen biztosítja. Kérjük az érintett utasokat, jelentkezzenek a MÁVDIREKT éjjel-nappal hívható telefonszámain (+36 1 3 49 49 49, Telekom hálózatából +36 30 499 4999, Yettel (volt Telenor) hálózatából +36 20 499 4999, Vodafone hálózatából + 36 70 499 4999) vagy az eszrevetel@mav-start.hu e-mail címen” – folytatta a MÁV.

A vasúttársaság elnézést kér utasaitól az őket ért kellemetlenségért.

Forrás: MÁVINFORM / MTI

Ma tetőzik a kánikula! –  Az UV-sugárzás szintje országszerte elérheti a nagyon erős szintet

Friss híreink

About Author

Szólj hozzá!