Connect with us

Banánköztársaság

Megdolgozunk érte, hogy így szarhatnak a szánkba – kommentelték, hogy lezárták a nyomozást Orbán pisai gépeltérítős magánútja ügyében

Megosztás

Igen, jól emlékszik, akinek az ugrik be, amikor két hete az ország házának folyosóján ácsorgó Orbán Viktor főközszolga Szijjártó Péter külügyminiszter és Szűcs Lajos fideszes képviselő társaságában válasz helyett „lerókázta” a szintén megválasztott képviselőt, Hadházy Ákost, aki aziránt érdeklődött, hogy kinek az utasítására repült a köz által tankolt gép Egyiptomból hazajövet Budapest helyett Pisába.

Megosztás

Igen, jól emlékszik, akinek az ugrik be, amikor két hete az ország házának folyosóján ácsorgó Orbán Viktor főközszolga Szijjártó Péter külügyminiszter és Szűcs Lajos fideszes képviselő társaságában válasz helyett „lerókázta” a szintén megválasztott képviselőt, Hadházy Ákost, aki aziránt érdeklődött, hogy kinek az utasítására repült a köz által tankolt gép Egyiptomból hazajövet Budapest helyett Pisába.

„…egyszer tananyag lesz a jogi egyetemeken…”

Az „ügyészség” már le is zárta a „nyomozást” Orbán pisai gépeltérítős magánútja ügyében – tudatta Hadházy Ákos közösségi oldalán. „A feljelentésem után először kerek perec megtagadták a vizsgálatot, azonban indítványomra a bíróság mégis nyomozásra kötelezte őket.

A bírósági ítélet alapján a nyomozásnak annyit kellett volna kiderítenie, hogy mennyire volt költséghatékony az, hogy Orbán és felesége toszkánai hosszúhétvégéje kedvéért 1000 kilométeres kerülőt tett.

Ehhez az Orbán pincsikutyájaként lihegő ügyészségnek két egyszerű nyomozati cselekményt kellett volna foganatosítania.

  • Meg kellett volna kérdeznie egy légitársaságot, hogy mennyibe kerül egy Airbus repülő ezer kilométeres kitérő és egy extra leszállás az üzemanyag, az amortizáció, a karbantartás , a biztosítás , leszállási illeték, földi kiszolgálás költségeinek tükrében.
  • Ezt kellett volna összevetnie azzal, hogy mennyibe került volna 2-3 testőr Budapest-Pisa retúr menetrendszerinti repülőjegye (hiszen a magán úton a miniszterelnök maga fizette volna a jegyét), azaz be kellett volna pötyögnie az utat valamelyik online jegyeladó rendszerbe…

A különbség 3.5-4 millió forint lett volna

Ehelyett azonban az „ügyészség” kilenc oldalon próbálja megmagyarázni, hogy miért nem tette meg azt, amire a bíróság ítélet kötelezte. Ez az „indoklás” több helyen egészen hajmeresztő. Az „érvelés” talán egyetlen épeszű mondata szerint

„A költséghatékonyság – mint szempont – csak abban az esetben vehető figyelembe, ha ez a védelem ellátásának hatékonyságát egyáltalán nem befolyásolja.”

Azt azonban dr Hegedűs Mónika (illetve a neki diktáló Polt Péter) „nyomozása” meg sem próbálta kideríteni, hogy ha a miniszterelnöki ülep nem a honvédségi 160 fős utasszállítóval, hanem menetrend szerinti járattal utazik, az mennyiben csökkentette volna a személyi biztonságát. Nem véletlenül nem nyomoztak ebbe az irányba, hiszen az elemi józan ész is azt diktálja, hogy semennyire.

Míg egy autós kiruccanás esetén mondhatnák a testőrök, hogy egy Mercedesben nagyobb biztonságban van Orbán teste, mint egy Trabantban, a menetrend szerinti repülőgépek ugyanolyan biztonságosak, mint a honvédségi Airbus.

Sőt,

általánosságban légitársasági pilóták óhatatlanul sokkal nagyobb tapasztalattal rendelkeznek, mint jóval kevesebbet repülő honvédségi kollégáik, ezért a repülésbiztonság még nagyobb is egy menetrend szerinti gépen.

Az utasoktól pedig nem kellene félnie a gyáva sima, de vastag bőrű miniszterelnöknek: aki már ment végig repülőtéri biztonsági ellenőrzésen az tudja, hogy a miniszterelnöki ülep jóval nagyobb biztonságban van egy menetrend szerinti járaton, mintha kimerészkedne a Karmelitát védő kordonok mögül az emberek közé- hiszen a repülő utasainál egészen biztosan nincsen fegyver.

Ha ez sem győzte volna meg az ügyészt, belegondolhatott volna abba, hogy

amíg nem voltak „honvédségi” repülőink, az állami vezetők gyakran utaztak menetrend szerint. Érdekes, akkor nem volt gond a biztonsággal.

A dokumentum talán leghajmeresztőbb mondataiban azt „indokolja meg”,

hogy ezt az egyszerű gondolatsort miért nem futtatta le magában és miért nem ellenőrizte le tényekkel (pl védelmi szakértő szakvéleményének kikérésével. Szó szerint ezt írja:

Amint erre a jogszabályok is utalnak, a védelem ellátásának módját és szintjét előzetes elemzés (vélemény) alapján határozzák meg, az pedig, hogy a meghatározottaknál enyhébb – adott esetben kevesebb költséggel járó – védelmi szint is elegendő lett volna-e, nem a tények, hanem az utólagos feltételezések körébe tartozik, így jelentőséggel nem bírhat.(!!!)

Nos, az el nem végzett nyomozati cselekmények helyett csak az a tragikomikusabb, hogy mit „nyomoztak” ehelyett. ÍRTAK EGY LEVELET A VEZÉRKARI FŐNÖKNEK ÉS A TEKNEK, AMIBEN MEGKÉRDEZTÉK, HOGY UGYE MINDEN RENDBEN VOLT-E? A határozatban az egészen felháborító és cinikus választ idézik, ami leegyszerűsítve arról szól, hogy a HONVÉDSÉGNEK EGYÁLTALÁN NEM KELL FIGYELNIE A KÖLTSÉGEKRE!!! Néhány agyament mondatot szó szerint idemásolok:

„A Magyar Honvédség az általa ellátott közfeladatok tekintetében nem klasszikus értelemben vett gazdálkodó szervezet. A védett személyek személykísérése jogszabályon alapuló kötelezettség, amelynek végrehajtása nem tartozik a gazdálkodási mérlegelési körbe. ” (…)”A vezérkari főnök válasza szerint a személykísérésben való közreműködés során a repülőgép üzemanyagfogyasztásának a költségtétele csak egy azon tényezők közül, amelyeket mérlegelni kell. A Honvédség közfeladatainak ellátása nem feleltethető meg a „rendes gazdálkodás” általános fogalmának, tevékenysége során nem a vagyonmegőrzési vagy vagyongyarapodási kötelezettsége az elsődleges, hanem a jogszabályban előírt feladatának végrehajtása.

Hozzátette azt is, hogy a vonatkozó jogszabályok a személykísérés során a technikai eszközök biztosítása vonatkozásában semmilyen költséghatékonysági kötelezettséget nem írnak elő.” A szittya vezérkari főnök azért azt is írta, hogy

„A Kairó-Budapest út – repülési szempontból csekély megváltoztatása mellett történt – megszakítása sokkal kisebb anyagi és személyi teherrel jár, mint más, szóba jöhető megoldás választása.”

Na erre nem adott semmilyen magyarázatot

Természetesen az ebben a posztban is felsorolt érveinkkel együtt ezt a gyalázatos ügyészségi határozatot is megpanaszoljuk a bíróságnál, hiszen az ögyész egyszerűen negligálta az előző bírósági határozatot. A teljes dokumentum itt olvasható (egyszer tananyag lesz a jogi egyetemeken talán)

A hozzászólásokból….

„Ez alapján a érv rendszer alapján, csak jelezném, sem az oktatás, sem az egészségügy nem klasszikus gazdálkodó szervezet, aminek nem a költség hatékonyság, hanem más a prioritása!!!! Itt nem számít b+????? ”

„Egy diktatúrában – sajnos – ez van. A FIDESZ gépezete olyan mint a polip. Mindenhol ott vannak, mindenről tudnak, mindent dokumentálnak – ezt a bejegyzést is – mint a Gestapo. Észak-Kóreából jöhetnek ide tanulni. Szörnyű ami itt folyik Magyarországon.”

„Ezért is nem lép be az uniós ügyészségbe,nincs pénz,szenved miatta az egész orszàg!!Lesz.ja!!,”

„Vehetne magának egy repülőgépet amivel meccsekre meg kirándulni járkálhat a nagy család. Vagy repülne úgy mint más. Közpénzből egyszerűbb de mennyivel kellemetlenebb!”

„Megdolgozunk érte, hogy így szarhatnak a szánkba”

„És hol van az előre eggyeztetett terv dukumentáció ,egy ilyen miniszterelnöki védelem ,nem lehet pillanatnyi döntés..Muti ..”

„Szerintem, ha Orbán ellenzékben lett volna, akkor ugyanebben a helyzetben, már szó szerint leégette volna Parlamentet az általa odarendelt és zsák krumplikkal lefizetett csőcselékek garmadáját ráheccelve, hogy ez a privilégium csak neki jár; „kettős mérce”! ”

„Az elhibázott Brüsszeli szankciók miatt került ennyibe ez az út!! Ennyi!!”

Szerző