Connect with us

Kerítésen innen

Hungarikum! Szijjártó attól hatékony, hogy repülővel utazik

Megosztás

A Külügyminisztérium sajtóosztálya érdekes megfejtést talált ki annak magyarázatára, hogy Szijjártó Péter az oly közeli Bécsbe miért ugrasztotta a 140 férőhelyes repülőgépet ahelyett, hogy az általunk a feneke alá tolt és szervizelt, tankolt Mercedessel abszolválta volna a cirka 230 kilométert.

Nádkoronasétány az új hungarikum, persze szigorúan vissza nem térítendő közpénzből
Megosztás

A Külügyminisztérium sajtóosztálya érdekes megfejtést talált ki annak magyarázatára, hogy Szijjártó Péter az oly közeli Bécsbe miért ugrasztotta a 140 férőhelyes repülőgépet ahelyett, hogy az általunk a feneke alá tolt és szervizelt, tankolt Mercedessel abszolválta volna a cirka 230 kilométert.

Hatékonyság, Béláim!

Hadházy Ákos bejegyzése provokálta ki a külügy sajtóosztájától a reakciót, amiben az alábbiakra hívta fel a figyelmet:

„Szíjjártó kirepült Bécsbe a 160 fős (!) honvédségi utasszállítóval, de előtte kiküldte a saját luxus Mercedesét és azzal ment be a schwechati reptérről a városba. Az autó saját propaganda videójában láthatók, a repülőt pedig a reptéren fotózta le egy honfitársunk és a nyilvános adatbázisból is látható az útvonala.

A külügyminisztériumtól Bécs belvárosa 240 (!) km, villogó nélkül, 130-al is csak 2.5 óra.

A repülő 30-40 percet repül, de oda ki is kell jutni, onnan be is kell menni a városba, így a luxus miniszter kb. egy órát spórolt oda és vissza is. De ez Önöknek alsó hangon 3-4 millióba került.

Persze ez aprópénz, pár fillér pl. a lélegeztetőgépes gigantikus, 300 milliárdos csaláshoz képest, de mégis sokat elmond arról, a fél diktatúra miniszterei mennyire elrugaszkodtak a valóságtól és mennyire lenézik saját népüket. Ez az elképesztő pénzszórás talán még elmehetett (nem ment el) akkor, amikor a nemzetközi kedvező gazdasági helyzetnek és az EU-s támogatásoknak köszönhetően úgy-ahogy eldöcögött a magyar gazdaság. De ma??? Ebben a gazdasági helyzetben???

Azt mondjuk megértem, hogy mivel Lázár szétbarmolt mindent, amit csak lehetett, nem vonattal ment…

Egyetlen pozitívum: úgy tűnik, Szijjártó stábja is érzi, hogy nincsen ez teljesen rendben. A bécsi kiruccanásról készült propaganda videó ugyanis mélyen hallgat a repcsizésről, csak az autókat mutatja, mintha végig azzal mentek volna.”

Több sem kellett a külügynek….

A hvg.hu megkereste az üggyel kapcsolatban a Külgazdasági és Külügyminisztérium sajtóosztályát, akik válaszukban tagadták és álhírnek nevezték Hadházy Ákos állításait.

A külügyminisztert szállító személygépjármű a bécsi képviselet hivatali autója, amely protokoll szerint szállította a minisztert látogatása során, ahol többek között a Nemzetközi Atomenergia-ügynökség főigazgatójával, a Roszatom vezérigazgatójával és az osztrák külügyminiszterrel tárgyalt.

Hozzátették:

Hadházy Ákos rendszeresen felfedezi és szenzációként tálalja, hogy a külügyminiszter repülővel utazik külföldre annak érdekében, hogy minden munkalátogatás a lehető leghatékonyabb módon valósuljon meg, „ahogy történt ez hétfőn is”.

Szijjártó remek innovációja két hét után megszűnt - Erről is mi tehetünk, az istennek sem utaztunk eleget Taskentbe!

fotó: Sz.P. facebook oldala

Hadházy-reakció

„Miért gondoltam, hogy előreküldött autó vitte a miniszteri ülepet a reptérről a városban? Miért gondolom ezt a külügy közleménye után is?

Mert Szijjártó videójában magyar rendszámú Mercedest látunk. A bécsi diplomáciai járművek rendszáma azonban egyedi osztrák rendszám lenne (ahogyan a magyarországi követségek autóinak is speciális rendszáma van).

Ausztriában amúgy is elvárás, hogy a tartósan ott tartózkodó autóknak osztrák rendszáma legyen.

A Mercedesen ráadásul kék villogó van, pedig Ausztriában a diplomata autóknak nem lehet ilyenjük (erről egy osztrák miniszter parlamenti válaszában olvashatnak a Külügyminisztérium propagandistái.

Elvben persze előfordulhat, hogy a bécsi követség nagy ívben tesz az osztrák szabályokra, mégsem ezt tartom a valószínűnek.

Ugyanis én emlékszem rá, hogy Szijjártó Péter akkor is előre küldte a saját Mercedesét, amikor Szekszárdra jött helikopterrel a Bodri pincészetbe. Így szokta meg.

Ja, és balliberális meg hazudozó a propagandisták jó moszkvai nénikéje!…”

„Szijjártóban szeptemberre megvolt a Hold-Föld táv”

A hvg.hu szerint Szijjártónak már szeptember közepére sikerült lerepülnie a Föld–Hold átlagtávolságot, ami 384 400 kilométer. Diplomáciai repülőútjait a minisztérium, valamint a repülési adatok alapján évek óta követi egy összesítő oldal, innen lehet azt is tudni, hogy

a külügyminiszter idén már több mint 160-szor szállt fel valamelyik állami géppel, és több mint 550 órát, vagyis 23 napot volt már így levegőben.

Szijjártó idén rekordot dönthet, ha az eddigi ütemben repül az év hátralévő három hónapjában is, ehhez azonban az is kellett, hogy idén több dél-amerikai és távol-keleti országba is elutazzon. Már az év első felében járt Közép- és Dél-Amerikában (Kuba, Ecuador, Mexikó), majd néhány közép-ázsiai látogatás után elutazott Kínába, Hongkongba és Japánba is.

Mennyi az annyi?

A miniszter a Honvédelmi Minisztérium repülőgépeit használja, legtöbbször a Dassault Falconnal száll fel, ami egy business jet, vagyis eltörpül a 140 embert is befogadni képes Airbus A319-esek mellett, amivel még útnak szokott indulni. Arról azonban nagyon kevés információ áll rendelkezésre, hogy ezek az utak mennyibe is kerülnek. A portál által megkérdezett szakértők

a 2022-es 440 ezer kilométer költségét 1,5-1,8 milliárd forint közé tették.

Az információk viszont annak ellenére hozzáférhetetlenek, hogy a HM részletes elszámolást küld minden megrendelt és megvalósult út után azoknak, akik kormánygépre szállnak. Ebben a listában benne van az üzemanyagköltség és a személyzet napidíja is.

Szerző