Connect with us

Kerítésen innen

Az Orbán-kormány feljelenti a Spart-t

Az Orbán-kormány feljelenti a Spart-t
Megosztás

Nagy Márton közszolga is aktivizálta magát(?) : én vagyok felelős a SPAR-ért, elítélem, amit tett, ez következményekkel fog járni – jelentette ki március végén az ATV kérdésére Nagy Márton, arra a felvetésre, hogy milyen következménye lesz “annak, amit tett”, és hogy kommentálja Lázár János kijelentését, miszerint meg kellene venni “szőröstől-bőröstől”.

Most rátettek egy lapáttal….

Jogi lépések lesznek, az igazságügyminiszter fog eljárni

– mondta Nagy Márton az ATV kérdésére egy hétfői sajtótájékoztatón arra, hogy feljelenti-e a kormány a SPAR-t.

Az Európai Bizottság egyelőre csak vizsgálja, hogy indítson-e vizsgálatot a SPAR panasza miatt a kiskereskedelmi különadóról

– közölte a miniszter.

A nemzetgazdasági miniszter egy mai, más témában tartott sajtótájékoztatón az ATV kérdésére, miszerint a kormány feljelenti-e a SPAR-t, közölte: az ügyben jogi lépések lesznek, az igazságügyi tárca fog eljárni.

“A jogi lépések nem megkerülhetőek”

– fogalmazott Nagy Márton.

A miniszter arról, hogy az osztrák anyacéget fogják-e jogi úton megtámadni, nem pedig a SPAR Magyarországot, azt mondta:

“több szinten történt sértő állítás”.

A SPAR vezérigazgatója egy interjúban nemrég arról beszélt, hogy a magyar kormány nyomást gyakorol rájuk, hogy adjanak részesedést, de panaszt is benyújtottak az Európai Bizottsághoz a magyarországi kiskereskedelmi különadó miatt.

A MERE-ügy….

Nagy Márton arra a kérdésre, hogy jön-e az “orosz Lidl” Magyarországra, és ezt az EU-s szankciók megengedik-e, azt mondta:

“én erről nem tudok, lehet, hogy van ilyen szándék, de hogy konkrét döntés lenne, arról nem tudok”. Ha majd ez “élesedik”, akkor majd foglalkozik az üggyel a megfelelő hatóság, minisztérium. A pletykákra, médiainformációkra nem szoktak reagálni

– tette hozzá a nemzetgazdasági miniszter. Azt Nagy Márton hangsúlyozta:

az uniós szankcióknak meg kell felelni, ha lesznek konkrétumok – ha egyáltalán lesznek -, akkor kell a jogi és gazdasági feltételeket megvizsgálni.

Az ATV kérdésére a MERE magyarországi céljai kapcsán közölte:

ő is csak a sajtóból értesült róla.

Csak úgy….

2024 februárjában érkezett a hír: „Örömmel tájékoztatjuk arról, hogy az európai MERE szupermarket hálózat mostantól Magyarországon is elérhető lesz (…) az elkövetkező év során 20 üzletet nyitunk Budapesten és az agglomerációban, három év múlva pedig 200 üzletünkben 700 millió eurós forgalmat szeretnénk elérni.”

Versenytárs-ritkítás Lázár-módra?

Lázár János úgy tervez az Ön pénzével (is), mintha nem közszolga lenne. Szerinte belefér az általa is sokat dicsőitett magyar virtusba, ha egy minden engedéllyel rendelkező, a törvényt betartó cégnek -üzletláncnak-, ellenvéleménye van valamely kormánydöntéssel szemben, akkor ennek megvitatása helyett közpénzből „vegyük meg szőröstül-bőröstül”. Lázár egy konferencián azt mondta, a kormány nem tűri a fenyegetéseket a Spartól, amely a „korrumpált osztrák sajtón keresztül” üzent.

„Most, hogy az osztrák fűszeres-közértes, a Spar így viselkedett, felvetettem a kormányban, hogy ne tűrjük tovább a hazudozást, alaptalan állításokat tőlük, s inkább vegyük meg őket szőröstül-bőröstül.”

Majd hozzátette, nem kiszorítani akarja az osztrák céget és általában a külföldi multikat, hanem rászorítani őket arra, hogy

„tiszteljék az itteni embereket, fogyasztókat, a kormányt, az országot, ahol óriási extraprofitot termelnek. (…) a Sparral szemben is tudunk úszni. A cég meg fogja fizetni az árát annak, amit az elmúlt napokban tett”.

MERE, az orosz csoda?

Az orosz kiskereskedelmi láncot 2009-ben alapították, azóta 20 országban (például Belgium, Cseh Köztársaság, Észtország, Kazahsztán, Oroszország, Kína, Németország, Lengyelország, Litvánia, Lettország, Románia, Vietnam, Fehéroroszország, Azerbajdzsán, Szerbia, Spanyolország, Görögország) mintegy 2500 üzletet működtetnek. Akárcsak az Aldi vagy a Lidl, a MERE is úgynevezett hard diszkontlánc, azaz

portékáit rendkívül nyomott árakon kínálja vevőinek. Az átlagosan 1000 m2-es üzletei meglehetősen spártai berendezésűek, termékeiket dobozokból, raklapokból kínálják vevőiknek.

A már említett e-mailjükben azt ígérik,

áraik a piaci átlagnál 20 százalékkal alacsonyabbak lesznek „a gyártókkal való közvetlen együttműködés, a szigorú költségellenőrzés és a minimális kereskedelmi felár miatt.”

Célközönség: a családos, átlag alatti jövedelműek

Elsősorban olyan vevőkre számítanak, akik átlagos és átlag alatti jövedelemmel rendelkező családos emberek, akik megtervezik vásárlásaikat és heti 1-2 alkalommal keresik fel az üzletet. A MERE-ben kapható termékek köre körülbelül 1500 cikkből áll majd, ebben élelmiszerek, háztartási vegyiáru, italok és iparcikkek is szerepelni fognak. Valószínűsíthető, hogy az orosz diszkontlánc főként saját márkás termékeket kínál majd.

Szerző